Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Webasto

  • 74 Vastauksia
  • 21007 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2910
Vs: Webasto
« Vastaus #45 : 06.01.2017, 20:48:32 »
Taitaapi olla kohta kauppojen akkuhyllyt tyhjiä, jos pakkaset jatkuvat pitkään... Yön aikana pitäis tosin kelien lauhtua ja nämäkin murheet vähenevät. Yli 5 vuotta vanha akku on aika heikko ottamaan ja antamaan virtaa paukkupakkasissa, oli sitten AGM tai perinteisempi. AGM-akkua pitäisi ladata kylmässä yli 15V jännitteellä ja Ctekit yms. antaa 14,4V. Ei täyty...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #46 : 06.01.2017, 22:04:24 »
Ainakin omassa Ctekissä on AGM/kylmä lataukseen oma asetus. Asetukset on 6v, normiakku, AGM/kylmä.
Ilmeisesti aika paljon varauskykyä tullut käytetty kovilla pakkasilla, on ollut pätkä ajoa ja Webastoa käytetty, niin alkoi lataus 3 vaiheesta jolla pyritään saavuttamaan 80% varauskyky.
Ctek siitä hyvä kun voi arvioida akun kunnon.
Ctek lataa 14,7v , ainoastaan huoltaessa jos tarvetta antaa 15,8v.
Webasto on lähtenyt -20 asteessa mukisematta käyntiin.

Ctek ohje

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #47 : 06.01.2017, 22:18:40 »
Ainakin omassa Ctekissä on AGM/kylmä lataukseen oma asetus. Asetukset on 6v, normiakku, AGM/kylmä.
Ilmeisesti aika paljon varauskykyä tullut käytetty kovilla pakkasilla, on ollut pätkä ajoa ja Webastoa käytetty, niin alkoi lataus 3 vaiheesta jolla pyritään saavuttamaan 80% varauskyky.
Ctek siitä hyvä kun voi arvioida akun kunnon.
Ctek lataa 14,7v , ainoastaan huoltaessa jos tarvetta antaa 15,8v.
Webasto on lähtenyt -20 asteessa mukisematta käyntiin.

Ctek ohje

Kysymykseni on teille kaikille  polttonestetoimisen lisälämmittimen käyttäjille:  Eikö ole ihan selvää että laitetaan laturi autoon missä on polttonestetoiminen lisälämmitin, siis silloin kun on mahdollisuus pitää kytkettynä virtalähteeseen eli pistorasiaan?  Sitten siihen Webaston käynnistymiseen -20 asteessa, kyllä kunnossa oleva lämmitin käynnistyy vaikka -45 asteessa kunhan on virtaa ja polttonestettä riittävästi.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2910
Vs: Webasto
« Vastaus #48 : 06.01.2017, 22:35:41 »
Kysymykseni on teille kaikille  polttonestetoimisen lisälämmittimen käyttäjille:  Eikö ole ihan selvää että laitetaan laturi autoon missä on polttonestetoiminen lisälämmitin, siis silloin kun on mahdollisuus pitää kytkettynä virtalähteeseen eli pistorasiaan?  Sitten siihen Webaston käynnistymiseen -20 asteessa, kyllä kunnossa oleva lämmitin käynnistyy vaikka -45 asteessa kunhan on virtaa ja polttonestettä riittävästi.
Yleisesti ottaen koko webaston idea on siinä ettei piuhoja tarvi kytkeä... Akku on huonossa hapessa tai ajoa aivan liian vähän, jos parin päivän pakkasen jälkeen tarvii erikseen latailla. Eri asia sitten, jos -20 tai enemmän jatkuu pitkään.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #49 : 06.01.2017, 22:47:59 »
Yleisesti ottaen koko webaston idea on siinä ettei piuhoja tarvi kytkeä... Akku on huonossa hapessa tai ajoa aivan liian vähän, jos parin päivän pakkasen jälkeen tarvii erikseen latailla. Eri asia sitten, jos -20 tai enemmän jatkuu pitkään.

Niin ainakin Volvon suositus on että polttonestekäyttöisen lisälämmittimen kanssa on myös kiinteä laturi.
Eihän sitä ole kiveen kirjoitettu minkä pituisia matkoja me ajamme autoillamme, hyvä tarkoitushan Volvon ohjeella  on että virtaa riittää ajoipa lyhyttä tai pitkää matkaa. Eikös vaan?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #50 : 07.01.2017, 07:21:53 »
Niin ainakin Volvon suositus on että polttonestekäyttöisen lisälämmittimen kanssa on myös kiinteä laturi.
Eihän sitä ole kiveen kirjoitettu minkä pituisia matkoja me ajamme autoillamme, hyvä tarkoitushan Volvon ohjeella  on että virtaa riittää ajoipa lyhyttä tai pitkää matkaa. Eikös vaan?
Ei muuta kun letkulämmitin, jos kerran verkkovirtaa tarvii. ::)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #51 : 07.01.2017, 12:38:07 »
Kysymykseni on teille kaikille  polttonestetoimisen lisälämmittimen käyttäjille:  Eikö ole ihan selvää että laitetaan laturi autoon missä on polttonestetoiminen lisälämmitin, siis silloin kun on mahdollisuus pitää kytkettynä virtalähteeseen eli pistorasiaan?  Sitten siihen Webaston käynnistymiseen -20 asteessa, kyllä kunnossa oleva lämmitin käynnistyy vaikka -45 asteessa kunhan on virtaa ja polttonestettä riittävästi.
Aikaisemmin ei ollut tarvetta kun työmatkat oli sen verran pitempiä.
Nyt kun työmaat lähellä ja autolla tulee ajettua pätkä ajoa pitää varmistaa laturilla akun varaus.
Samaa mieltä, pitää Webaston toimia vaikka olisi -45.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12755
Vs: Webasto
« Vastaus #52 : 07.01.2017, 13:39:21 »
Ei muuta kun letkulämmitin, jos kerran verkkovirtaa tarvii. ::)
Ei letkulämmitin lämmitän yhtä lämpimäksi konetta kuin webasto.

Itse ehkä kerran viikossa pidän yön laturissa autoa. Tai no samalla letkulämppärikin on päällä. Muuten vain Webasto. Oma työmatka on ajallisesti 15-20min. Se ei riitä jos webasto hönkii sen 40min joka kerta.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #53 : 07.01.2017, 14:06:42 »
Joo, ei sillä letkulla saa normilömpöä millään, onneksi onvain toimiva artikki. ::)ja autotalli.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1917
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Webasto
« Vastaus #54 : 07.01.2017, 14:49:33 »
Jos se letkulämmittimen teho on 500W ja webaston 5000W, niin onhan noiden välillä tietty ero. Moottorin käynnistyksen takaamiseen se letkulämppäri kyllä riittää, mutta eihän webaston viehtäys siinä olekaan että auton saa vaan käyntiin, vaan se että pääsee liikkeelle lämpimällä autolla.

E: Niin ja tietysti joissain autoissa se webasto on tarpeen että siellä tarkenee sisällä jos ulkona on pakkasta. ::)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2251
  • Tampere - Pori
Vs: Webasto
« Vastaus #55 : 07.01.2017, 15:22:08 »
Itseäni ei juuri kiinnosta minkä lämpöinen moottori on kun Tampereen seudulla sen laitan käymään, lähtee aina jos on kunnossa. Sisälle sen sijaan saa tulla lämmintä ja sen vuoksi kummassakin autossa on Webasto. En kuitenkaan aio ajaa 500tkm, joten jos kylmäkäynnistykset vievät loppupäästä kilometrejä jonkun kymppitonnin pois niin ei ole mitään merkitystä. Edellisessä F10 Bemarissa oli alkuperäinen Webasto ja siinäkään se ei lämmittänyt moottoria, koska bemarin tehtaalla oli sama ajatuspolitiikka.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2910
Vs: Webasto
« Vastaus #56 : 07.01.2017, 16:16:50 »
Osittain samaa mieltä... Useimmat koneet lähtee kylmästä käymään Jyväskylästä etelään ilman esilämmitystä. Täysin mukavuussyistä itsekin autoa lämmittelen. Mukavuus kokee pahan takaiskun, jos joutuu johtoja vetelemään ja ennen kaikkea muistamaan ottaa se pois. Vartti ennen ajoon lähtöä lämmitystä niin ei tarvi ihan äkkiä akkua latailla. Etelässä ei lainkaan. Lasit kuitenkin jo sulat ja kuumaa puhaltaa heti liikkeelle lähdettäessä.

Sitten on myös niitä koneita (ei Volvossa), joissa jako porsii hallaöinäkin. Sellaista en kenenkään suosittelisi laittamaan käyntiin pakkasilla ilman jotain esilämmitystä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #57 : 07.01.2017, 20:00:28 »
Osittain samaa mieltä... Useimmat koneet lähtee kylmästä käymään Jyväskylästä etelään ilman esilämmitystä. Täysin mukavuussyistä itsekin autoa lämmittelen. Mukavuus kokee pahan takaiskun, jos joutuu johtoja vetelemään ja ennen kaikkea muistamaan ottaa se pois. Vartti ennen ajoon lähtöä lämmitystä niin ei tarvi ihan äkkiä akkua latailla. Etelässä ei lainkaan. Lasit kuitenkin jo sulat ja kuumaa puhaltaa heti liikkeelle lähdettäessä.

Sitten on myös niitä koneita (ei Volvossa), joissa jako porsii hallaöinäkin. Sellaista en kenenkään suosittelisi laittamaan käyntiin pakkasilla ilman jotain esilämmitystä.

Itse en ainakaan viitsi edes kylmään autoon koskaan mennä, kun mukavuudesta (Webasto) maksan käytän sitä myös aina kun on tarve. Minulla on muitakin merkkejä kuin Volvo ja kaikissa on aina tehdasasennettu Webasto. Sitten noista letkulämmittimistä, niitähän ei edes saa asentaa kaikkiin merkkeihin kun sekoittavat kuulemma moottorinohjaus tekniikkaa? Näin selittivät VW konsernin tuotteista?

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Webasto
« Vastaus #58 : 07.01.2017, 20:06:09 »
Itseäni ei juuri kiinnosta minkä lämpöinen moottori on kun Tampereen seudulla sen laitan käymään, lähtee aina jos on kunnossa. Sisälle sen sijaan saa tulla lämmintä ja sen vuoksi kummassakin autossa on Webasto. En kuitenkaan aio ajaa 500tkm, joten jos kylmäkäynnistykset vievät loppupäästä kilometrejä jonkun kymppitonnin pois niin ei ole mitään merkitystä. Edellisessä F10 Bemarissa oli alkuperäinen Webasto ja siinäkään se ei lämmittänyt moottoria, koska bemarin tehtaalla oli sama ajatuspolitiikka.

Satutko tietämään että sen BMW:n Webaston saa pyynnöstä kytkettyä lämmittämään myös moottorin, siis kun ehtonani oli että ostaessani BMW:n on Webaston lämmitettävä myös moottori kytkivät sen ennen luovutusta vaaditulla tavalla toimimaan ja aikaa se kytkentä otti asentajan sanojen mukaan noin tunnin kun oli tiedossa että vaatii erillisen letkusarjan ja sen liitäntä työt.

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
Vs: Webasto
« Vastaus #59 : 07.01.2017, 20:15:35 »
Satutko tietämään että sen BMW:n Webaston saa pyynnöstä kytkettyä lämmittämään myös moottorin, siis kun ehtonani oli että ostaessani BMW:n on Webaston lämmitettävä myös moottori kytkivät sen ennen luovutusta vaaditulla tavalla toimimaan ja aikaa se kytkentä otti asentajan sanojen mukaan noin tunnin kun oli tiedossa että vaatii erillisen letkusarjan ja sen liitäntä työt.
Toivottavasti et maksanut "muutostyöstä"...

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo