Ei kai se sähkö ole päästötöntä? Sille on muistaakseni joku kaava millä esim. sähköautoille lasketaan "kulutus". En tiedä sitten onko tuo miten laskettu / mitattu.
Eihän tuota voi käytännössä laskea, ellei tiedetä, että mistä se sähkö tulee..
Kun niitä sähkölähteitä on niin monen eri moista, Toinen energiamuoto tuottaa CO2 päästöjä vain sen laitoksen valmistamisessa ja huollossa ym. mutta ei itse sähkön tuotantoprosessissa yhtään ja toinen taas polttaa mitä sattuu aineita tuottaakseen sähköä ja taivaalle vapautuu päästöjä.
Polttomoottoristakin lasketaan vain välittömästi syntyvät päästöt, niin on kyllä ihan reilua, että näin tehdään myös sähkön kohdalla

Muuten pitäisi polttoaineestakin laskea päästöt, mitä syntyy polttoainetta valmistettaessa.
Näin siinä tapauksessa jos siis on tarkoitus vertailla päästöjä sähkön ja polttomoottorin välillä.
Jos taas halutaan laskea, paljonko päästöjä yleensäkkin syntyy sähköllä auton käyttämisessä, niin se on okei, mutta vertailu ei, mikäli lähtökohdat ei ole samat.
Jos olisi tuota rahaa, niin voisi tollainen hybridi olla kyllä ihan omiaan itselle, suurin osa omista ajoista kun hoituisi pelkällä sähköllä ja ajoittain sitten pidempi reissu.
Tulisi todellista säästöä polttoainekuluissa, mutta jos rahaa olisi enemmän kuin tarpeeksi, niin ei se polttoaineen hinta haittaisi yhtään vaikka olisi sen pari euroa litra
