Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Vetoakselin ostaminen?

• 5 Vastauksia
  • 2044 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vetoakselin ostaminen?
« : 16.12.2016, 10:43:27 »
Eli homman nimi olisi vaihtaa 2.0 turbo s80 kuskin puoleinen vetoakseli, kun sisempi nivel on väljä eikä sitä pysty luonnollisesti pelkästään vaihtamaan.
Että mistä on porukka ostanut niitä?
En ole vielä volvolta kysyny, netistä olen katsellut ja muutama paikka on mistä saisi tarvikkeena. Ja onko niissä yleensä koko paketti kumeineen ja ulompi nivel?
Että kaikki vinkit ja kokemukset on tervetulleita, itse olen tähän asti selvinnyt ulompien vetonivelien vaihdolla  ELK  niin ja auto on vm 99, manuaali.

Poissa remes

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
Vs: Vetoakselin ostaminen?
« Vastaus #1 : 16.12.2016, 16:32:58 »
Tuohon D5:een hain ihan Motonetistä, tarjolla jotain "ei minkään"-merkkistä ja SKF:ää. Ainakin SKF oli täysi paketti kaikkineen. Tsekkaa jos löytyis 80:kin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 17.12.2016, 10:53:40 »
Eipä tullut edes mieleen motonetin tarjonta, kun ajattelin että sieltä kuitenkaan koko akselia saa  ;D
Joo mäkin oon siinä uskossa että täydellisenä settinä myydään.  Mutta hyvä että tuli lisää selvyyttä asiaan, volvolta en ole ehtinyt vieläkään kysyä. 
Ja kiitokset avusta! Jatkan akselin metsästystä  :arkkupakastin:

Poissa Volvo For Life

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
« Vastaus #3 : 17.12.2016, 11:02:35 »
Ebaysta tilaillut itse sieltä saa kohtuu hintaan

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 17.12.2016, 11:10:15 »
Tuli tossa muuten mieleen, kun auto oli pukkejen päällä ja otin sen sisenmäisen kumin pannat auki että nään mikä siellä on tilanne.
Niin rasvat oli odotettavasti teillä tietämättömillä.  Eikä sekään ollut mitenkään  yllätys, mutta kun se akseli on aika varmasti hetki sitten vaihdettu.
Oli volvon tarra kiinni ja rätillä kun pyyhkäisi paljastui musta maali, ilman vähäisintäkään ruostetta.
Eli aika varmasti vaihdettu lähi aikoina  :idiot2:
ja mitään muuta selitystä en keksi, kun se suojakumi oli huonosti kiinni.
Liikku käsin, ja rasvat oli lähteny kävelemään.  :nohnoh
Auto on ollu mulla kaksi vuotta.
Käytin autoa pukeilla ilman pyöriä hetken, ja akseli naksu ja liikkui niin että sen erotti aika helposti.
Mukava kun joku on joskus vaihtanut oikein volvon akselin, niin oli sitte laittanu sen sisemmän kumin muovi siteillä kiinni :facepalm: tai se pienempi panta oli muovinen.
No eipä totakaan tajunnu, muiden jäljiltä

Poissa harald

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 17.12.2016, 16:11:19 »
Hei
,,,ei kuvaa ole siitä suojakumin kiinnityksestä?
tuli myös mieleen ettei sinne vetoniveleen ole laitettu väärää voiteluainetta,jotain vaseliiniä mikä ei siellä pysy.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Kulkukoira  Proturbo