2020-2021 talvena oli suunitelmissa tehdä uusi imusarja. Kl racingin plenumi oli alusta asti ollut laadultaan luokattoman huono. Valu oli huokoista ja kotelo ohutta alumiiniä.
Hommasin luisulta imusarjatarvikkeet ja aloin sovittelemaan osia konehuoneeseen. Imusarja saatiin parsittua kasaan, mutta sen kanssa meinasi olla hieman tiukkaa. Oli jo pidempään ollut haaveena vaihtaa ohjaustehostin sähköhydrauliseen, joten en edes yrittänyt enään tässä vaiheessa saada vakiota mahtumaan plenumin kanssa. Myös vesikotelo meni uusiksi, joten tässä vaiheessa oli hyvä hetki tehdä se an liittimillä.
Kevät oli jo aika pitkällä ja oli tiedossa, että kimppatallista joutuu luopumaan kesän aikana. Uudesta tallistakaan ei ollut varmuutta, joten auto parsittiin kiireellä kasaan vähän sinnepäin.
Syyläri jäi an ylävesiletkun takia entistäkin pahemmin termarikopan alapuolelle ja ylävesiletku teki pahan ilmataskun, kun täyttökorkki oli syylärissä.






Jossain vaiheessa tuli tehtyä myös huohottimen keruusäiliö uusiksi. Mikellä oli niin tyylikäs ratkaisu omassaan, että kopioin sen suoraan omaani. Pohjassa on moottoripyörän bensahana, josta saa valutella etanolilirut pois. Ylhäältä menee letku imuputkeen ja alhaalta vakio huohotuspöntölle.



Ohjaustehostimeksi sovitin purkusaxosta jääneen pumpun.

Tälle kesälle ei sitten ajoa kauheasti tullutkaan. Tallia siivotessa, kun kävin volvolla heittämässä kaatopaikkakuormaa (ainoa koukullinen auto silloin), ei peruutuksen jälkeen enään kytkin irroittanutkaan. Sain ajeltua auton takaisin tallille ja jossain kohtaa alkoi kytkin pienen sivuäänen kanssa toimia. Aski lattialle ja silmälaakeri oli rikki. Onneksi lensulta löytyi heti hyllystä uusi, niin sai auton ajoon.


Tälle kesää tuli käytyä penkissa ensimmäistä kertaa uudelleen rakennetulla koneella. Ennakot ja seos kohdilleen ja tehoa tuli 2.2bar paineella 617hp renkaalta. Nostettiin painetta 2.5bar asti, jolloin saatiin 621whp, mutta kone ei selvästi hengittänyt, kun ahtopaine ei kelvannut. Koitettiin säätää nokkia, mutta imunokasta loppui säätövara kesken, joten ei alettu hyppäyttämään jakoa. Jätettiin paine 2,2bar.

Loppukesästä varmistui uusi tallipaikka, kun kaveri sai volvoprojektin myytyä ja luopui paikastaan. Volvolla tehtiin kärryn kanssa tallimuutto, mutta muuten ajot jäi aivan minimiin. Ohjaustehostin ei toiminut aivan toivotulla tavalla, tehostus reagoi vasta pienellä viiveellä. Myös lämpöjen kanssa oli ongelmia. Osasyynä oli varmasti huonosti suuniteltu ylävesiletku ja toinen syyllinen oli huono flekti ilman tunnelia.
Syksyllä käytin autoa vielä katsastuksessa ja hylkyhän sieltä tuli, kun ei jaksanut laittaa katalysaattoria putkeen. En sitten enään käyttänyt jälkitarkastuksessa, vaan laitoin auton talvisäilöön.
pic uploader