Race.fi  Puotilan autokorjaamo

240->b230ft+m90

  • 123 Vastauksia
  • 40527 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #45 : 05.03.2017, 18:37:53 »
Äffäkoneisesta valmis jakaja, ja tosiaan tuo pyörij on vaan eri ja siinä on se kierrosrajotin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #46 : 06.03.2017, 06:30:48 »
Äffäkoneisesta valmis jakaja, ja tosiaan tuo pyörij on vaan eri ja siinä on se kierrosrajotin.

Kiitos! Jos jollain pyörii nurkissa saa tarjota :)
« Viimeksi muokattu: 13.03.2017, 20:52:02 kirjoittanut Rokuli »

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #47 : 09.03.2017, 14:59:52 »
Nyt arvelin heittää muutaman kysymyksen ilmoille jos sais vaikka vähän eteenpäi tätä rojektia...

1. Onko nämä ilmanputsarissa olevat yksi liitin jossa ruskea pää, paikka 6johtoiselle liittimelle, sekä kaksi ilmaletkua jotka menevät jollekkin kellolle josta tuo ruskea päinen liitin lähtee tärkeitä, vai revinkö irti/jätän tyhjilleen.



2. Tähän imupuolella olevaan liitokseen tulee käsittääkseni letku mustalta huohotushässäkältä? Entä mikä tuohon sähköliittimeen tulee/voiko jättää tyhjilleen?


3. Tähän LH johtosarjassa olevaan valkoiseen palikkaan tulee ilmeisesti sulake (minkä kokoinen)? Ja toinen pää esim. akun plussaan?



4. Lohkossa on paikka nakutusanturille (?)
Kannessa olevat kaksi ovat lämpöantureita? Nakuanturin yläpuolella olevaan liittimeen ei löydy johtosarjassa samanlaista päätä, voi varmaan purkaa johtosarjassa olevasta liittimestä johdot ja yhdistää tuohon toivoen, että menee oikein päin?  ;D



5. Aivopieru, tuliko kannesta lähtevä vesiletku ylempään vai alempaan paikkaan tulipellissä?



6. Yksi liitin johtosarjasta menee autossa valmiiksi olleelle sytyksenohjaimelle -139 loppuinen. Pelaako tällä vai vaatiiko toisenlaisen? Sytytyksenohjaimelta lähtee myös hall anturin piuha jota ei ilmeisesti LH kanssa tarvita?



Kiitos jo etukäteen

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #48 : 09.03.2017, 15:16:16 »
2.Kyllä.
Siihen tulee kiinni liitin/voi jättää, kyseessä huohotuksen vastus jonka pitäisi estää jäätymistä talvella.
4.Kyllä (.)
Lämpöantureita ovat, nakuanturin päällä on mittariston anturi ja taaempi ruiskulle. Eli pitäisi löytyä auton johtosarjasta eikä ruiskun.
5.Niin mullakin. Sanoisin silti että alempaan.
No kun halvalla sai.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #49 : 09.03.2017, 16:11:00 »
Tuo 1. kuvan venttiili lienee Turbo+. Nostaa ahtopainetta jostain kierrosluvusta ylöspäin. Voi jättää pois, joku pussihousu vois jopa ostaa tuon.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #50 : 09.03.2017, 21:44:41 »
4. Lämpöantureita on useampaa erilaista, 1-johtoista ja kaksijohtoista, ja ne toimii pääosin ristiin sillä erolla että kaksjohtoseen tuodaan maa mualta ja se on ns kelluva. Toinen pinni maihin ja toiseen lämpömittarin johto kiinni ja vot.

5. Kannesta alempaan, ylemmästä vesipumpulle.

6. Elä käytä tuota, -124 loppuinen sytkäkivi on se mitä tahdot käyttää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #51 : 10.03.2017, 19:19:51 »
 -H- Kiitokset taas avusta jäbille!
Ei tunnu oikee löytyvän tuota -124 loppusta pienen googletuksenkaan jälkeen, kelpaakohan joku tarvike tms. Pariin ryhmään laitoin jo osto ilmotuksen, muttei nappaa...

Eilen vein piuhat kapiinin puolelle. 4 piuhaa meni suoraa sulakerasialle ja mittaristolle nopeustieto, teidän antamien ohjeiden avulla löyty helposti paikka, eli tuo vaaleahko muovinen/kuminen rinkula jonka sisällä kaks abiko paikkaa. (ison valkosen vasemmalla puolen)



Pinkille en löytänyt paikkaa ja taijan jättää laittamatta kokonaan (moottorin. vikavalolle)
« Viimeksi muokattu: 11.03.2017, 14:50:15 kirjoittanut Rokuli »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #52 : 11.03.2017, 10:30:59 »
-124 kiviä löytyy jokaisesta LH-ruiskullisesta purkuautosta. Motonetista saa tarviketta, mutta niiden menestys on ollut hiukan vaihtelevaa... Sytytyksen pääteaste taitaa olla osan nimi niiden luettelossa. Voin 15e tuommosen orggiksen purkuosan tyrkätä kirjekuoreen jos tarttet etkä lähempää/halvemmalla löydä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #53 : 13.03.2017, 20:02:48 »
Nyt ois tullu selviteltyä taas johtosarjaa vähäsen ja apuja kaivattais niin sais kokeilla ens vapailla käyntiin!




Nämä lienee oikein? Kaasuläpälle musta 3 johtoinen, nakulle harmaa 2 johtoinen, startin virta punanen johto ja heräte keltasininen.




Suutttimien piuhojen lähistöllä hakee paikkaa 3kpl kaksjohtosia liittimiä, sekä yksi keltainen johto(minne?).
(valkonen=tyhjäkäyntimoottorille) (sininen=?)
(musta=?)



Sitten  loppupäässä sarjaa tulee 4 johtoa joista kaksi sinistä on samassa liittimessä sekä kaksi punavalkoista samassa liittimessä, näiden lisäksi harmaa liitin johon menee yksi molempia.
Samoista liittimistä on kuvan kanssa keskustelua tämän sivun lopussa, muttei oikein tuo lontoo taivu. http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=230687



Välijäähykin tosiaan saapui, kiitokset JuHaU!


« Viimeksi muokattu: 13.03.2017, 22:29:01 kirjoittanut Rokuli »

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #54 : 14.03.2017, 16:25:47 »
Toisen kuvan harmaa tyhjäkäyntiventtiili
Kolmannen kuvan valkonen lämpöanturi, sininen imusarjan lisäsuuttimeen jos on, musta nakuanturille, keltanen johto etummaiselle lämpöanturille (mihin se ei sovi suoraa).
Neljänen kuvan lattaliittimet sininen puolan +, valkopunanen puolan -, harmaan liittimen vastakappale on puolan paikkeilla jos on, jos ei nii siniseen sulakerasialta virrat ja valkopunainen kierroslukumittarille.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #55 : 14.03.2017, 19:28:57 »
Kiitokset Jonille!  -H- Enää ei ole johtojen kanssa mitään muuta epäselvää kuin lambdan kytkeminen ja se minkä kokoinen sulake tähän tulee? Toinen pää menee ilmeisesti akun plussaan?
 


 Johtosarjassa lambdalle on musta ja keltapunainen johto jotka olivat mustassa liittimessä josta ne purin pois, erikseen on vielä vihreä paksumpi johto. Lambdassa itsessään on kolmijohtoinen liitin, 2valkoista ja 1 musta.



Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 475
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #56 : 14.03.2017, 20:57:47 »
25A sulake näytti olevan jossain kuvas.
Lambdan musta paksuun vihreeseen ja valkoset toinen mustaan ja toinen keltapunaseen.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #57 : 23.03.2017, 23:12:39 »
Kiitokset taas Jonille! Välijäähy ja syyläri paikallaan, jopa konepelti mahtui kiinni  ;D periaatteessa välijäähy tuli syylärin vakiopaikalle ja syylärille tehtiin uus kiinnitys.






Mites tuo immun johtojen jatkaminen, kelpaako normaali samanpaksuinen sähköjohto vai pitääkö olla jotai erikoisempaa?

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1130
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #58 : 23.03.2017, 23:28:14 »
Laita Immu painepuolelle niin johdot käy suoraan.
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Rokuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: 240->b230ft+m90
« Vastaus #59 : 24.03.2017, 02:43:25 »
Tällöin pitänee keksiä huohotusletkulle jokin toinen paikka, ettei sotke immua?

 

RallyBaron  Samppasport