Kyllähän Webastolla on suuri merkitys silloin, jos ajo on sellaista kuin minulla että ajetaan työmatka 10 km suuntaansa. Webasto on molemmissa päissä päällä sen puoli tuntia. Tällöin tuolle 10 km saattaa tulla 3 dl Webaston kulutusta, joka on muutettuna sadalle kilometrille jo 3 litraa pelkkää Webaston kulutusta. Säästön lämpimästä moottorista en usko olevan niin suuri, jos ei myöskään kokonaiskulutuslisäkään ole niin suuri.
Näkyy hyvin tuossa viimeisimmässä tankkauksessa 11.1.2017 kovemman pakkasjakson jälkeen.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/720941.htmlTosin noiden 25 asteen pakkasten vuoksi oli myös polttoainelämmitin tuolloin automaatilla, joka lisäsi myös ajon aikaista kulutusta vähän. Mutta Webastohan on sitä varten että sitä käytetään. Mukana tuossa oli yksi mökillä käynti joka on noin vajaat 100 km/siivu.
Toki jos on 100 km ajoa lämmityksen jälkeen, niin eihän se kulutuslisä sitten kummoinen ole sille 100 km:lle.
Erot kulutuksessa voivat olla pelkästä käytöstä johtuen aika suuret.
Edit: normaalisti tuohon työmatkaan on mennyt VOC:in ajopäiväkirjan mukaan 0,7 l (10,9 km), kun nyt pakkasjakson aikana Webaston kanssa 0,9 litraa. Päälle sitten Webaston kulutus. Webaston kulutus ei näkyne VOC:in ajopäiväkirjan kulutuslukemassa. Ei tullut testattua miten paljon pakkasjakson aikana olisi tuohon matkaan mennyt ilman Webastoa.