Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Keskuslukitusmoottori

  • 8 Vastauksia
  • 2602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Keskuslukitusmoottori
« : 17.01.2017, 04:45:42 »
XC:stä hajosi polttoainetankin luukun lukitusmekanismin moottori. Koko osan hinta Volvolla 163€, aika kova hinta kolmesta muovin osasta ja leluauton sähkömoottorista.
Onneksi on tuo EBay, tänään tuli 2kpl Mabutsin moottoreita Hong Kongista 5,50€ postikuluineen.
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #1 : 17.01.2017, 06:54:06 »
No pistä nyt linkki vaikka jos tarvii joskus
D5244T

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #2 : 17.01.2017, 14:49:17 »
Enpä laita linkkiä kun ei ne olekaan ihan samanlaisia. Joutuu modifioimaan, muuten on samankokoinen, mutta alkuperäisessä on virtaliitäntä siinä päässä missä on hammasrataskin. Näissä uusissa se akseli on toisessa päässä. Ei taas innoissaan huomannut katsoa tuota tarkemmin, onneksi olivat halpoja. Mutta eiköhän tuosta saada toimiva.
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #3 : 17.01.2017, 16:38:39 »
Sain modattua uudesta ja vanhasta moottorista toimivan, mutta ei se vika olekaan moottorissa. Sinne moottorin piuhaan ei tule virtaa kuin avatessa ovet ja silloin tankin luukun moottori sulkee sen luukun tapin, eli toimii väärinpäin. Suljettaessa ovet ei piuhaan tule jännitettä. Jostain lukenu, että siinä olisi joku viive, mutta ei sulkeudu viivenkään päästä vaikka auton lukitus muuten tekee sen jälkiloksahduksen. Vikakoodien nollauskaan ei muuttanut tilannetta. Eli sen lukituksen ohjauksessa jotain häikkää, viisainta ostaa lukollinen tankin korkki. Sinänsä aika lapsellisesti suunniteltu tuo tankin lukitus kun ei tuollainen muovitappi paljoa pidättele jos joku haluaa löpöt viedä. Turhaa sähköhärpäkettä vaan saatu autoon lisää.
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa sikalintta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • Kun järki loppuu niin lisätään voimaa
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #4 : 17.01.2017, 17:26:17 »
tankin luukulle taitaa olla vielä pitempi viive kun se salpalukkojen jälkiloksahdus. Vidalla tais saada kyllä muokattua tuotakin
D5244T

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #5 : 17.01.2017, 18:15:17 »
tankin luukulle taitaa olla vielä pitempi viive kun se salpalukkojen jälkiloksahdus. Vidalla tais saada kyllä muokattua tuotakin
Näin se näyttää olevan. Kiitos tiedosta. Nyt kun auto seisoi pitempään niin luukku oli lukittunut eli toimii.
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

Poissa Kraft

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #6 : 17.01.2017, 22:51:43 »
Tähän tarkennuksena, aika on 10 minuuttia kun tankki naksahtaa lukkoon.
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa RAS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #7 : 18.01.2017, 15:10:05 »
Jos niitä moottoreita joku kaipailee, niin nämä käy suoraan (ainakin S60-01):http://www.ebay.com/itm/2pcs-FC-280PC-DC12V-12500RPM-Motor-for-Car-Electric-Folding-Mirror-Door-Lock-/331176274379?hash=item4d1ba4e9cb:g:zZkAAOSww-NTz0d8
Ratas pitää ottaa vanhasta moottorista. Moottori on helppo vaihtaa kun kotelo on ruuveilla kasassa.

Poissa XC04

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskuslukitusmoottori
« Vastaus #8 : 18.01.2017, 19:55:37 »
Jos niitä moottoreita joku kaipailee, niin nämä käy suoraan (ainakin S60-01):http://www.ebay.com/itm/2pcs-FC-280PC-DC12V-12500RPM-Motor-for-Car-Electric-Folding-Mirror-Door-Lock-/331176274379?hash=item4d1ba4e9cb:g:zZkAAOSww-NTz0d8
Ratas pitää ottaa vanhasta moottorista. Moottori on helppo vaihtaa kun kotelo on ruuveilla kasassa.
Nuo näyttää paremmilta kuin mitä mulle tuli noita ei tarvii modata.  :-\
Ratas lähtee lämmittämällä helposti pois ja asentuu takaisinkin kun messinkirattaan lämmittää hyvin ja laittaa nopeasti takaisin. Täytyy osua heti oikeaan kohtaan kun, jos joutuu uudestaan lämmittämään ja on uudessa moottorissa kiinni niin se muoviosa voi vaurioitua. Ainakin vanhasta irrottaessa se alkoi sulamaan. Semmoinen pikkutoho on muuten aika hyvä noihin autohommiin, alunperin vaimo osti sen keittiöön kun sillä piti ruskistaa jotain marenkia, vein sen talliin kun siellä enemmän käyttöä.  :)
Volvo XC90 2004
Peogeot 107 2007
FIAT 850 1974

 

Autoracing  KL-varaosat