Perinteinen volvoaiheinen ongelma eli auto nykii tasakaasulla, takana 240tkm, auto ollut minulla vajaan kuukauden. Huoltohistoria ainakin kirjan mukaan hyvä, kaikki huollot tehty ajallaan. Olen vaihtanut autoon tulpat ja käyttänyt huollossa, jossa eivät osanneet sanoa mitään. Epäilivät kaasuläppäkoteloa, joka kuitenkin myyjän mukaan oli vastikään vaihdettu. Lisäksi soitto Tampereen Käyttöautoon kertoi sen verran, että vahvasti epäilivät ettei kyseessä olisi Kaasuläppäkotelo, koska moottori ei ole antanut, eikä anna vikakoodeja. Ihmettelivät tosin sitäkin, ettei moottorista tule edes vahvistamattomia vikakoodeja.
Olen koittanut eri polttoaineita, tankki on ollut tyhjänä, täynnä, 98:a ja v-poweria on tullut koitettua. Lisäksi ongelma toistuu sekä vakionopeudensäätimen kanssa että ilman. Kiihdytyksissä autossa ei ole mitään tuon tyyppistä ongelmaa havaittavissa, ainoastaan tasakaasulla ja yleensä sen jälkeen kun moottori on vähän lämmennyt. Tapahtuu selkeimmin nopeuksilla 80km/h-100/kmh, kierrosten ollessa vähän kahden tonnin molemmin puolin.
Nykiminen on välillä erittäin lievää, lähes huomaamatonta ja sitten taas jollain starteilla TODELLA voimakasta ja repivää.
Käyttöauton kaveri käski kokeilemaan ajamaan ilman ilmastointia, josko ilmastoinnin kompura vaikuttaisi tähän.
Olisiko teillä ajatuksia? Onko kaasuläppäongelmia ollut ilman vikakoodeja?
t. Mikko