Tasan kuukausi sitten Bilia luovutti minulle uuden V90 AWD Inscriptionin. Hieno peli.
Tai olisi, jos siis toimisi. Lämmitintä ei voi käyttää, eikä kohta muutakaan, kun akku on jatkuvasti tyhjä. Tyyppivika.
Lyhyt oppimäärä niille, jotka eivät tiedä:
2017-vuotisissa 90-sarjalaisissa (XC/S/V) on jotain häikkää Volvo on Callin kanssa, se ei vastaa ja vie akun tyhjäksi.
- lämmitin käynnistyy (tai käynnistyi silloin kun sitä vielä uskalsi käyttää) toisella tai kolmannella yrittämällä sovelluksesta
- kaikki kommunikointi auton kanssa vaatii monta yritystä, jotta menee läpi
- Vaikka ohjeiden mukaisesti ei käytä VoCia eikä lämmitystä ollenkaan, niin se imee silti akun tyhjäksi
- korjausta odotellaan
- Ilmeisesti vikaa on sekä softassa että VoC-raudassa
- Koskee ilmeisesti kaikkia ainakin marraskuun 2016 jälkeen valmistettuja 90-sarjalaisia, joissa on Volvo on Call.
Hiukkasen harmittaa, kun auto on todella hieno vehje muuten, ja muilta osin pelkästään hyvää sanottavaa. Tuo nyt pilaa valitettavasti kokonaan hyvän auton

Vielä on sentään lähtenyt käyntiin, mutta saa nähdä kuinka pitkään: Tänä aamuna kertoi ihan erikseen kuitattavilla viesteillä, että akun varaustaso on toodella alhainen. Lämmitintä tai VoCia ei ole käytetty pariin viikkoon, ja autolla ajetaan reilusti päivittäin. Jälleenmyyjä levittelee käsiään. Tietysti eivät hekään mitään voi tehdä, kun tehtaalta ei ole kerrottu korjausta.
Onkohan muilla kokemuksia? Useammalta taholta on nyt kuulunut, että kyse ei tosiaankaan ole mistään yksittäistapauksista, vaan on laajempikin ongelma, akun tyhjentäneitä autoja on jo kuuleman mukaan hinattu Bilian pihaan useita. Kuulopuheista ei voi tietenkään mennä vannomaan, jälleenmyyjä ja maahantuoja ovat olleet tosi varovaisia puheissaan, mutta ovat myöntäneet laajemman ongelman olemassaolon.