Tosiaan, aski vaihtaa aina ja kaikkialla kuten kuuluukin.Hyvin siveästi ja tarvittaessa napakkaasti. Mutta kylmällä liemellä, eikä tarvitse olla edes mitään oikeasti kylmää. On hidastettaessa tapahtuva kolmoselta kakkoselle vaihto napakka. Miksi ? Se ei jysäytä klapilla selkään tai mitään semmoista. Mutta tapahtuma on selkeästi liian napakka ja ero on huomattava vaikka 2-1 tapahtumaan verrattuna. Aattelin että voiskohan olla solenoidin tiivisteet menossa? Nehän ei taida olla vaihtotavaraa. Mutta minkä solenoidin? Ite noihin vaihteisiin vaikuttava(t) vaiko paineensäätöventiili? Vai onko vaan joku mekanismi kulunut siten että ei kylmänä oikeen liiku kute kuuluu?
Vaihteistoöljyillä on kurvailtu viime pesu+öljy+sihti rupeaman jälkeen jotakuinkin 10tkm.