Proturbo  Autodiagnoosi

760 -89 ECC

  • 8 Vastauksia
  • 2793 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
760 -89 ECC
« : 17.08.2011, 20:07:45 »
Mikäs vois olla?
Vetää putket kylmiks, erittäin kylmiks, ei anna vikakoodia ( ECC:ssä on sellainenkin toimnto)
ja puhallin toimii, mut sisälle ei tu kylmää?

Jos sais valistuneen arvauksen jos jollain ollu sama, ennekö tota alkaa tusaan.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #1 : 17.08.2011, 20:41:35 »
Jos putket kylmiä ja puhallin toimii, ni valistunu arvaus on että sisäkenno tukossa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #2 : 17.08.2011, 22:27:40 »
Toimiiko ilmansuuntaukset kunnolla? Veikataan alipaineteknistä ongelmaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #3 : 17.08.2011, 22:57:17 »
Luitko jo tämän?  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697.0

Itsellä samaa ongelmaa, mutta auto 945 -95 tdic ja ongelma se että auto on talvella kylmä ja kesällä kuuma, vaikka talvella ainakin tuntuu puhaltavan kuumaa, mutta ilmeisesti puhaltaa liian heikosti. selittäisi myös miksi kesällä on niin pirun kuuma.

Osaakohan joku selittää mitä tuo kaksitoiminen alipainekello tekee? Ilmeisesti vaikuttaa siihen mihin puhaltaa? Voiko tuo aiheuttaa sen että ei puhalla oikein mihinkään kunnolla jos ei aukea/sulkeudu kun pitää?

Voisikohan tuohon tehdä hätäratkaisuna pikavirityksen purkamatta koetaulua, eli särkeä kellon kuoret ja lukita tuo vipu mekaanisesti?

EDIT: jaa mutta saahan sen vivun lukittua myös ihan mitään särkemättäkin, näköjään. Itsellä ainakin vuotaa tuo kaksitoiminen alipainekello, tuon alapuolisen kalvon osalta. Saas nähdä selittääkö tuo nyt sen huonon lämpiämisen.
« Viimeksi muokattu: 18.08.2011, 11:57:41 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #4 : 17.08.2011, 23:00:18 »
Luitko jo tämän?  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697.0

Itsellä samaa ongelmaa, mutta auto 945 -95 ja ongelma se että auto on talvella kylmä ja kesällä kuuma, vaikka talvella ainakin tuntuu puhaltavan kuumaa, mutta ilmeisesti puhaltaa liian heikosti. selittäisi myös miksi kesällä on niin pirun kuuma.

Osaakohan joku selittää mitä tuo kaksitoiminen alipainekello tekee? Ilmeisesti vaikuttaa siihen mihin puhaltaa? Voiko tuo aiheuttaa sen että ei puhalla oikein mihinkään kunnolla jos ei aukea/sulkeudu kun pitää?

Voisikohan tuohon tehdä hätäratkaisuna pikavirityksen purkamatta koetaulua, eli särkeä kellon kuoret ja lukita tuo vipu mekaanisesti?

Toimiiko ilmansuuntaukset kunnolla? Veikataan alipaineteknistä ongelmaa...

Kappas, oireethan täsmäs täydellisesti tuohon.. Kiitos -H-
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #5 : 19.08.2011, 23:27:52 »
Luitko jo tämän?  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7697.0

Itsellä samaa ongelmaa, mutta auto 945 -95 tdic ja ongelma se että auto on talvella kylmä ja kesällä kuuma, vaikka talvella ainakin tuntuu puhaltavan kuumaa, mutta ilmeisesti puhaltaa liian heikosti. selittäisi myös miksi kesällä on niin pirun kuuma.

Osaakohan joku selittää mitä tuo kaksitoiminen alipainekello tekee? Ilmeisesti vaikuttaa siihen mihin puhaltaa? Voiko tuo aiheuttaa sen että ei puhalla oikein mihinkään kunnolla jos ei aukea/sulkeudu kun pitää?

Voisikohan tuohon tehdä hätäratkaisuna pikavirityksen purkamatta koetaulua, eli särkeä kellon kuoret ja lukita tuo vipu mekaanisesti?

EDIT: jaa mutta saahan sen vivun lukittua myös ihan mitään särkemättäkin, näköjään. Itsellä ainakin vuotaa tuo kaksitoiminen alipainekello, tuon alapuolisen kalvon osalta. Saas nähdä selittääkö tuo nyt sen huonon lämpiämisen.

Jos alipainetta ei ole, niin ECC pitää hanan auki (kuumalla) ja puhalluksen alas, saman tekee myös jos se kalvo vuotaa.

Mutta eikö tämänkin ikäisessä ECC:ssä pitäisi olla sähköisesti ohjattu lämmönsäädin, eli vaikka hana olisikin kuumalla, niin ihmeemmin kuumaa ei pitäisi tulla kuitenkaan. Itse ehkä senkin tarkistaisin.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #6 : 20.08.2011, 12:27:06 »
Ok, alkaa hiukan selkiintyä tämä homma mutta ihmetyttää silti se miksi koko auto on talvella niin pirun kylmä.
Mutta kai se on pakko tuo kaksitoiminen kello ainakin vaihtaa ja tutkia muut alipainevuodot, jos systeemi alkaisi toimia niinkun se on suunniteltu. Jos sekään ei auta niin sitten taitaa olla edessä kennon vaihto tai pitkät kalsarit.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #7 : 23.08.2011, 23:00:42 »
Täällä parani lämmitys/kylmennysteho aika paljon kennon edustan tyhjennyksellä. Puhallin oli työntänyt lehteä sun muuta shaissea tuohon kennoon. Melkein kukkaruukullisen kaavin MULTAA ja lehtiä kennosta :2funny: Alkoi ilmakin virtaamaan sitten siitä läpi paremmin :D Eihän sitä ihan puhtaaksi saanut siitä puhaltimen/etuvastuksen reiästä mutta auttoi jo kummasti.

Ite käyttelin tuohon puhdistamiseen loppuvaiheessa imuria, letkuun vaan teippaili hieman ohuempaa letkua, että pääsee sinne poteroon, ja varoi sitten taittelemasta hirveesti niitä ripoja. Iroittaa kai se kenno melkein pitäisi jos oikeasti hyvän haluaa :-[ Ei vaan oikein inspiroinut alkaa tyhjentämään kylmäaineita ilmastoinnista + se muu revohka kun purkaa ne kuoret siitä ympäriltä pois.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 760 -89 ECC
« Vastaus #8 : 25.10.2011, 12:08:12 »
Tuli tutkittua tuota omaa nyt hiukan lisää kun kelit alkavat kylmentyä. Aika ei anna millään periksi alkaa kelloa vaihtamaan, mutta tein niin, että tukin vain sen keltaisen letkun, joka meni "alapuoliselle" kalvolle siihen kaksitoimiselle, että saa alipainetta edes johonkin. täytyy vielä tutkia toimintaa hiukan lisää että osaan lukita sen oikeaan asentoon siitä jousimekanismilta.

Mutta todellinen syy kylmyyteen saattaisikin olla huonosti istuva lämppärin moottori! Autoon näyttäisi olevan vaihdettu joskus tarvikemallinen lämppärin moottori, joka vuotaa ilmaa ympäriltään jalkotilaan. Eli kun puhallin on täysillä, kuuluu hirveä suhina ja puhaltaa kylmää käsille kun kokeilee lämppärin moottorin ympäriltä. Moottoria ylöspäin pönnäämällä tiivistyy kyllä ja suhina lakkaa. Täytyy koittaa jollain tiivistellä sitä paikoilleen ja katsoa jos alkaisi tarkenemaan :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

KL-varaosat  Race.fi