Alkuviikosta oli hieman huoltohommeleita, Debilissä tuli käytettyä. Edellinen öljynvaihto oli n. 20300km sitten, nyt perus moottoriöljyt, suodatin, ilmansuodatin, lisäksi polttoainesuodatin ja raitisilmasuodatin. Apulaitehihnat ja kiristin laitettiin myös, näiden vaihtoväli periaatteessa hieman venähti, 87tkm/4 vuotta. Ilmastoinnista oli tullut 490g tavaraa pihalle, täytetty 720g. Kas kummaa ei oikein kylmää pukannut, onkohan aiemmin edes tsekattu tämän historiassa. Lähiaikoina vois vielä vaihtaa ohjaustehostimeen ja jarruihin nesteet.
Ajettavuusongelman selvitystä varten oli tosiaan valmiina uudet Powerflexit ja SilverProjectin yläpäät, kuitenkin vika löytyi taas kerran pettäneestä kääntölaakerista joka oli apparin puolella selvä ja myös vasuri oli uusittu. Onkohan nyt kolmas vai neljäs kierros noita menossa...

Puslista ei löytynyt sanottavaa ja ne jätettiin vaihtamatta. En ollut myöskään tajunnut että tuo yläpään rakenne on sellainen ettei cambereita/castereita pysty säätämään paikallaan kun tornin reikä on niin pirun pieni. Että tosi hyödyllinen ostos, mutta ovatpahan paikallaan ja kulmat taas säädetty... Eli vika kuitenkin korjattu, mutta silti omasta mielestä ohjauksessa on keskialueella sellainen ärsyttävä "aakee laakee" kohta, ei siis väljää mutta alue jossa ei tapahdu ns. mitään. Tuli mieleen ex-Octavia joka lähti vaihtoon osittain saman ominaisuuden takia, voihan siis olla ettei tämäkään vaan istu mun näppiin ja sillä selvä. Kumma vaan kun pienehköillä muutoksilla sai V70N pappamallista mun mielestä jämptimmän ajettavan.
Renkaatkin tykkää näköjään ravistella tuolla 90-100km/h välillä kun kesäpyörät vaihtaessa heitin etuset taakse jne, taitaa Linglongit olla mustat muttei aivan pyöreät. Pitää käyttää vielä painotuksessa tai jos budjetti antaa myöten hommata jotain muuta alle.
Laitetaan nyt yks kuvakin tähän lätinän sekaan vaikkei tämä miksikään ole muuttunut viime kesästä:
