Taitaa lähteä alumiinilohkosta kierteet ennemmin, kuin että pultti katkeaisi.
En minä sillä kysellyt mutta jos 8.8 pulttia vedetään uudestaan ja uudestaan niin kyllä se venyy ja joskus raja tulee vastaan, varsinkin jos sattuu olemaan likainen kierre.
Yhden pultin varassa koko moottorin kesto tai romutus, aika hurjaa touhua.
Kerran kokeiltiin samaiseen autoon motonetin "loistavaa" pikkumomenttiavainta imusarjan pultteihin, kaveri oli juuri sen hankkinut. Laitettiin avaimeen imusarjan pultille ilmoitettu momentti ja aloin kiristämään ja sanoin kaverille samalla että en uskalla vetää napsuun asti, menee pultti poikki.
No, hän ilmoitti että avain on uusi ja pitää sen toimia ja alkoi kiristämään itse. Pultti poikki. Kannessa kyllä kierre kesti.
Kävipä palauttamassa avaimen.
Kyllähän tuon 25Nm vetää ihan näppituntumalta, tähän asti on toiminut.
Kunhan ei käytä sitä vanhaa ammattimiehen momenttia "pultti poikki ja vartti takaisin".