Penkissä käyty ottamassa katutehot sekä "täydet" mitä nyt tässä vaiheessa viitti. Menomatkalla alkupuolella ihmettelin edestä kuuluvaa räpätystä. Siihen syypää oli SnowCap jonka olin vain laittanut ilma-aukon päälle estämään lehtien menon sisään. Melkein perille päästyä tuli yksi lisä-ääni konehuoneesta joka vaihteli hieman sen mukaan miten kaasua tarjosi. Perillä katselin, että olipahan jäänyt laturin alapultti tiukkaamatta, mutteri lähtenyt menemään ja pultti ulkoistanut itsensä melkein puoliksi. Ja starttikin alkoi sutimaan tyhjää välillä, penkityksen jälkeen ei kuitenkaan enää reistaillut. Taidanpa vaihtaa toisen jossain välissä.
Rajoittimen laitoin 6000rpm:ään, ei vielä viitsinyt sen ylemmäs kierrättää, eikä otettu kuin pari vetoakaan. Login mukaan 3600rpm kohdalla ois 0,6bar painetta ja muutama piikkaus 0,7bar:iin on matkalla. Juuri 3600rpm kohdalla ahtopaineennousu triggasi kiihdytysrikastuksen ja kävi todella rikkaalla hetkellisesti. Kadulla seos pyörii hyvin tarkkaan AFR 12-12,2 kohdalla, mutta penkissä tippui rikkaammalle varsinkin 5000rpm jälkeen ja aivan rajoittimen tuntumassa ollaan jo 11,5 kohdalla. Joka tapauksessa seosta on laihennettava jonkun verran ja ennakkoakin vois lisäillä joitakin asteita. Sytkäkartta kun on lähtöisin koneesta jossa oli vähän suurempi puristussuhde. Kone pelasi hyvin, havaittavia vuotoja tms. ei ilmaantunut.
Siittä
lappunen. Eli 233hv @ 5358rpm ja 354Nm @ 4221rpm.
Maantieseos on nyt aika hyvin kohdallaan, muuten on säätämistä.