Elekma  Autoracing

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 43583 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1283
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #330 : 14.03.2019, 14:23:15 »
Vanhalla mitattuna näky Auto-Datassa  XC60 D5 AWD 147-158 g/km
Todellakin kevythybridistä puhutaan :D
Minkä takia Volvo laittaisi kalliita sähkömoottoreita ja akkuja autoon, jos niistä ei ole mitään hyötyä? Vai onko tämä nyt vaan sen lupauksen täyttämistä, että vuoden 2019 jälkeen kaikissa uusissa malleissa on sähkömoottori?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4184
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #331 : 14.03.2019, 14:50:09 »
Minkä takia Volvo laittaisi kalliita sähkömoottoreita ja akkuja autoon, jos niistä ei ole mitään hyötyä? Vai onko tämä nyt vaan sen lupauksen täyttämistä, että vuoden 2019 jälkeen kaikissa uusissa malleissa on sähkömoottori?
Halvemmalla pääsisi kun heittäisi peräloosin Makitan 12V vääntimen tehoakulla :D
Eilen illalla olisi ollut VIP-kutsutilaisuus uuden Range Roveri Evoquen esittelyyn. En jaksanut ilmoittautua sinne, kun katsoin heidän uuden Evoq hybridin päästöjä. Uudella mittaustapaa tämän uuden hybridin päästöt oli tuolla D150 Hybrid AWD Aut tasan 180g/100km. Vanhalla tapaa mitattuna tuo vanha malli D150 AWD Aut oli 134g/100km.
Missä tässäkin mentiin metsään ::)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1283
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #332 : 14.03.2019, 16:50:16 »
Halvemmalla pääsisi kun heittäisi peräloosin Makitan 12V vääntimen tehoakulla :D
Eilen illalla olisi ollut VIP-kutsutilaisuus uuden Range Roveri Evoquen esittelyyn. En jaksanut ilmoittautua sinne, kun katsoin heidän uuden Evoq hybridin päästöjä. Uudella mittaustapaa tämän uuden hybridin päästöt oli tuolla D150 Hybrid AWD Aut tasan 180g/100km. Vanhalla tapaa mitattuna tuo vanha malli D150 AWD Aut oli 134g/100km.
Missä tässäkin mentiin metsään ::)
Kaipa tuo mittaussyklin muuttuminen vaikuttaa tuon verran ja hybdiri on höpön pöpöä. Minun V90:n kauppakirjassa viime huhtikuulta lukee CO2 128 g/km ja nyt uuden vastaavan on 175 g/km.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6117
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #333 : 14.03.2019, 19:17:09 »
Kaipa tuo mittaussyklin muuttuminen vaikuttaa tuon verran ja hybdiri on höpön pöpöä.

Ei se mietohybridi oikein voi suuria säästää kun se ei liiku minkään muun voimalla kuin tankkaamisen. Lähinnä valoihin/risteyksiin hidastamisen saa takaisin eli kaupunkikulutus muuttuu lähemmäs maantiekulutusta.

Pluginilla vähän eri asia kun saattaa ajella työmatkat käyttämättä löpöä lainkaan.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #334 : 29.03.2019, 19:53:31 »
Miten muuten käy matka-ajossa esim talviaikaan kun akuston range on käytetty. Tuleeko autosta pelkkä etuvetoinen ja AWD on pelkkä vitsi peräluukussa?
Volvo XC60 T8 2018

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9851
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #335 : 29.03.2019, 21:49:11 »
Ei tule. Polttomoottori pukkaa sähköä taakse.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4184
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #336 : 29.03.2019, 21:51:27 »
Miten muuten käy matka-ajossa esim talviaikaan kun akuston range on käytetty. Tuleeko autosta pelkkä etuvetoinen ja AWD on pelkkä vitsi peräluukussa?
Akku ei pääse missään tilanteessa niin tyhjäksi etteikö sähköinen 4-veto toimi 8)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1283
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #337 : 30.03.2019, 12:05:56 »
Akku ei pääse missään tilanteessa niin tyhjäksi etteikö sähköinen 4-veto toimi 8)
Mites voimanjako toimii hybridissä tositilanteessa? Onko auto luonteeltaan pääasiassa takaveto vai etuveto, kun pyörät alkavat sutia? Ei ole tullut itse hybridiä ajettua, mutta jotkut ovat moittineet, että nelivedossa olisi toivomisen varaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4184
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #338 : 30.03.2019, 12:32:34 »
Mites voimanjako toimii hybridissä tositilanteessa? Onko auto luonteeltaan pääasiassa takaveto vai etuveto, kun pyörät alkavat sutia? Ei ole tullut itse hybridiä ajettua, mutta jotkut ovat moittineet, että nelivedossa olisi toivomisen varaa.
Viiveellä tulee, jos sähköllä ajelet. AWD nappi pohjaan jos häiritsee. Sama kuin Start/stop systeeminkin jotkut sammuttavat aina lähtiessään liikenteeseen 8)
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9851
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #339 : 30.03.2019, 13:12:22 »
Nelivedossa on aika paljon viivettä jos ei käydä AWD moodia. Varsinkin jos menee sähköllä eteenpäin.
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1283
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #340 : 30.03.2019, 18:28:24 »
Nelivedossa on aika paljon viivettä jos ei käydä AWD moodia. Varsinkin jos menee sähköllä eteenpäin.
Toimiiko twin engine AWD moodissakaan yhtä hyvin kuin Haldex?

Kahden erilaisen moottorin yhteistoiminta on varmasti hankala koodata sujuvaksi. Vähän kuin yrittäisi tehdä lokariauton, jossa on moottorisahan moottori etuakselilla ja akkuporakone taka-akselilla. Tehon säädön hankaluus korostunee, kun ollaan lähdössä luisuun tai ollaan jo luisussa. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9851
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #341 : 30.03.2019, 20:08:23 »
Toimiiko twin engine AWD moodissakaan yhtä hyvin kuin Haldex?

Kahden erilaisen moottorin yhteistoiminta on varmasti hankala koodata sujuvaksi. Vähän kuin yrittäisi tehdä lokariauton, jossa on moottorisahan moottori etuakselilla ja akkuporakone taka-akselilla. Tehon säädön hankaluus korostunee, kun ollaan lähdössä luisuun tai ollaan jo luisussa.
Itsellä ei ole kokemusta kuin lyhyistä koeajoista. Mutta sen voin sanoa että huonolla pidolla V60 T8 mallissa ärsytti pidon puute. Tuntui laiskemmalta kuin oma D5 AWD. Jos pistää asetuksen AWD, niin ei ole viivettä nelivedossa ollenkaan mutta väkisin ei ole samanlainen kuin mekaaninen neliveto
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa vifles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #342 : 30.03.2019, 21:56:37 »
Renkaista sen verran, että meneekö tällaiset renkaat kyseiseen automalliin: 275/45/20?

Onko nuo mahdollisesti liian leveät?

Poissa völvöxc60

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4184
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #343 : 31.03.2019, 09:31:35 »
Renkaista sen verran, että meneekö tällaiset renkaat kyseiseen automalliin: 275/45/20?

Onko nuo mahdollisesti liian leveät?
Kokemusta ei ole, mutta veikataan että leveäksi menee.

https://www.rengaskontti.fi/vanteet/-/-/-/-/-/-/-/VOLVO/37773/126482
XC40 D3 R-Design autom.

Poissa Volvo XC60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #344 : 31.03.2019, 13:38:35 »
Itsellä ei ole kokemusta kuin lyhyistä koeajoista. Mutta sen voin sanoa että huonolla pidolla V60 T8 mallissa ärsytti pidon puute. Tuntui laiskemmalta kuin oma D5 AWD. Jos pistää asetuksen AWD, niin ei ole viivettä nelivedossa ollenkaan mutta väkisin ei ole samanlainen kuin mekaaninen neliveto
Kyllähän luistoneston on koitettava rajoittaa kun polttomoottorissa on kuitenkin se 303 hv tehoa, voi tuntua laiskalta mutta sinne ne D5:t taakse jää kuitenkin  ;). Minulla nyt kokemusta n. 2500 km osalta V60 T8 vm:2019 autosta ja voin todeta rehellisesti ettei neliveto ole aivan yhtä hyvä kun edellisessä V90 D5 awd:ssä mutta kauaksi ei jää, pelkällä sähkölla ajellessa auto tuntuu pojan BMW:ltä kun koittaa liukkaalla työntää perää sivulle ennen kun luistonesto toppaa luiston. Erittäin tyytyväinen olen tähän V60 T8 malliin. Tässä matalamassa autossa minun mielestä toimii tämä voimalinja paljon paremmin kun mitä XC60 mallissa ja tähän varmaankin syynä pelkästään matala painopiste verratuna korkeaan autoon.

 

Ateho  Elekma