Nyt on muutama sata kilometriä ajeltu, alkaa suurin ongelma löytyvän juurikin kakkoselta ja kakkoselle kytkeytymisestä.
Vaihdot on edelleen outoja, kylmänä toimii joten kuten normaalisti. muutaman kerran 2 --> 3 vaihto on ollut vasta 4000 kierroksen kohdalla.
Laitoin laatikkoon samaa lisäainetta kuin mitä jenkeissä käytän. Se tuntuu että vei luiston tärinän pois. Aineen nimikin on studder fix, eli sen pitäis juurikin tuo luistava tärinä poistaa. Muutaman sadan kilsan jälkeen näkee kuinka paljon oli apua.
Kakkosen outo vaihto on edelleen se ongelma, jota ei ennen venttiilikoneiston vaihto ollut. Voihan se se olla, että laatikko alkaa vaan olla loppu ja vanha venttiilikoneisto oli sekin loppu, niin ne pehmensi toisiansa...?
Jossain keskustelussa oli linkki ruotsissa myytäviin laatikoihin. Onko tosiaan niin, että sieltä löytyy alle satatuhatta ajettuja laatikoita n. 600-700 euron hinnalla???
Sen verran vielä omasta Volvoilusta, ekat autot oli 343, 340, 760 mutta viimeiset 15 vuotta ajanut vaan isoilla vanhoilla jenkeillä. Siksi näistä uudemmista ei ole mitään kokemusta, ovat vaan aina miellyttäneet silmää ja sen vuoksi tuli hankittua V70 talviautoksi. Edelleen autosta tykkään, mutta tuo laatikko vaan viiiituuuuttaaaaa....