Elekma  Autoracing

B230FD käy rikkaalla ja pätkii

  • 22 Vastauksia
  • 3926 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« : 28.02.2017, 17:45:46 »
Oisko jollakulla laittaa kuvaa B230FD konehuoneesta. Lähinnä imusarjan ympäristöstä ja kaasuläpän rullista ja tangoista. Hankala palapeli kun ei ole mallia nähnyt ???
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 17:11:22 kirjoittanut v8 »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #1 : 28.02.2017, 19:26:28 »
Onko tästä apua?


Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #2 : 28.02.2017, 21:06:30 »
Et Googlen kuva hakuu tiiä..?

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #3 : 28.02.2017, 21:17:35 »
Mitäs helvettiä varten näitä foorumeita pietään yllä jos vaan vittuillaan ja känistään jos joku jotain sattuu kysymään ::) yritin kyllä etsiä mutta kaikki kuvat oli koko konehuoneesta. Eihän niistä perkele tahdo saada kunnolla selvää.

Tänks acke. Tuosta jo näkee paremmin  :)

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #4 : 01.03.2017, 20:05:35 »
Mihin kohti se musta lieriö purkki tulee kiinni ja millä. Ei mitään kiinnikkeitä itse pöntössä. Peltisiä kiinnikkeitä pahvilaatikossa vielä vaikka kuinka  ::)

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #5 : 01.03.2017, 20:55:35 »
Panta siinä on ympärillä ja ilmansuodatinboksin alla muistaakseni. Kiinnitys runkopalkkiin tai lähistölle.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #6 : 02.03.2017, 10:35:21 »
Ei vaan löydy tuollaista telinettä tai edes lähellekkään vastaavaa perkele. Pitää vielä iltapäivällä käydä osakasat läpi

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #7 : 02.03.2017, 13:17:38 »
Ei vaan löydy tuollaista telinettä tai edes lähellekkään vastaavaa perkele. Pitää vielä iltapäivällä käydä osakasat läpi
740-92:ssa pönttö on kiinni kahdella vahvalla nippusiteellä,jotka pujotettu sisäkulman takaa(ei mitään telinettä)

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #8 : 02.03.2017, 14:11:08 »
940 -93 kyseessä. Taidan laittaa niillä nippusiteillä niin pääsee eteenpäin :)

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #9 : 03.03.2017, 10:25:34 »
Ei käynnisty ei... hyvin starttaa mutta ei saa bensaa pyttyihin asti. Pensa pumppu hurisee hetken kun laittaa virrat ja on uusikin. Suodatin myös uusi. Kiskolle tulee bensa kun painaa venttilistä. Lambda,imm,tulpat,johdot,pyörijä ja kansi uusittu. Voisiko suuttimet olla jumissa. Auto seisonut 4vuotta ja imusarja ollut irti laatikossa. Jos voisi niin millä nuo saisi pelaamaan >:(

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #10 : 03.03.2017, 11:19:27 »
Mittaa ensin tuleeko suuttimien toiseen johtoon 12V startatessa. Jos ei, niin suuttimien virtarele paisarin kyljessä on todennäköisesti rikki. Vaihtoon tai tinattava uusiksi.

Pyöriikö bensapumppu myös startatessa?

Suuttimet voi testa yksinkertaisesti laittamalla toiseen napaan 12V ja näpäyttämällä toista maihin. Pitää naksahtaa. Jos ottaa bensakiskon suuttimineen irti, näkee tuleeko bensaa. Joskus jumettunut suutin alkaa toimimaan kun antaa suoraa virtaa pari kertaa. Joskus laittanu yöksi bensaan uimaan ja välillä antanut virtoja.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #11 : 03.03.2017, 11:42:03 »
Aukaisin tuon suutin releen vai mikä oikealta nimeltään onkaan. Virtoja ei siis ennen releen avaamista suuttimille tullut. Relettä ahistamalla saatiin virrat ja käyntiinkin mutta sammui aina hetken pyörittyään.

Releen numero 89 99 31   1323592-1 Ja pyöreät liittimet

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta/ei käynnisty
« Vastaus #12 : 03.03.2017, 20:23:24 »
Kokeiltu toisella releellä joka otettu toimivasta autosta. Tosin seisonut vuosia. Sama tässä eli virta päällä vetää kynnet kiinni,startatessa irtoaa ja kaveri kun puristaa kynnet kiinni lähtee käymään ja pysyy hetken käynnissä kunnes sammuu. Saa pysymään käynnissä kun rämpyttää kynsiä yhteen vähän väliä ja pitää hieman kaasua.

Onko etuvaloille menevissä johtonipuissa mitään maajohtoja jotka vaikuttaisi moottorin sähköihin? Kontissa laatikossa kaksi lokasuojaan kiinnitettävää levyä mihin ilmeisesti saa naaras abikoilla maajohtoja. Täytyykö sytytyspääte ola kiinnitettynä koriin?Maadoittuuko runkonsa kautta?

Tein uuden maajohdon akulta moottorin korvakkoon 35mm kaapelilla ja korvakon toisesta pultista 16mm koriin.korvakon pinnat ja lohkon pinnat hiottu kiiltäväksi ja kuparitahna väliin. Lisäksi käytin kannen päästä maajohdot ja sen mustan laatikon irti ja hioin vähäisetkin hapettumat pois. Mikä on tämä musta metalli möykyn sisältävä loota? Kenties lyijyä?

Tulipa tekstiä ::)

Edit. Onkohan jonkin sortin ajonesto? Hälytin löytyy ja virtalukon vieressä punainen ledi. Avain kuitenkin normaali siruton.

Edit. Lisätään vielä sen verran että autostahan oli ostaessa johtosarja irti moottorista,jakopää ja imusarja lihoina. Ykk anturin liitin ilmeisesti tulee vasemman etuiskarin luota tulevaan pistokkeeseen? Ei ainakaan kovin hyvin yltäisi kaasuläpälle. Startin nipusta liitin tyhjäkäyntiventtiiliin. Musta liitin yhdellä paksulla vihreällä johdolla menee ilmeiseti siihen nakutusanturille imusarjan alle?Lämpöanturilla valkoinen koneen peräpäässä ja musta lisäsuuttimelle koneen keskellä.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2017, 10:45:31 kirjoittanut v8 »

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD huono tyhjäkäynti
« Vastaus #13 : 04.03.2017, 18:39:48 »
Noniin lähtihän se käyntiin. Tosin kylmänä tyhjäkäynti huonoa ja kovin alhaalla. Sytytyshä tästä ei ilmeisesti voi edes säätää.oli nimittäin jakaja kokonaisuudessaan irti ennen ostoa. Voisiko syy heikkoon käyntiin olla koneen takapäässä imusarjan alla se lämpöanturi?

No pyöritän lämpöseks ja katsotaan paraneeko tilanne.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4407
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #14 : 04.03.2017, 21:18:27 »
Hyvä jos käy. Lämpöanturin arvot löytyvät FAQ puolelta. Onhan tyhjäkäyntiventtiili puhdas?
Kontissa laatikossa kaksi lokasuojaan kiinnitettävää levyä mihin ilmeisesti saa naaras abikoilla maajohtoja.
Kyllä. En muista mitä.
Ykk anturin liitin ilmeisesti tulee vasemman etuiskarin luota tulevaan pistokkeeseen? Ei ainakaan kovin hyvin yltäisi kaasuläpälle.
Tulipeltiä pitkin kuskin puolelta.
Startin nipusta liitin tyhjäkäyntiventtiiliin.
Joo, haitarikumi ennen liitintä.
Musta liitin yhdellä paksulla vihreällä johdolla menee ilmeiseti siihen nakutusanturille imusarjan alle?
Jep (liitin musta, johto on kuoren sisällä niin väristä en osaa sanoa)
Lämpöanturilla valkoinen koneen peräpäässä
Kyllä.
Mikä on tämä musta metalli möykyn sisältävä loota
Pelkkä paino, pitäisi kai vähentää tärinää.

 

Carcom Oy  Elekma