Elekma  Autoracing

B230FD käy rikkaalla ja pätkii

  • 22 Vastauksia
  • 4575 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD kasausta
« Vastaus #15 : 04.03.2017, 22:50:10 »
Nuo kyseiset liittimet siis oikein. Pitää huomenna vielä vaihtaa suuttimien tiivisteet. Laitoin suutin releen tilalle normaalin 4 napaisen releen ja maadoitin etuvaloille menevistä johtonipuista yhdet liittimet puoleltaan. Johtui tästä ilmeisesti ettei pelannut. Pientä pätkimistä käynnissä varsinkin kylmänä. Ja jos vauhtipyörän puhdistaisi jotta sekin olisi pois mielestä. Tyhjäkäynti venttiili näyttää lähes uudelta. Oletan olevan uusi. Käynti alkaa humpata liittimen irrottamalla. Tuo pätkiminen kylmänä aikuttaa enenmmän sytkäpuolen ongelmalta. Tai sitten suuttimet on vaan paskaiset. 4v seisonut käyttämättä

Edit. Kylmänä ruiskun lämpötila anturi näyttää 8500 ohm toisesta navasta maata vasten ja toisesta 9500. Aamulla -10 pakkasta eli oikeaa näyttäisi ainakin kylmänä FAQun mukaan mutta haitanneeko napojen välinen ero.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2017, 13:21:36 kirjoittanut v8 »

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #16 : 06.03.2017, 17:16:53 »
Anturi kehä vauhtipyörältä putsattu ja vaihettu toimiva lämpöanturi ruiskulle. Suuttimen tiivisteet vaihdettu. Ei vaikutusta. Tällä hetkellä ongelmana että käy helvetin rikkaalla ja ei kestä tasakaasua pätkimättä. Kaasua kestää polkea rajottajaan asti ja tyhjäkäyntikin suht ok. Mutta jos vaikka pitää tasakaasua parissa tonnissa niin alkaa kone hyppiä aivan kuin sytty pätkisi.

Seuraavaksi vaihdan alkuperäisen lambdan ja imm takaisin. Paikallaan nyt uudet tarvike lambda ja immu. Immun töpsän irrottamalla ei vaikutusta mihinkään.

Edit. Vaihdettu vanha imm ja lambda. Nyt pyörii tyhjäkäyntiä immun töpsä irrotettuna ja kun tökkää töpsän kiinni -> sammuu.tasakaasua ei töpsä irti kestä hytkymättä. Käytin sihti verkkoa uudesta immusta irti ja huomasin että piirikortilta tuleva kuumalangan muovi runko on poikki. Ilmeisesti pudonnut joskus lattialle.....muoviämpäri....uusi immu ei myöskään anna tyhjäkäynnillä jännitettä kolmos pinniin 0.1-0.3v enempää.

Ja osien vaihdon jälkeen sai tälläiset vikakoodit

1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari) <- ilmeisesti se immu paskana
2-1-3 Täyskaasutieto kaasuläppäkytkimeltä puuttuu <-?
2-2-3 Tyhjäkäyntiventtiilin signaali puuttuu <-?

Pahoittelen yksinpuheluani  ;) jos jollakulla halua lainata varmasti toimivaa immua iisalmen lähiseudulta niin privaa tulemaan.tai kiinostusta tulla ihmettelemään tätä perkelettä niin keitän pullakahveet  :P
« Viimeksi muokattu: 06.03.2017, 18:54:57 kirjoittanut v8 »

Poissa mestari sarjassaan...

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #17 : 06.03.2017, 23:00:56 »
Tosta kun nopeesti lukasin, ja oikein ymmärsin nii uudella ehjällä immulla ei silti tule kuin tuo mainitsemasi jännite mitattuna vasten immun runkoa tyhjäkäynnillä? Oletko varma johtosarjan kunnosta, ja onko boksi ja johtosarja yleensä yhteensopivat, eli tarkoitan onko auton alkuperäiset?
volvot: 940 b230fb+m46,940 b200f+aw71
            740 b200et`viri`,b200f+m47 2kpl
             760 b280e+aw71

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #18 : 06.03.2017, 23:27:47 »
IMM nuo oireet kyllä kovasti viittaa
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #19 : 07.03.2017, 07:20:59 »
Johtosarja ja boksi ilmeisesti on alkuperäisiä. Tuo uusi mittari on tarvike missä ei lue edes merkkiä (luin näiden merkittömien ongelmista haulla) imm aloin epäillä kun uusi tarvike imm ei vaikuta mitenkään töpselin irrottamalla ja vanha ei kärsi olla ollenkaan paikallaan. Tänään haen purkuautosta uuden ja kokeilen.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #20 : 07.03.2017, 15:48:22 »
Ehjä käytetty imm paikallaan ja toimii :-* tyhjäkäynnin säätöä ja leimalle. Onko lambdan kahdella valkoisella johdolla merkitystä kumminko päin ovat. Epäilen ettei ole ::)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #21 : 07.03.2017, 22:06:03 »
Tyhjäkäynnin perussäätöön jonkinlaine ohje onkin FAQ-osiossa. Valkoiset johdot voi kytkeä kumminpäin tykkää.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa v8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • www.vrcf.fi
Vs: B230FD käy rikkaalla ja pätkii
« Vastaus #22 : 08.03.2017, 15:02:07 »
Sillä ajattelinkin yrittää. Kyllä huomaa että rikkaalla kävi.... ennen ensimmäistä käynnistys yritystä tankkasin piripintaan. Auto pyörinyt lähinnä tyhjäkäynti arviolta 1-2h ja välillä kaasuttelua ja yksi 300m koeajo 1 ja 2 vaihteella. Tankin viisari pudonnut sentin verran  ;D

Noh. Huomenna yrittämää leimalle  :P

 

Samppasport  Futurez