Tulipa haettua kesällä myydyn kesäauton tilalle uusi projekti, nimittäin lähelle myyntiin tullut -64 Amazon miljoonamoottorilla eli B18.

Auto on seissyt monta vuotta, ja sitä ennen monta vuotta. Ainakin kunto on vähän sellainen. Koriltaan aivan pirun hyvä, vänkärin lattiaan ja takakonttiin on hitsattu yksi paikka kumpaankin mutta muuten pellit on kovat eikä hitsaustarvettakaan ole. Auto on maalattu joskus pari vuotta takaperin, appelsiinia ja valumia löytyy mutta väri on alkuperäinen ja pohjatkin ilmeisesti tehty aika hyvin eli myllyttämällä tuosta voisi saada vielä ihan siistin.
Tekniikkakin toimii sen mitä olen nyt ehtinyt testailemaan, lähtee nätisti käyntiin eikä venttiilit pidä ääntä. Jarrut puuttui koeajolla suurimmaksi osaksi, mutta ainakin etujarrut herkistyi ihan vaan jarruttelemalla niin että nyt molemmat pitää eikä auto puolla jarruttaessa.
Perä tuossa piti jo koeajolla melkoista meteliä, ja rupesin samoin tein selvittämään sille syytä. Laakerit on ihan loppu ainakin pyörien päästä, ulkokooleissa näkyy selvät vesikraaterit, olisiko seissyt joskus lammikossa tai perä hörpännyt vettä. Voi olla, että sieltä menee kaikki laakerit uusiin ja kaupan päälle vielä rattaatkin...

Mukavaksi tuon homman tekee se, että totta kai tuo on sillä harvinaisemmalla Spicer 27 -akselilla, johon menee jenkkiläiset tuumamittojen laakerit. Ja totta kai vänkärin puolella on jarrurumpu aivan yhtä puuta vetoakselin kanssa, laakeri rallattaa ja siinä on sekä pysty- että pitkittäisklappia ainakin 2mm suuntaansa. Tuon kun saisi irti, niin olisi jo viisaampi että mitä kaikkea menee tilauslistalle ja pääsisi irroittelemaan myös perämurikkaa.

On tarjottu ulosvedintä, moskaa, lekaa, lämpöä, kylmää, lisää ulosvetoa, kauniita ja vähän rumempiakin sanoja... Eikä mihinkään. Ei kehtaisi tuhota tuota rumpua, kun maksavat 230€ kappale uutena. Noh, katsotaan jos saisi tehtyä pullotunkista hydraulisen ulosvetimen. Toivotaan ainakin parasta.