Sisustan uusiminen on ollut kyllä mielessä, mutta pelkät penkkien päälliset ovat jo niin järkyttävän hintaiset että pitää vielä vähän aikaa miettiä taktiikkaa.
Kansi tuli koneistamolta puhallettuna sekä venttiilit hiottuna, seetit ajettuna sekä tasopinta höylättynä. Halkeamia ei ollut, mutta yhdessä venttiilissä oli pientä ohivuotoa ja toisessa vähän enemmän (ei pitänyt ollenkaan alipainetta). Venttiilit eivät olleet painuneet ollenkaan kanteen ja ohjuritkin olivat virheettömät, kuulemma melkoisen harvinaista tämän ikäluokan koneessa.

Pienen teippailun jälkeen pyyhkäisin Biltemasta ostetun moottorimaalin kanteen ja lohkoon niille osin kun sen järkevästi sai. Loput lohkosta pitänee maalata sitten jos joskus käyttää konetta ylhäällä, mutta nyt ei aikataulu anna periksi kun talli menee alta alle kuukauteen...

Kun sain koneen kokonaan läjään, venttiilit säädettyä ja jäähdytysnesteet sisälle, käänsin avainta tärisevin käsin. Ja sehän tärähti heti tulille. Pientä rykimistä oli alkuun, mutta sekin tasoittui kun aikansa pyöritteli. Kun lämppärin venttiilinkin sai aukeamaan (oli vähän jumissa) ja sieltä ilmat pois, niin lämmöt asettui. Napottaa ihan tasan puolessa välissä mittaria sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla, ja ylävesiletku on jatkuvasti lämmin. Kyllä siellä vaan taisi siis orastava vuoto olla tiivisteessä. Ja se termostaatin helmi oli jumissa.
Lopuksi vielä pyyhkäisin POR-15 flektin koteloon, jarrunestesäiliön pintaan ja huohottimeen. Kyllähän tuo konehuoneen ilme muuttui aika paljon yhden iltapäivän puuhastelulla.
