Autodiagnoosi  Carcom Oy

Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.

  • 40 Vastauksia
  • 8742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #30 : 17.03.2017, 21:12:34 »
Mitoin vielä lisää tuolla 3" immulla alkuperäisellä ei ole mitattu. Alkutilanne tyhjäkäynnillä on 2.3vdc, mutta kun moottorilämmöt nousee niin laskee 2.2vdc. Tässä tilanteessa kun antaa kaasua ja löysää nopeasti niin vetää tosi laihalle ja sammuu.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #31 : 17.03.2017, 21:32:23 »
MItattu alkuperäinenkin. Tyhjäkäynnillä 2.35vdc. Käytetty eri kierroksilla tasakaasulla ja löysätty nopesti kaasu pois. Ei sammunut tosin kuin toisella immulla. Reagointi kierrostenvaihteluun aivan erillainen. Mahtanut mennä lastun teossa joku pieleen. Pitää huomenna käydä ajamassa tuon vakioimmun kanssa ja kattoa miten pelaa. Miltä valmistajalta löytyy luotettavampaa lastua.
::)
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #32 : 17.03.2017, 21:34:19 »
Ota yhteys Mikan nimimerkkiin. Jos häneltä onnistuisi.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #33 : 17.03.2017, 23:28:48 »
Veikkaisin että se immu on särki, mulla hajos "012" juuri kuvaillunkaltaisilla oireilla (se toinen, joka 5tkm aikana hajosi), alkuun meni reilummin kuormittaessa sakeammalle ja sakeammalle, ja yhtäkkiä totesin että jo ylämäessä heittää sopat 11 huiteisiin, ja loppuviimenä meni semmoseks että kon pihaan pääsin niin tyhjää ei enää käynyt kun tukehtu pullaansa. 016 ja sille "sopiva" lastu ja taas rokkaa, ja immunvaihto korjasi tuon tilanteen. 2 kpl noita pilipalimittareita kesti yhteensä alle 5 tkm, suosittelen lämpimästi, esimerkiksi jos tykkää itsensä polveen ampumisesta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #34 : 18.03.2017, 07:55:25 »
Joo todennäköisempää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #35 : 18.03.2017, 15:47:40 »
Tämä päivä ajeltu 150km vakio immulla. Toiminut ihan hyvin. Kovalla kaasulla vetää afr 10-11 välille aluksi ja nousee siitä sitten hieman. Tasakaasuajo afr 14.5.
Ainut mikä on niin tyhjäkäynnillä kun pitää esim. 2000rpm ja laskee kaasun nopeasti pois niin vetää laihalle ja kierrokset laskee. Tämä tapahtui myös esim liikennevaloihin pysähtyessä jos ei painanut kytkintä pohjaan jonkin verrän ennen pysähtymistä. Korjaa tilanteen kuitenkin ja jos kerkeää mennä oikein laihalle, niin pieni lisäkaasu normalisoi tilanteen. Mahtaa olla kyseisen lastun ominaisuus.

Paljonko kestää nostaa ahtoja 19t mitsulla, ettei pakopaineet nouse liikaa (vakiopakosarja ja 3"- putkisto loppuun saakka) 1,2bar? Tällä hetkellä ahdot 0,7-0,8bar.
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #36 : 18.03.2017, 18:15:14 »
Vakio immulla en nostaisi tuosta yhtään. Hanki kunnon lastu ja 012 immu. Sitten vasta lisää ahtoja. 1.2 bar. vielä ok.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #37 : 18.03.2017, 18:50:55 »
Eli boschin numero    0 280 213 012 ?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #38 : 21.03.2017, 18:54:05 »
Nyt on taasen testailtu ::)

Kokeiltu tilalle -010 loppuista immua, käy tosi huonosti ja laihalla oli suodattimena vapaavirtaus tai vakio.
Vakioimmua kokeiltu vapaaviratussuodattimella, käy jatkuvasti liian rikkaalla.
Ainut millä toimii on vakioimmu ja vakiosuodatin.

Mahtaa olla tämän lastun kohtalo virityskäyttöön aikalailla taputeltu. Pystyykö -010 immua käyttämään jos lastu tehdään sen mukaan?
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #39 : 21.03.2017, 20:49:36 »
Hätäratkaisuna siihen pilailuväline-012 kuoriin voi sovitella 016 mittauselektroniikkaa, jos 016:sia on nurkissa useampi. Toisaalta helpointa lie palauttaa se pilailuväline ja etsiä aito 012 käytettynä, oletettavasti 025 toimii melko samalla lailla. Mulla on 025, mutta kun on ite tehty softakin niin en voi verrata suoraan 012 vs 025, kun ei aitoa 012 ole ikinä ollut.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensanpainesäädin Volvo 940 turboon.
« Vastaus #40 : 21.03.2017, 21:05:17 »
Hätäratkaisuna siihen pilailuväline-012 kuoriin voi sovitella 016 mittauselektroniikkaa, jos 016:sia on nurkissa useampi. Toisaalta helpointa lie palauttaa se pilailuväline ja etsiä aito 012 käytettynä, oletettavasti 025 toimii melko samalla lailla. Mulla on 025, mutta kun on ite tehty softakin niin en voi verrata suoraan 012 vs 025, kun ei aitoa 012 ole ikinä ollut.
Miten tuon -010 loppuisen sopivuus, kun oli volvo ownersclubin foorumilla puhetta, että sopisi. Imm b234f vm-89 740:stä. On vissiin erilaiset kaavat verrattuna -012. Paraneeko tuo tilanne, kun jo vakio 016 immulla vapaavirtaussuodattimella afr vetää rikkaalle.

Tuo KL-racingin versio onkin olevinaan 016  012 kuorissa. Ei vaan näytä samalta ;D
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 21:10:51 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

 

Autoracing  KL-varaosat