KL-varaosat  Race.fi

M47 kytkinakselin stefan vaihto

  • 4 Vastauksia
  • 1658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
M47 kytkinakselin stefan vaihto
« : 04.03.2017, 16:14:19 »
Siellä lienee pahvitiiviste (kuvassa nro 11) kytkinkopan ja askin välissä. Voiko sen korvata silikonilla vai onko tuon pahvitiivisteen paksuudella jokin merkitys? Siellä on kuitenkin kytkinakselin laakerin ja kytkinkopan välissä jotain shimmejä...

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kytkinakselin stefan vaihto
« Vastaus #1 : 04.03.2017, 19:14:12 »
Muistaakseni vihreä kantisissa oli mainittu, että tiivisteen paksuus lasketaan yhteen välyksen kanssa ja sen perusteella laitetaan shimmejä. http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/  700-sarjan alta löytyy m47 ja 200-sarjan alta m45-vaihteisto

Poissa pta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kytkinakselin stefan vaihto
« Vastaus #2 : 04.03.2017, 20:18:14 »
Iso kiitos linkistä :) Niinhän se oli, että alkuperäisen paksuisella tiivisteellä se olisi syytä kasata jos ei tahdo alkaa shimmaamaan sitä uudelleen. Marmorilla vaan ei ollut tiivistettä  :(

Pitäisi siis vaihtaa alkuperäisen kytkimen tilalle uusi about 350 000 ajettuun autoon. Onko mitään toivoa saada tuota pahvitiivistettä ehjänä irti? Kuinka yleistä on, että näistä kytkinakselin stefa vuotaa? Olin siis ajatellut vaihtaa sen samalla vaivalla. Näinhän nämä projektit yleensä alkavat...

Tästä on kampuran takapään stefa tiputellut viimeiset 100 000 km ja se nyt ainakin menee vaihtoon.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kytkinakselin stefan vaihto
« Vastaus #3 : 05.03.2017, 14:19:15 »
Iso kiitos linkistä :) Niinhän se oli, että alkuperäisen paksuisella tiivisteellä se olisi syytä kasata jos ei tahdo alkaa shimmaamaan sitä uudelleen. Marmorilla vaan ei ollut tiivistettä  :(

Pitäisi siis vaihtaa alkuperäisen kytkimen tilalle uusi about 350 000 ajettuun autoon. Onko mitään toivoa saada tuota pahvitiivistettä ehjänä irti? Kuinka yleistä on, että näistä kytkinakselin stefa vuotaa? Olin siis ajatellut vaihtaa sen samalla vaivalla. Näinhän nämä projektit yleensä alkavat...

Tästä on kampuran takapään stefa tiputellut viimeiset 100 000 km ja se nyt ainakin menee vaihtoon.
Mittaa työntömitalla siitä vanhasta paksuus ja käy hakemassa vaikka motonetistä tiivistepaperia ja leikkaa siitä uusi jos ei löydy alkuperäistä. Itellä ei ainakaan oo tuo kytkinakselin stefa vuotanut, mutta ei oo kyllä hirveän montaa laatikkoa tarvinut käsissä pyöritellä. Samalla, kun vaihteisto on lattialla niin kannattaa katsoa, että voisiko sen kytkinakselin stefan tarvittaessa vaihtaa irroittamatta kytkinkoppaa jos sen haluaa vaihtaa, kun en nyt muista näkyikö se stefa kytkinkoppaan.

Edit: kotipaikalla, kun kävin tänään niin kävin tallissa kattomassa rikkinäisestä m45 tuon kytkimen painelaakerin putken/kytkinakselin niin ei se stefa näy kytkinkoppaan
« Viimeksi muokattu: 05.03.2017, 17:47:56 kirjoittanut Dmies »

Poissa pta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: M47 kytkinakselin stefan vaihto
« Vastaus #4 : 08.03.2017, 02:15:03 »
Nyt tämä lähti sujumaan, kun vihdoinkin marmorilla keksivät, että heillä sittenkin on tuollainen tiiviste ja sain sen kouraani. Toivottavasti se on yhtä paksu kuin vanha, ettei tarvitse alkaa enää shimmeillä pelaamaan.

Silloin kun hain tilaamani stefan, niin myivät tiivisteen kohdalla kokonaan eioota ja sanoivat sitä vain pölytiivisteeksi.

Kiitos kaikille avusta :)

PS: Kuiva tuokin laatikko oli etupäästä. En korjannut ehjää vaan jäi osat hyllyyn.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018, 02:56:15 kirjoittanut pta »

 

RallyBaron  Samppasport