Proturbo  Autodiagnoosi

940 taka-akseli kiristysmomentin mietitys...

  • 1 Vastauksia
  • 868 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
940 taka-akseli kiristysmomentin mietitys...
« : 06.03.2017, 11:24:41 »
Eli -98vm 940 taka-akseliin olen vaihtamassa tasauspyörästöä. Onkohan minkään sortin kiristysmomentteja esimerkiksi tasauspyörästön laakerien "pukeille" mikä lienee nimeltään (poskilaakerit?) sekä tasauspyörästön iso hammasratas. Oleellisin varmaan mikä on tasauspyörästön laakeripukkien oikea kireys ettei liian tiukkaan mene ja syö laakereita.

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: 940 taka-akseli kiristysmomentin mietitys...
« Vastaus #1 : 06.03.2017, 13:36:48 »
Eli -98vm 940 taka-akseliin olen vaihtamassa tasauspyörästöä. Onkohan minkään sortin kiristysmomentteja esimerkiksi tasauspyörästön laakerien "pukeille" mikä lienee nimeltään (poskilaakerit?) sekä tasauspyörästön iso hammasratas. Oleellisin varmaan mikä on tasauspyörästön laakeripukkien oikea kireys ettei liian tiukkaan mene ja syö laakereita.

www.k-jet.org
Tuolta löytyy kaikenlaista specsiä

pukit 50-70nm
lautaspyörä 70-80nm tavallisilla pulteilla (DIN933), 90-110 laippapulteilla (DIN6921) ja ohjeen mukaan täytyisi laittaa uusilla pulteilla
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Elekma  Autoracing