Oma kommentti aiheeseen:
Itsellä on V70 D5 2011.
Kun ostin auton käytettynä, olin vähän ihmeissäni "ison" koneen vaikeuksista tuottaa lämpöä sisälle.
Ostin sitten tuon OBD lukijan, joka kertoi että lämmöt nousee vain noin 59 asteeseen ~-15 ulkolämpötilassa.
Tämä siis pitkälläkin matkalla..
Aikani tätä ihmettelin, ja soittelin sitten Keskusautohalliin ja kysyin neuvoa.
Heidän mielestään täytyy jotain vikaa olla, jos ei lämmöt tuon enempää nouse.
Eli ei muuta kuin termari vaihtoon. Tässähän se on sellainen kallis ja tietty jostain moottorin ja konehuoneen seinän välistä vaihdettava malli. Eli siis sinisen ammattilainen sai tämänkin tehdä. olisiko ollut jotain 400€.
Lopputulos: Aivan samat lämmöt edelleen. Lämmöt nousee vain kun DPF poltto on käynnissä, tai jos posottaa lisälämppäriä koko ajon

Ilmeisesti siis ominaisuus. Näin se on toiminut ilman muita oireita 140tkm ajan. DPF poltto muuten saattaa kestää vaikka 40km matkan..
Tänä telvena en ole vielä vaivautunut lämpöjä seuraamaan. Ehkä laitan jonkin tukkeen keulalle, niin alkaisi edes hieman tuntua pohjolan oloihin suunnitellulta autolta

Autossa on kyllä ohjelmointi tehtynä. liekö tällä mitään vaikutusta. ehkä EGR:ään, mutta ei kai se pitkällä matkalla luulisi vaikuttavan?
En edes tiedä onko EGR vielä tominnassa..