Proturbo  Autodiagnoosi

Diesel Volvon moottorinlämmöt

  • 403 Vastauksia
  • 82508 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #90 : 28.01.2019, 19:58:23 »
V70 D3 -11
Pihassa 15min webastolla esilämmitys
Ajo 15km (ei maskisuojia)
Hyvin lämpes ~ -15°c sinne 78-80°c, mutta tästä ei enempää sitten noussutkaan. Isoilla kierroksilla kun aloin ajaa niin nousi termarille asti sinne +90°c ja termari aukesi ja lämpö laski. Normaaliajossa siis se 78-80°c eikö nämä jaksa lämmetä termarille asti -15 kelissä vai vuotaako termari?  :idiot2:


volvoja - onhan noita.

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #91 : 28.01.2019, 20:22:50 »
Ilmeisesti tuon termarin (tai jonkin muun)vuoto on ominaisuus.
On ulkona sitten 0 tai -20, moottorin lämmöt on 57-60 astetta.

Nyt -20 paikkeilla oli pakko laittaa lisälämmitin ajon aikana päälle, alkoi ilman sitä jo paleltaa.
Termari on tosiaan kertaalleen vaihdettu Keskusautohallilla. Alkuperäinen toimi tasan samalla tavalla..
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #92 : 28.01.2019, 21:14:07 »
Ilmeisesti tuon termarin (tai jonkin muun)vuoto on ominaisuus.
On ulkona sitten 0 tai -20, moottorin lämmöt on 57-60 astetta.
Ei kuulu käydä noin kylmänä. Noin 80 astetta tai yli on normaalia.
Jotakin on rikki ja hiukkasloukku menee pian tukkoon, kun ei pääse tekemään polttoa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #93 : 28.01.2019, 21:22:13 »
Ei kuulu käydä noin kylmänä. Noin 80 astetta tai yli on normaalia.
Jotakin on rikki ja hiukkasloukku menee pian tukkoon, kun ei pääse tekemään polttoa.

Se on ollut tuollainen nyt 140tkm :)
Poltot tapahtuu silti. Polton aikana lämmöt kyllä nousee sinne ~90 lukemiin. Ainakin nollakelillä, en ole huomannut katsoa kovemmilla pakkasilla.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2900
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #94 : 28.01.2019, 21:31:19 »
Se on ollut tuollainen nyt 140tkm :)
Poltot tapahtuu silti. Polton aikana lämmöt kyllä nousee sinne ~90 lukemiin. Ainakin nollakelillä, en ole huomannut katsoa kovemmilla pakkasilla.
Hyvä niin...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #95 : 04.11.2019, 14:44:19 »
196 000 ajettu V70 2010, 2.4D 175hv.

Liitin OBD-porttiin n. 1100 km reissun ajaksi lämpömittarin. Ulkolämpötila 0-tienoilla.
Lämmöt nousi hädin tuskin +50 asteeseen?
Termostaatti meni vaihtoon.
Nyt nousee lämmöt +90 asteen tienoille.
Ei maskisuojia.

Halpaa ei lysti ollut.
On kuulema tosi hankalassa paikassa moottorin takana, ja ei ole mikään perinteinen tavallinen termari.

Parit tarjoukset termarinvaihdosta:
-Autofit-monimerkkikorjaamo 620€
-SAH, Volvo merkkikorjaamo 450€
« Viimeksi muokattu: 04.11.2019, 16:10:15 kirjoittanut Arvi69 »
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #96 : 04.11.2019, 16:51:22 »
Lämmitin webastolla huolella ja ajelin 0-asteisessa kelissä 10km. Puolen tunnin päästä kun lähdin takaisin kotia kohti niin auto oli jäähtynyt jo niin että mittari nousi vain 1/4 verran. Vasta puolivälissä kotimatkaa oli auto taas normilämmöissä. En tiedä mihin nämä lämpönsä hukkaa kun löpöä kuluu kokolailla paljon. Vai tarsko itekin tutkailla termaria ???
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #97 : 04.11.2019, 19:10:24 »
Tollanen mittari on kätevä, ottaa infonsa suoraan OBD2-portista, saa näkymään melkein mitä haluaa tietoa, mutta ei yht'aikaa.
Pystyy lukemaan vikakoodot ja nollaamaan ne.
Olen jättänyt sen nyt pysyvästi kojetauluun lämpömittariksi.

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.ca%2Fulk%2Fitm%2F173518277606




V70 2.4D 175hv 2010

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #98 : 04.11.2019, 20:42:25 »
Laitoin viimasuojat, eli ala ja ylämaskit kokonaan umpeen.
Nyt nollakeleillä lämmöt nousi 30km matkalla jo 73 asteeseen :)
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #99 : 04.11.2019, 20:58:50 »
Termariremontin jälkeen piti ottaa alamaskin suojus pois (ylämaskissa ei peittoa ollutkaan), kun lämmöt kiipesi pelottavasti +95 asteeseen asti.
Nyt kun mitään tukkeita keulassa ei ole, niin lämmöt tavallisesti nousee tuohon max +91 asteeseen korkeintaan.
Tämä kaikki siis ulkolämpötilan haarukan ollessa pari astetta nollan ylä- ja alapuolella.
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #100 : 04.11.2019, 23:43:36 »
Alempi aukko mulla ruukaa talvisin olla tukittu. Nyt ei ole vielä jaksanut tukkia
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #101 : 05.11.2019, 08:07:59 »
Testasin itsekkin. OBD palikka ja torque ohjelmana.
5 Pyttynen 2 litran kone. D5204t3

Esilämmöt Webastolla ja 10km (15min) ilman Webastoa 30-50 km/h vauhdilla kaupungissa.
83-85c pyöri lopussa lämmöt.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #102 : 12.11.2019, 16:21:09 »
Omassa D5 -10 lämmöt nousee kaula peitettynä jopa 97asteeseen, mutta laskee siihen 92-94asteeseen ja ilman webastoa. Termostaatti on vaihdettu. Vanhalla viallisella termarilla sai konetta hädin tuskin 60 asteeseen ja keula peitettynä.

Mulla nyt termarin vaihdon jälkeen nostaa lämmöt parhaimillaa +95 asteeseen ja tavallisimmin seilaa siellä +88-92 asteessa (ulkona pari pakkasastetta, keulassa ei tuketta) , ei vissiinkään mitenkään vaarallista?
Termari vaihdettu Volvo-huollossa.
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa Jenze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #103 : 12.11.2019, 19:54:48 »
Mulla nyt termarin vaihdon jälkeen nostaa lämmöt parhaimillaa +95 asteeseen ja tavallisimmin seilaa siellä +88-92 asteessa (ulkona pari pakkasastetta, keulassa ei tuketta) , ei vissiinkään mitenkään vaarallista?
Termari vaihdettu Volvo-huollossa.

Hienoa että tuo voi korjaantuakin :)
Itsellä ei termostaatin vaihto Keskusautohallilla muuttanut mitään..

Ei kai tuo 95 liikaa ole, onpahan lämmin sisällä.
Audi A6 Allroad
ex v70 D5 205hv '11 geartronic

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #104 : 12.11.2019, 20:12:08 »
Voipiko se termari mennä vain "hieman" rikki? Aiemmasta D5 meni termari niin neula ei juuri noussut ja kabiini kylmä. Ei tarttenu arvuutella et onko termari rikki
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat