Tänään tuli testattua VEA-moottorin lämpöjä, ja tosiaan lämpötilojen perusteella näyttäisi siltä, että keulan tukkimisella saattaisi saada hyötyä. Ulkolämpötila -23 astetta, ajovauhti 105-110km/h (~1600rpm), webaston automaattikäyttö päällä. Moottorin lämmetessä lämpötila kävi ensin 81 asteessa, josta se lähti hitaasti valumaan alaspäin, ja näkyi sitten asettuvan 69-71 välimaastoon. En tiedä miten tuo automaattikäyttö toimii, eli lämmittääkö se vain niin kauan kunnes moottori on "ajolämmin", vai lämmittääkö se koko ajan.
Auto lämpenee nopeasti, kulutuksessa en näe oikeastaan mitään eroa "pikkupakkaseen" verrattuna, joten enpä jaksa alkaa minkään suojan kanssa askartelemaan. Kovan pakkasen päiviä on kuitenkin aika vähän.