Niistä on varmaan kaikista vaihdettu akusto merkkiliikkeen toimesta 15 keurolla 
Mutta joo, eroja on. Ja noissa Bemareissakin taisi olla niin, että alun romahdus oli vähän kylmäävä, sittemmin tasoittui. Ainakin yhdessä -16 mallisessa ja pitkälle toistasataa tuhatta ajetussa range on edelleen yli 30 km, johon se tippui jo ajat sitten.
Okei. Tiedän ainakin yhden akunvaihdon Muuramesta ja se taisi olla kolariauto Euroopasta. Olen nyt toista D6 hybriidiä ajanut ja kahdella autolla olen molemmilla ajanut noin 60 000 km --> 120 000 km yhteensä. Autoa ostaessani olen ajanut saman lenkin (ostin molemmat kevääll, lämpötila noin +15 astetta) ja ekalla ajoin akun tyhjäksi 42 km ajon jälkeen. Autolla silloin oli ajettu noin 160 tkm. Myin pois ja sillä oli siinä vaiheessa ajettu 220 tkm. Akulla pääsi samana keväänä 40 km.
Ostin toisen ja sillä pääsin akullä 40 km ja tällä viimeisellä olen nyt ajanut 107 000 km --> 180 000 km ja akulla pääsi.... 43 km lämpötilassa +18 astetta. Akkuja kumpaankaan ei ole vaihdettu, mutta molempiin on vaihdettu kompressori. Ei tuo komperssori ole mikään tuotevirhe,

Talvella, autolla pääsee 32 ... 35 km tuon saman lenkin, kun esilämmittää ja weba on lenkin aikana päällä... jo on lunta... ja auto lumessa.
Tänään keskikulutusmittari kesärengasajolta näyttää 3,3 l / 100 km ja kappas näyttää tälle autolle 4,05 l/100km matkalle 62328 km. Joo, mulle on tulossa syksyllä täyssähköauto. Tämä Volvo jää siksi, että pääsee stressittä perille kun on pakkasta ja kiire ja ei aikaa ladata. En kärsi rangeahdistuksesta, vielä.