Noilla metreillä se voi olla kyllä mitä vaan, mutta lähtisin katsomaan ne yläpäät takaa, sen jälkeen itse iskarithan on mahdollista testata jos löytyy tunkki ja muutama kiintoavain ja torx avaimia. Iskarin irroitus helppo, ohjeita netti pullollaan, ei varmastikaan eroa rakenteellisesti S60/V70 malleista.
Iskari irti > painaa pohjaan se maata vasten, ja vähän katsoa kauanko kestää ennenkuin se nousee takaisin ajokorkeuteen. 2-3 sekuntia niin uusi iskari on takasin ylhäällä ihan pohjasta asti.
Ja jos vakaaja löytyy, niin testata voi niin, että ottaa koiranluut irti takaa ja tukee sen roikkuvan vakaajan vaikka nippusiteillä niin, ettei käy tukivarsiin kumpuissa, jos ääni katoaa niin joko koiranluut tai sitten itse vakaajan puslat. Jos ääni tulee vain toispuoleisesti, niin siirrä koiranluut puolelta toiselle, eli vaihdat niiden paikkaa, jos ääni siirtyy > koiranluu vaihtoon. Iskareille voi tehdä ihan saman jutun.
Ja edessähän ääntä voi pitää myös itse iskari, ennenkuin ihan täysin antautuvat niin rupeavat kolisemaan.