Autoracing  KL-varaosat

850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä

  • 49 Vastauksia
  • 17843 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #30 : 27.08.2011, 11:53:24 »
Mie olen kaurismies niin mitä tarkoitit tällä kommentilla(talvella syntynyt joten järjen juoksu ei parasta A1 ryhmää)

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #31 : 27.08.2011, 13:03:49 »
Mie olen kaurismies niin mitä tarkoitit tällä kommentilla(talvella syntynyt joten järjen juoksu ei parasta A1 ryhmää)

Niin ikään talvella syntynyt kaurismies ihmettelee yllä olevaa kommenttia ja sitä et mistä se on otettu ??
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #32 : 27.08.2011, 13:11:59 »
No ei se taida sitä ilmaa liiemmälti pumpata minnekkään.

Tästä oli kysymys kun en periaatteessa sitä lainausnappia käytä kun tämä keskustelu ei ole niin runsasta etteikö se kysymyksen esittäjä löydy ihan helposti.

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #33 : 27.08.2011, 20:52:26 »
No ei se taida sitä ilmaa liiemmälti pumpata minnekkään.

Nimestä huolimatta sisällä venttiili joka antaa enempi/vähempi ilmaa. :)
Volvo xc60 AWD D5 vm 2010 321tkm ja Kabe -07. S60 2006 D5 376tkm

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #34 : 27.08.2011, 22:20:09 »
Nimestä huolimatta sisällä venttiili joka antaa enempi/vähempi ilmaa. :)
Kyllä kyllä muttei se mikään ilmapumppu ole.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #35 : 27.08.2011, 23:01:49 »
Kyllä kyllä muttei se mikään ilmapumppu ole.

Liuku joka aukasee ilma kurkkua enenmpi tai vähempi, ohittaa kaasuläppää.
Volvo xc60 AWD D5 vm 2010 321tkm ja Kabe -07. S60 2006 D5 376tkm

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #36 : 28.08.2011, 00:09:46 »
Liuku joka aukasee ilma kurkkua enenmpi tai vähempi, ohittaa kaasuläppää.
Ihan kuin K-jetin tyhjäkäyntiluisti.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #37 : 29.08.2011, 17:48:01 »
Palataanpa asiaan ja mikä tärkeintä, eteenpäin  :)
Tänään saatiin aikaiseksi katsoa sytytyspuolen sielunelämää stroboskoopilla, vai mikä härveli se oli... Näytölle piirty aika karmean näköistä sytytystä tulppien/tulpanjohtojen osalta, sitä ennen kaikki syttypuolella ok. Etenkin yhden pytyn sytytys oli ihan oppikirjamateriaalia, sieltä "ei näin" -osastolta :o Toivottavasti ei johdu puristuksista tai ohivuodoista, lähipäivinä molemmat mittaukset tehtävälistalla... :P
Mutta ennen kun maalaillaan piruja seinille, laitetaan tiskiltä tulpat ja -johdot uusiksi.

Ja niin, uusi pakokaasulappu tuotti suunnilleen samat arvot, pirun rikkaalla mennään vieläkin...
« Viimeksi muokattu: 29.08.2011, 18:03:10 kirjoittanut Teukka »
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #38 : 01.09.2011, 19:04:26 »
Jokos on ongelma ratkennu?

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #39 : 01.09.2011, 23:02:53 »
Kahden viikon päähän sovittiin amiskan opettajan kanssa puristusmittaus, sekä mahdollisesti ohivuotomittauskin. Opetus mielessä saa näyttää oppilailleen ne siinä samalla  :)

Muuten ei olla edistytty, siniseltä on kaikki syttypuolen osat ja imusarjan- sekä kaasuläpäntiivisteet + suuttimien o-renkaat tilauksessa. Joten ensi viikolla pääsee laittamaan sytyt kuntoon, sekä putsaamaan huohotuksen, imusarjan ja kaasuläpän...

Olen tässä jo henkisesti valmistautunut koneremonttiin --> H-profiilikanget + uudet männät. Muutenkin alakerta tehdään kerralla kestämään riittävät jatkokutittelut, jos motti kerran täytyy auki käyttää  :idiot2:
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #40 : 01.09.2011, 23:42:41 »
Itellä kans ongelmia kovan syönnin kans ja ala kieroksilla potku on pois ja nykii.Auto käy tuputtamalla.Uusittu kans syttypuolen osia jne.Kattiki otettiin pois parani meno halut mutta omasta mielestä käynti outo ja nesteet pysyy koneessa mut pikkusen ottaa öljyä.Itse kans sain tilaamani imusarjan tiivisteen ja muut sekä huohotus puolen osat.kerkeäis vain vaihtamaan.

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #41 : 02.09.2011, 16:29:05 »
Luojan kiitos, ei tarvetta koneremontille! Puristukset symmetriset pyttyjen kesken ja ohivuodotkin vielä ihan ok, 28% paikkeilla.

Volvolta haettiin tilatut osat. Palaan astialle, kun näkee miten toimii.

Ainoat kysymysmerkit onkin sitten enää lambda ja suuttimet...
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #42 : 03.09.2011, 21:23:33 »
Sytytysosat vaihdettu ja ahtoputkia putsattu. Tuloksena syttyi mittaristoon lambdan valo... Vihdoinkin jotain konkreettista vikadiaknoosia, joten laitetaanpa se lambda vaihtoon sen kummemmin tutkimatta.

Korjailin myös muutamia letkuliitoksia varmuuden vuoksi, ja yksi selkeä vuotokin löytyi. Tyhjäkäyntiventtiililtä lähtevä ohut letku, joka kiertelee venakopan päällä ja menee jonnekkin ahtimen kupeeseen oli päästään halki. On varmasti vuotanut. Tosin en tiedä vaikuttiko mihinkään.

Koeajolla tuntui tehottomalta, ja ihmekkös tuo kun ahdotkaan eivät nousseet kuin 0,8 kilon paikkeille piikkinä, muutoin 0,4 - 0,5 :-\ Onkohan tällä yhteyttä lambdavalon syttymiseen, menikö johonkin vika-/säästötilaan?

Ja vielä kysymyksenä, mitä säädetään kaasuvaijerissa olevasta mustasta muovisesta säätöruuvista? Kaksipyöräisten jälkeen vanhasta muistista rupesin säätämään läppää siitä, mutta eihän se läppään näköjään vaikutakkaan ??? En huomannut käynnissä mitään eroa vaikka tätä ruuvaili miten... Tosin nyt tuli mieleen, että jos säädin vituroilleen, jolloin läppä ei aukeakkaan kokonaan kaasupoljin pohjassa, selittäis se ehkä tuota ahtojen puuttumista..? Joku viisaampi kertokoon :)
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #43 : 03.09.2011, 22:47:39 »
Ja vielä kysymyksenä, mitä säädetään kaasuvaijerissa olevasta mustasta muovisesta säätöruuvista? Kaksipyöräisten jälkeen vanhasta muistista rupesin säätämään läppää siitä, mutta eihän se läppään näköjään vaikutakkaan ??? En huomannut käynnissä mitään eroa vaikka tätä ruuvaili miten... Tosin nyt tuli mieleen, että jos säädin vituroilleen, jolloin läppä ei aukeakkaan kokonaan kaasupoljin pohjassa, selittäis se ehkä tuota ahtojen puuttumista..? Joku viisaampi kertokoon :)

Moottori pois päältä.

kaasu pohjaan.

ic:lät tuleva putki kaasuläpästä irti.
ja sitten säädät niin että läppä on "kohtisuoraa" putkea ja imusarjaa tai vaakatasossa.
silloin kun kaasu on pohjassa niin läppä on maximaalisesti auki.
tämä siis säädetään tuosta kaasuläpänvivusta.

vajerista voit säätää l"öysät pois". (aloita vaikka tällä).

Katso toki että vajeri ei ole 100% kireä ennekun kaasu on pohjassa.
jos näin on niin vaijeri on joutuu venymään kun kaasu on pohjassa ja tämähän ei hyvää ole pitkän ajan päälläe.

Eli tarkemmin ajateltuna. ota löysät pois myös kaasu pohjassa asennossa :D (siis kaasupoljin nojaa lattiaan eikä vaijeriin pysähtyäkseen).

Valmis :D

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 850 2.3 T5 -96 hirveä kulutus ja lievää nykimistä
« Vastaus #44 : 03.09.2011, 23:12:03 »
ic:lät tuleva putki kaasuläpästä irti.
ja sitten säädät niin että läppä on "kohtisuoraa" putkea ja imusarjaa tai vaakatasossa.
silloin kun kaasu on pohjassa niin läppä on maximaalisesti auki.
Jeps kiitti, näin tietenkin. Pitäis vaan keretä välillä ajattelemaan omilla aivoilla :juhau:
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

 

Carcom Oy  Elekma