Elekma  Autoracing

d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon

  • 20 Vastauksia
  • 5057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Onko normaalia että 740 hehkuttaa 45sekuntia ennen kuin valo sammuu?

Minkähän konstin laitan jos asennan vapaavirtaussuodattimen, niin mihkä huohotusletku?
Huohottaa niin paljon että jos letku on irti niin koko kartano on oljynkäryssä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #1 : 24.08.2011, 19:28:57 »
Joo no tota jos lähetään siit et se kone on kokenu exoduksen.
Eli männän renkaat ihan väljät, tai sitten poikki, männissä voi olla vaurioita jne.
Se moottori vaatii avaamista. Oma käyttis hehkuttaa aamulla ehkä 5 sec eikä
puhalla "yhtään". SUlla voi toki myös olla hehkujakin pimeänä mutta perimmäinen syy
löytyy siitä moottorista..
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #2 : 24.08.2011, 19:31:29 »
Teet huohotuspöntön sille letkulle, vaikkapa 5litran vesikannusta saa hyvän jossei ihan järjettömästi huohota.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #3 : 24.08.2011, 20:02:50 »
Onko normaalia että 740 hehkuttaa 45sekuntia ennen kuin valo sammuu?


Kyllähän se hehkun maksimiaika on aika on aika pitkä, en nyt muista varmaksi oliko noin pitkä. Eikä juuri nyt satu olemaan semmoista opusta käsillä mistä tuon tarkastaisi. Kannen takapäässä on hehkureleelle lämpöanturi, jolla hehkutusaika säätyy. Eli jos sieltä on piuha tippunut irti käsittääksen hehkuttaa aina täyden ajan koneen lämpötilasta riippumatta.

Mielestäni tuo oma diisseli ei ole vielä ihan maksimiaikoja aamuisin hehkuttanut näillä keleillä.
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #4 : 24.08.2011, 20:05:58 »
Teet huohotuspöntön sille letkulle, vaikkapa 5litran vesikannusta saa hyvän jossei ihan järjettömästi huohota.

Mää vähä luulen jotta se öljynkäry ei sinne kannuunkaa kumminkaa jää.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #5 : 24.08.2011, 20:07:33 »
Kyllähän se hehkun maksimiaika on aika on aika pitkä, en nyt muista varmaksi oliko noin pitkä. Eikä juuri nyt satu olemaan semmoista opusta käsillä mistä tuon tarkastaisi. Kannen takapäässä on hehkureleelle lämpöanturi, jolla hehkutusaika säätyy. Eli jos sieltä on piuha tippunut irti käsittääksen hehkuttaa aina täyden ajan koneen lämpötilasta riippumatta.

Mielestäni tuo oma diisseli ei ole vielä ihan maksimiaikoja aamuisin hehkuttanut näillä keleillä.

No siinä johtonipussa josta tulee mm.pumpun sammuttajalle johto, niin on yksi irrallinen ainakin.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #6 : 24.08.2011, 20:39:40 »
Se tosiaan hehkuttaa yhtä paljon kuumallakin moottorilla.

Onko se anturi varmasti kannen takapäässä ettei se oo siinä ohjauksen tehostajan välissä?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #7 : 24.08.2011, 20:44:35 »
Onko se anturi varmasti kannen takapäässä ettei se oo siinä ohjauksen tehostajan välissä?
Varmasti.

Tuohon on ihan turha lähteä hölmöilemään niillä vapaavirtaussuodattimilla yms höpöhöpöillä, jos kone kerran on särki/hauki. Öljynkäryä rauhoittaa kyllä se kannu kummasti, siis kun sen huohotuksen ohjaa oikeaoppisesti imuputkeen. Melekoset suodattimethan sie tarttet jos et sitä imuputkeen laita... ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #8 : 24.08.2011, 21:09:52 »
No onko tietoo mikä se sitten sielä tehostajan alla on?

Joo voi olla putsarin laitto turhaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #9 : 24.08.2011, 22:07:48 »
No onko tietoo mikä se sitten sielä tehostajan alla on?

Joo voi olla putsarin laitto turhaa.
Se on lämpömittarin anturi.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #10 : 24.08.2011, 22:48:14 »
Kannattaa kumminkin laittaa kerääjäsäiliö siihen huohotusletkun väliin niin ei sotke cooleria ja putkistoa öljyyn, eikä ainakaan ota hulluja jos tosissaan paljon huohottaa. Eli huohottimen letku pöntön kyljestä sisään ja toisesta kyljestä letku imuputkeen niin höyryt eivät pääse ilmaan mutta öljyt jäävät pönttöön eivätkä päädy imupuolelle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #11 : 25.08.2011, 18:48:25 »
Mistähänpäi hehkun anturin johdon pitäisi tulla? Sielä ei ollu ku pelkkä anturi.

Sitte on sellaanen vika jotta lämpömittari näyttää kylmänäki puoltaväliä.

Poissa Icharus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • A4 quattro
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #12 : 26.08.2011, 22:28:28 »
Jos haluat sen vapaavirtausuodattimen laittaa niin lyö se alkuperäinen putki poikki just ennen sitä koteloa, sillai että jää sen verran sitä kaulusta että saa suodattimen siihen kiinni vielä, toimii ainakin bilteman isomman suodattimen kans hyvin, varsinkin kun lyö esim. viemäriputkea pätkän sisälle vahvikkeeksi niin kestää kirstääkkin..ja jää se alkuperäinen huohotusletkun paikka ehkäksi :)

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #13 : 28.08.2011, 18:32:58 »
Eikö hehkun johdosta kukaa tierä?     Kiitos etukätee

Poissa TuomasR

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 288
  • www.vrcf.fi
Vs: d24tdic hehkuttaa pitkään ja huohottaa paljon
« Vastaus #14 : 29.08.2011, 21:01:32 »
Semmoinen ruskea johto näytti itsellä tulevan sille anturille. Lähteepi tosiaan kulkemaan sieltä vasemmassa lokarissa olevasta hehkureleestä ja kulkee sieltä sinne kannen päähän, hieman syöttöpumpun hihnan alapuolelle. Yritin katella missä se kulkee mutta näytti häviävän melkein heti jonnekin pumpun alle :-\
Volvo 945 Classic '98 B230FT+AW71L, VW Passat 4Motion' 05 2,8 V6

Edelliset menopelit: Volvo 944 '95 B230FD+AW70L, Volvo 945 GL '93 D24TIC+ZF4HP22, Vw Golf III GTD '93, Opel Vectra A 1.8 GL '90, Seat Ibiza 1.5 GLX '90

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo