Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Miten päädyit volvoon? kuinka tyytyväinen olet?

• 236 Vastauksia
  • 62592 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cyclone

• De Luxe
  • *
  • Special Equipped
Vs: Miten päädyit volvoon? kuinka tyytyväinen olet?
« Vastaus #195 : 16.03.2013, 15:51:18 »
Eka auto mulla oli Opel astra -94 ja siitä ei sen enempää. :idiot2: Pienestä asti haaveillu 240 volvosta ja rekoista, kun tuli noilla ståhlbergin pienoismalleilla leikittyä ja emekin pienoismallirekoilla. Noh nyt toinen 240 volvo menossa ja työautona 164 Scania. Lapsuuden haaveet siis toteutuivat. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen ja mukavaa kun pystyy ite huoltamaan/korjaamaan suht pienellä vaivalla(siis volvoa). Myös Scaniaan olen ollut täysin tyytyväinen. Nyt mietinnässä täysin harrasteVOLVO.
245se  -93

Poissa vippe

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #196 : 22.03.2013, 21:29:31 »
eka auto oli audi 80  -86, b2-koria -> ei löytyny osia enää että ois leimannu.
sitte tuli 940se -91->oli hyvä, vähä vähänlaisesti varusteita ja b200f -> hävitettii diisselin tieltä
taas VAg:giin eli typ35i passat -95 diesel -> noh volokkari...ajelin amiksen loppuu asti totesin natsipakastimeks ja ajotuntuma oli niinkö kottikärryllä ois pärtsäilly...
nyt tilanteessa 940_turbo -91 yhtä hyvä ja tukeva niinkö aiempi volvo, mutta jenkkimalli nii ei varusteet lopu kesken :D ja tietty isolohko turbo on aina plussaa  ;D
(tietty sukuvikana taitaa volvoilu olla veressä)
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa jip59

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Tervajoki "Pohojammaalla"
« Vastaus #197 : 22.03.2013, 22:56:33 »
Varmaan parikymmentä eri merkkistä autoa oli ennen volvoa mutta syy vaihtaa volvoon ensimmäisen kerran oli että kun mulla oli MB209 paku ja 90-luvulla kun kilpa-autoilu alkoi jäädä vähemmälle niin turhan iso auto oli tarve vaihtaa järkevämpään.
Nettiautossa oli 240 6-dieselillä joka vaihtui sopivasti. Muutaman vuoden jälkeen tuo osoittautui hieman pehmeäksi koriltaan joten piti ostaa "halvalla kun sai" belgiasta tuotu koppa johon tein korimuutoksen. Sillä sitten ajeltiin monia vuosia ja haksahdus dieselgolffiin kulutuksen takia kun vuositasolla tuli mittariin yli 50 tkm.
Tuolloin 4,8l/100 km oli kova sana.

Perheen perustamisen ja väkiluvun kasvamisen jälkeen 945 Volvo oli taas kova sana jonka jälkeen V70 ykköskoppa 2,5D.  Lisää perhettä ja Chrysler GrandVoyager 2,5 TD 7-paikkaisena oli kohdallaan. Nytten kun tenavat ovat kasvaneet että yksi korokeistuin riittää niin V70 kakkoskoppaisena mutta edelleen volkkarin dieselillä on käytössä ja isosti olen tyytyväinen.
Edelleenkin tahtoo volvon mittariin tulla yli 30 tkm vuodessa vaikka perheessä on kolme autoa mutta vain kaksi kuskia. :o

Ei savua ilman kokeilua...
V70 D5 -05

Poissa Phaneuf

• De Luxe
  • *
  • Se on Volvo, kun siinä on Volvon moottori
« Vastaus #198 : 25.03.2013, 01:17:31 »
mulla oli Vw Jetta  1.8 CL mk 2 -86, Nissan Bluebird 1.6 SLX -89 ja Nissan Primera 2.0 LX -92.. niin aloin miettiny että oon halunnut tehokkaampi auto. ja parilla kaverilla oli volvot, toisella oli S40 T4 ja toisella oli 850 T5. niin eka ajoin T4:llä, kyllä vaikutti muhun, että halusin tehokkaan auton, ja aloin miettinyt, että ostanko T4:n, mutta sitten toinen kamu pyysi mut kuskiks 850 T5:llä, niin ajelin. huomasin, 850 oli parempi, tilavampi, ajo-ominaisuus jne.. muutamia viikkoa kuluttua lähdettiin hesaan vklp:na, taas oon ajanut T5:llä, niin olen päättänyt etsiä T5, niin löytyi tuonti ruotsista farkku 850 T5 -94 niin ostin, ja on ollut 4vuotta ja nyt vieläkin, oon hemmetin tyytyväinen Volvoon. :) kyllä seuraava auto on VOLVO :)
« Viimeksi muokattu: 25.03.2013, 01:25:41 kirjoittanut Phaneuf »

-07 Volvo V70 D5- -03 Volvo S60 2.4i- -94 Volvo 855 T5-

Poissa Mievuan

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #199 : 04.04.2013, 21:14:43 »
Kyllä Volvon omistaminen on mukavaa!

Taas loppui matkanteko kesken eilen. Eikun hinausautopalvelua hälyttämään paikalle sijaisautoineen. Tunti meni mukavasti odotellessa vollen ratissa linja-autopysäkillä. Olisi pitänyt töihin mennä, mutta ei tällä kertaa  sitten onnistunut.

Mahtavaa !

Edellisestä hinuripalvelusta onkin jo kulunut kolme viikkoa.

Upeaa !
Mitä kaikkea tulisinkaan kokemaan vielä, jos en sittenkään luopuisi premium-luokan Volvosta.

Paikalla Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #200 : 04.04.2013, 21:23:51 »
Mikäs sen volvon nyt niin rikkoi ja sai sammumaan :( Itse ajelin 850:llä vielä Turusta Helsinkiin ja seuraavana aamuna korjaamolle kun 2 sylinteriä pimeni.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa D5GT

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #201 : 04.04.2013, 21:48:00 »
Kyllä Volvon omistaminen on mukavaa!

Taas loppui matkanteko kesken eilen. Eikun hinausautopalvelua hälyttämään paikalle sijaisautoineen. Tunti meni mukavasti odotellessa vollen ratissa linja-autopysäkillä. Olisi pitänyt töihin mennä, mutta ei tällä kertaa  sitten onnistunut.

Mahtavaa !

Edellisestä hinuripalvelusta onkin jo kulunut kolme viikkoa.

Upeaa !
Mitä kaikkea tulisinkaan kokemaan vielä, jos en sittenkään luopuisi premium-luokan Volvosta.

Jos olet huomannut, tällä foorumilla saa apua ja tukea ongelmiin. Riittää kun avaa topikin tuonne korjaamo-osioon, jossa useat ammattilaitsekin auttaa niissäkin tapauksissa, joissa ongelma ei meinaa osua silmiin merkkihuollossakaan. Toki tuolla kyllä V**** -topikissa  voi purkautua pahasta mielestäkin. Apua hakiessa on syytä kertoa ongelmasta ja mistä autosta on kyse jne.

Poissa hhank

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #202 : 04.04.2013, 22:16:04 »
Päädyin volvoon kun olin jo pitkään katsellut autoja sekä ensimmäiseksi autoksi päädyin ostamaan serkultani volvo v40 2.0t vm98 ja olin todella tyytyväinen siihen autoon, seuraavaksi myin auton ja ostin bemarin. se kerkesi olemaan pari kuukautta kunnes pääsin siitä pommista eroon, volvo v70 t5 awd:hen siihenkin taas todella tyytyväinen koska hyvä ajaa, mukavuuksia on paljon ja kulutuskaan ei kauhea ole. noh lopulta myin tuonkin ja seuraavaksi päädyin ostamaan kauan himoittua Volvo s80 t6:sta josta olen myös hyvin tyytyväinen ajo-ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan. kyllä mä päätin että volvossa pysytään! nyt on jo kolmas volvo menossa eikä missään volvossa mitään vikoja ollut, muutakuin veenelikymppisessä tulpat lähti vaihtoon kun rupes oleen liian ajetut :D

Poissa pete59

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #203 : 08.04.2013, 12:41:08 »
autoilun aloitin anglialla vuonna 76 ja sitten tuli tasaiseen tahtiin halpoja raatoja kun liksa ei ollut häävi.sitten eka volvo oli144 grandluxe overdrive,mustalla nahkasisustuksella. kullanvärinen kaunotar.sitte volvo vaihtui 750 hondaan ja talviautoksi 127 fiiu.aikanaan naimisiin ja lapsia ja 2 kpl volkkari bussseja että perhe mahtui.oli mätä mersukin ,ja rellua jo opeleita transit ja hiacekin ostettu. jä mätä mersu taas.sitten oltiin katsomassa a mersua joka oli ihan kiikkulauta paska. niin auto myyjä peruutti ulos sattumalta kirkkaan punaisen mk 1 v70 . sanoin vaimolle että katsotaan tota samalla ja heitetään lenkki aja vaikka ensin sinä.autohan oli automaaatti joka oli vaimon ehdoton vaatimus,ensimmäiset sanat mersun jälkeen olivat oho kun lähtee,ja siinä se on pihalla eika helposti vaihdu, :)

Poissa pötkäle

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #204 : 09.04.2013, 00:43:14 »
mulle tuo kasipätkä tuli oikeestaan vahingossa kun vaihoin kaverin kans päittäin autoja,ei riittäny enää lompsassa pito ajella 22 litraa satasella vievällä letukalla ja kaverilla himotti jenkkiä niin se tyrkytti tuota volvoa vaihossa.ensin olin epäileväinen koko volvoa kohtaan ja otin sen vaan että laitan samantein myyntiin,mutta mieli muuttu kummasti ku lähin autolla puottelemaan huoltsikalta nelostietä pitkin napapiirille.auto kiihty ku piru lyhyellä matkalla ja oli ajoltaan vanhaksi autoksi todella hyvä.ensimmäinen auto mulla millä uskalsi lähtiä ohittamaanki ylämäessä että ei ollu pelkoa tehojen puutteesta :o viime kesänä sitten kävin sillä 4000 kilsan eestin reissun ja auto pelas ku unelma koko reissun niin eihän siitä sitten enää raski luopua,ja nyt tullu sitten tehtyä vaikka mitä fiksauksia siihen ku laitoin sen viime syksynä seisontaan että saapi tehä kaikki väliin jääneet huollot ja korjaukset kerralla kuntoon.kaverithan tosta volvosta vittuilee jatkuvasti että maantierattorilla se poka ajeleepi vaan ja tuolla rahalla mitä oot laittanu saa jo kolme samanlaista,mutta tuskimpa niitten corollat ja dieseli volkkarit on nuin ripeitä vakio kuosissa ;) saas nähä tulevaisuudessa mitä tuosta autosta muotoutuu iskeekö virikärpänen vai mikä,nyt on hifi kärpänen vasta purassu :D
« Viimeksi muokattu: 09.04.2013, 00:45:39 kirjoittanut pötkäle »
volvo 850 stw vm94, volvo v70 turbo awd vm98
ford taunus 2.0 v6 vm78
oldsmobile delta88 royale vm78
oldsmobile custom cruiser 5.7 v8 vm85

Poissa Mursu

• Grand Luxe Touring
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
« Vastaus #205 : 09.04.2013, 16:59:59 »
"Miten päädyit volvoon? kuinka tyytyväinen olet?" niinkin tyytyväinen että ajan nykyään saabilla  :2funny:

Poissa tombrez

• Grand Luxe
  • **
  • #Pikkutomppa
« Vastaus #206 : 09.04.2013, 17:30:51 »
sukuvika, ei niistä hienoista kanteista pääse vaan eroon oikeesti  :2funny: ::)
740.5 M57+53Dz
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Tossu

• Vieras
« Vastaus #207 : 10.07.2013, 04:42:58 »
No ite asiassa ei ollut tarkotus hankkia ensinnäkään minkäänsortin volvoa,vaan 90-luvun corolla/carina oli suunnitelmissa. Tutulla sattu sopivasti kumminki olemaan myynnissä tuo pätkä niin olihan se mukava ajatus että ensiauton ei tarvis ollakkaan mikään räpsy vaan olis heti varusteltu ja luja peli. Ja eipä tuossa nyt pahemmin moittimista olekaan :)

Poissa Aleeni

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #208 : 30.07.2013, 15:52:07 »
Viimevuonna olin kaverin remmissä Botniaringin kesämiitissä ja sieltä se innostus sitten lähti, talvella hommasin ensimmäisen volvoni joka on 740 B200K :) siitä pari kuukautta myöhemmin vaihdoin passatin , V-70 T5 2001 volvoon :).

Pakko sanoa että pirun tyytyväinen oon ainakin tähän asti ollut, bensaahan nuo syö jonkin verran mut kyllä ne sitten toimiikin niinkun pitää ja on erittäin hyviä ajaa, jopa tuo 87 vuoden kantti :)

PS. Lauantaina taas botniaringille , tällä kertaa omalla volvolla  :hello:
ex 240 B200K 86' exV70 t5 01'ex 740 B200K 87'ex 940 '92 sedan,  855 t5 '95 , V70 '12 D4 R-design, 960 3.0 95', ex V60 T5 R-resign 12´ , Nyk: 944 B230F AW70 91'

Poissa volvo nro 5

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #209 : 08.12.2013, 20:35:31 »
Tuli tarve auton vaihtoon. Sain keksittyä pitkän listan tekosyitä miksi pitää saada uusi. Koeajolla kävi audeja ja saabeja, audit kärsivät koeajoilla jo audin vaivoista(kallista jopa volvoilijan mielestä) ja saabit ilmeisesti rääkättyjä kansivikoineen. Väykky mersuja kattelin ja kyselin ja nissan murano oli tapetilla kauan. Volvon olin sulkenu pois vaikka neljästä aiemmasta pidin. Wetterillä sattui silmään punainen v70 mukavalla varustuksella. Annoin olla koska oli kuva aikaisemmasta 140 hp vaparista laiskana pensarosvona mielessä. Lopulta vaimokulta yllytti että käy ainaki koeajamassa. No eiku avaimet myyjältä ja heti tuntu että tämä istuu lapaseen. Yllätyin ettei auto ollut likikään yhtä laiska ku 850 10 venttiilikoneella, pitkän koeajon polttoainekulutus myös yllätti positiivisesti. Ei oikeastaan koeajolta palatessa tarvinu miettiä jääkö japsi liikkeeseen. Kun oli vielä kerennyt harmitella ettei voikkaan ostaa autoa joka on hiljainen ja ultimatehyvä ajaa ku audit oli valjennu p...skoiksi (kokeella 2.5 v6 dieseleitä). Jos olis olemassa auto audin ajettavuudella ja nissanin 6-koneella niin...(saattaa olla että se olis lähellä Volvoa  ;))

Autohistoriaa vuodesta -90:
Datsun Cherry 1.2 (vaihdoin 1.4 koneen ku vanha niin väljä että männät veti siksakkia pytyissä)  -ex
Volvo 240 -76 jenkkimalli (kaikki pellit uusittu ja b21e koneen vaihdoin dieseliin appiukon tallissa, myös sisustus uusittu)  -ex
Nissan Bluebird sgx turbo -88   -ex
Nissan almera 1.4 -97  -ex
Volvo 240 stw-93(muistaakseni) b230joku, lukkoperä ;D  -ex
Nissan Primera farkku 1.8 -00  ex
Nissan Patrol GR -91 tai -92  -ex
Volvo 850 spw 2.4 10v -94?  -ex
Volvo 240 stw b200-  muistaakseni -91, lukkoperä S*  -ex
Audi 100 avant  2.6 -93  -ex
Mazda 6 farkku 2.0 -03  -ex
Nissan Terrano2 2-7tdi -97 (vähän korotettu ja isommat rattaat, kohtuu maastokelpoinen ja maantiekelvoton)  -ex
Tämä nykyinen Volvo v70 2.4 vuosimalli -05

Lisäksi perheen kakkosautot vaimon käytössä:
Nissan Sunny 1.6 stw -91  -ex
Nissan Sunny 1.4 hb -91  -ex
Audi a6 avant 2.5 tdi -00   -ex
Toyota Corolla 1.4 -06 tällä hetkellä käytössä vaimokullalla

Toivotaan että auto pysyy yhtä hyvänä mikä siitä tähän asti on vaikutelma. Olishan se tietenki kiva jos saman vehkeen turbolla olis ottanu. Ja automaattilootassaki olis ollu hyviä puolia.Menin pöljä uskomaan höpöjuttuja ettei automaatilla ja turbolla olevaa kannata hankkia. Volvon mukavuus pääsis täysillä esille edellämainituilla lisillä, mutta ehkä seuraava auto...

Nyt on rullattu volvolla n. 70000 km. Ymmyrkäinen 238 tkm mittarissa. Tyytyväinen olen edelleen hankintaan, seuraavaki vois olla volvo. Hyvä kyyti, mukavasti varusteita, pakkasilla lämmin (nytki mittari näyttää -27 ja autossa tarkenis paitahihasillaan.
Puhaltimen moottorin vikinä korjattu vuosi sitte rasvaamalla. Takapyörälaakeri alko ääntämään alkutalvesta, uusittu kaikki pyöränlaakerit kerralla niin ei tarvi niitä murehtia. Etutukivarren puslat antautu ja niitten korjausaika jo varattu. Ei mitään yllättävää kallista ole tullu. Toivotaan että matka jatkuu yhtä mukavasti  :hello:
Paljon näitä on tehty, mutta harvoin ne on onnistunu...

Kulkukoira  Proturbo