Kirjotellaas taas muistin aikana.

Ajelin lappukilvillä viime viikonlopun ja muutama päivä sitten sain leimattua auton. Ekalla ei menny läpi, koska auto oli liian matala. Nostin sitten ihan reilusti ettei tarvi useampaa kertaa jumpata alustan kanssa saman päivän aikana ja rampata konttorin ja kodin väliä. Kuvassa siis ennen nostoa. Muuten oli kaikki kunnossa.
Kävin sitten myös hakemassa sen S40:n. Tarkkaa vuosimallia en tiedä, mutta facelift mallin 2.0t manuaali se on. Tästä nyt tarkoitus ottaa manuaalivermeet omaan autoon.
Etupenkit jo kerkesin siitä omaan vaihtamaan. Oli nuo nahkajakkarat jo sen verran huonossa kunnossa:


Pesuahan ne vaatii vielä. Nämä siis mustat puolinahat ja lähes moitteettomassa kunnossa. Takapenkit vaihtuu myös lähipäivinä. En nuiden nahkapenkkien perään mitenkään erityisesti ole, joten kelpaa mulle noin. Ei muuten uskois mutta varmaan 80% auton ylimääräsistä äänistä, nitinöistä sun muista kuului nuista vanhoista penkeistä. Muutenki nämä uudet penkit on huomattavasti ryhdikkäämmässä kunnossa, tuntuu lähes kuin ajaisi erillä autolla.

Tuli myös haettua motonetistä jotain verhoiluhuopaa jolla päällystin pilarit, kuvat vähän hämäriä ja huonoja:


Myös öljynpainemittarin sain kytkettyä toimintaan. Anturi siis alkuperäisen öljynpainekellon tilalla. Mittatikun putkea piti vähän modata että anturin sai sopimaan.
Auto alkaa oleen jo aika mukava ajella. BC:n alustaan ei voi olla kuin tyytyväinen, vaikka säädöt ovat vieläkin hakusessa. Penkit paransi ajomukavuutta reilusti.

Seuraava isompi homma on siis auton muuttaminen manuaaliksi. Tätä hommaa rupean tekemään heti, kun tulee hetki ettei tarvi joka päivä kahta autoa ajossa. Tuosta ässän koneesta on myös tarkotus ottaa kampiakseli virikoneaihioon.