Race.fi  TamCar

Volvo 245SE 16v haaveilu

  • 24 Vastauksia
  • 7525 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #15 : 13.01.2019, 22:18:08 »
Jossakin kuvassa tallissa hj6x, sellaisen jousen puslista tulee erinomaisia koneenkorvakkeen juttuja ja kaikkia muitakin osia

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #16 : 03.02.2019, 22:37:06 »
Etenee taas! hitsauksia jatkettu hiljakseen ja takapää sai hieman peltiä ja sisäkaaresta yksi reikä tuli paikattua, hommaa toki vielä on jonnin verran, muttei enää toivottomasti.
Takakaaret ostin paikallisesta niin pääsee nekin vaihtamaan ja harjoittelemaan koritinailua sun muuta pintapelti hienostelua.


tässä siis sisäloksun reikä jo peitettynä, peräpäätä joutuu vielä täyttämään pellillä ennenkuin kuvata kehtaa. :D

Koneen korvat valmistui ja kakkos triggeri löyti paikkansa ja asentonsa ajatusvirheiden kautta..
Korvakoiksi valmistui vakio suunnittelua myötäilevät latikan palaset.

Sitten vielä se hienoin editys askel nimittäin tänään tuli noudettua loota kotia. Kiitokset tästä lensulle! P>

Voimansiirroksi siis tulee:
Pieni kuus vaihteinen ZF
vakio potta pyörä
act massakytkinlevy
763 asetelma
perän virkaa jää toistaseksi toimittamaan tuo räikkälukko, päivittynee kunhan taas pääsee kuulemaan sitä pirullista rätkätystä.



Tarkotus ois alkaa nostamaan konetta keulalle kun saan jostain lainaan konenostimen.
Melko hurjasti alkaa siis näyttää siltä että tavotteeseen saattas yltää ja auto jopa näkee ensi kesän asfaltit ajoissa. 8)

Enempää en taas keksi kertoa niin täytynee jatkaa harrastamista nii riittääis taas juttua.

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #17 : 04.02.2019, 14:43:12 »
Koskas haet kärsän lainaa, viikonloppuna talkoot?  :)
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #18 : 04.02.2019, 21:51:18 »
Koskas haet kärsän lainaa, viikonloppuna talkoot?  :)

Tuumasta toimeen, ei jaksanu oottaa viikonloppuun joten töistä tallille ja ahertamaan, kiitokset kärsä lainasta. 8)

Eli siis tekniikka löys paikalleen ja kone korvat osui kutakuinkin niinku oli suunniteltukkin. Lootan palkki täytyy vielä veistää.
Ongelmiakin ilmeni nimittään imusarjan puoli alkaa käydä ahtaaksi kun siellä on jarrutehostin pönttö tiellä, mahollisesti joutuu viilaamaan tota valmista plenum viritelmää pienemmäksi ellei keksi toista hyvää sirompaa imusarjaa.
 Muuten asento on ihan hyvän hiuskarvan verran vino. :2funny:
 






Ahtimen pakopesä ja pakosarja on pinnotuksessa, tilattiin black satinia kaverin kanssa jos vaikka pysyis kiinni lämpösessäkin.
Tällä viikolla pitäs maalarin joutaa maalata nii saa ahtovetimetkin paikalleen ja sähköjen kasailun alulleen, unohtamatta hitsuuhommia ja muuta pientä. V:>

Eikai taas muuta kun suunnittelua jatkamaan.

Poissa miro678

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #19 : 05.02.2019, 11:06:19 »
Ongelmiakin ilmeni nimittään imusarjan puoli alkaa käydä ahtaaksi kun siellä on jarrutehostin pönttö tiellä, mahollisesti joutuu viilaamaan tota valmista plenum viritelmää pienemmäksi ellei keksi toista hyvää sirompaa imusarjaa.

Litteetä tehostinta vaa tilalle nii hyvin mahtuu!
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #20 : 05.02.2019, 16:14:15 »
Semmosen ku löytäs sovitukseen nii vois koittaa josko ratkasis tila ongelmaa johonki suuntaan. Imusarjaa joutuu todennäköisesti muokata joka tapauksessa oli tehostin mikä hyvänsä, ja pedalboxia ois tarkoptus välttää viimeseen saakka.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #21 : 14.02.2019, 19:21:48 »
Päivitystä taas!

Pakosarja ja pesä saaneet värit pintaan ja todettu että joutui koneen nostamaan aivan pystyyn että mahtuvat paikalleen, tähän vielä tulossa tukoisa kalikka apurungon ja koneenjalan väliin ettei tarvitte mittavirheistää korvakoita uudelleen. Vaihteiston palkinkin muokkasin vakiosta leikaten ja migillä liimaten 4mm lattarautaa ja nyt paketti kutakuinkin istuu nätisti korissa.



Ahdin tulee karvan verran ylös joten konepeltiä asentaessa täytyy tarkastaa ettei ota kiinni, ja jos tulee ahdasta täytynee peltiä nostaa tai sunnitella jotain muuta hävytöntä ratkaisua.
Imusarjan puolelle sain littutehostimen joka antaa kolmospytyn kohdalle tilaa mutta vie neloselta hieman enemmin joten imusarjaasiaa täytyy vielä pohtia ja alkaa mahdollisesti suunnittelemaan omaa imaria.


Sisustan puolelle "ostin kun halvalla sain" bilteman sportti jakkarat joille väsäsin kiskot ja työn lomassa vaihdekeppikin ilmestyi kapiiniin, loppuun asti sisustan pääsee vasta kasaamaan repsikan jalkatilan tilkitsemisen jälkeen. Onneksi nyt alkaa hitsuu hommat taittumaan kun kävin kipaisemassa oikean miggi koneen lainaan Kalamieheltä, kiitokset sinne. 8)


Melko räjähtänyt komentokeskus, kaiketi kaikki löytää vielä paikalleen ja siistiä yleisilmettä. :2funny:

Ja toki toiset kiitokset luotto metalliukolle kvanttiruuvin sorvauksesta, joka tänään tuli täpättyä panhardin väliin niin pääsee säätämään akselia keskemmälle.
Kuva jäi tosin ottamatta mutta josko puslituksen lomassa kerkiäis muistaa räpsiä.

Eipä kai muuta, eteenpäin ja kohti kevättä.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #22 : 02.03.2019, 18:23:50 »
Jotain etenemisen tapaista tapahtunut Tallin nurkissa taasen.

Takapäähän löysi panhardi paikalleen, vielä tarttis päivittää iskarit ja mahollisesti jousia jämäkämpiin. Etupää saa jäädä toistaiseksi rauhaan,(kybin kaasu iskarit ja madallusjouset + 23mm vakaaja). ja joka nurkassahan siis on polyuretaaniset puslat asennettuna. Panhardista vielä kuvaa.



Konehuoneen puolelle on lisäilty rojua tyhjiin aukkoihin ja johtosarja aloitettu, pakopuolen putkiasennuksiin osaan olla ihan tyytyväinen. Imusarjan puolelle muokkailin tutun vanhan plenum sarjan eikä varmaan ole enää kovinkaa oikea oppinen, joku tietävämpi antakoon mielipiteen siihen, mutta kaiketi jos sillä heteken ajelis ja sais suunniteltua järkevämmän tilalle. Päivitys varaahan on jätettävä.

Jarru tehostimeksi valikoitui kuitenkin pitkä ja kapempa malli kun tuntui littu tehostajalla jäävän nelos pytyn kohdalle todella vähän tilaa.
Täytyy vielä hitsailla suutin holkit ja läpälle laippa imariin ja maalata hukkaportin putket ja tietty imarikin kaipanee maalin.




Tuoreimmat aikaan saannokset tapahtui korihommien parissa kun toinen takakaari tuli vaihdettua ja munapussiin tuli pohja levy heftattua. Jokseenkin tuli jopa ihan onnitunut tulos kuitenkin tällä kokemuksella ja saatujen ohjeiden avustamana, ensimmäinen "oikea" kori projekti siis kyseessä. Seuraavaksi pääseekin harjoittamaan koritinaamista ja tietty toinen puoli kokonaan tekemättä.






Melkoista turaamista, mutta kaipa se tästä. Näihin kuviin.

Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #23 : 05.08.2019, 23:36:53 »
Jaaha, heräilläämpä hiljaiselosta kesälaitumilta. Laitteet melkeenpä seissyt niillä sijoiltaan viimepäivityksestä kesän yli, motivaatiokataboliaa, veneilyä, muuta auto touhuilua yms. Keräilty puuttuvia osia ja odoteltu innostusta, joka taas palasi tähän loppu kesälle.

Johtosarja saatettu viimeisiä siistintöjä ja mutamaa lisätoimintokarvaa kytkemistä vaille valmiiksi ateculle, helppoa ja kivaa.

Imusarja rävelletty toiminta kuntoon, ylpeä en tekeleestäni ole ulkokuorellisesti, ja virtaavuuttakin rohkenen epäillä, väistynee paremman tieltä semmoisen löydyttyä ja jarrujen parannuksen yhteydessä lisätilaa tulee kun heivaa jarrutehostimen pois ja korvaa pedalboxilla. Nyt saa kuitenkin kelvata tämmöisenään.

Suurimpana ylpeydenaiheena voi ilmoittaa että ensisauhutkin tuli otettua tällä päiväyksellä, kelpaa taas hymyillä.


Summasummarum: kone pelaa, teknisesti pikku hiposteluja vaille ajokuntoinen, korihommat odottaa tekijäänsä varmaan talven pimeisiin iltoihin saakka, jos enskesälle tähtäis sitte parempikuntosena kuin koskaa.

Loppuun parit otokset, näissä imusarja vielä viimeistelemättä.




Poissa Vipi

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 245SE 16v haaveilu
« Vastaus #24 : 08.08.2019, 23:11:24 »
Ajokkia päästy käyttelemään kunnolla tyhjää ja päästy toteamaan että vesipumpulta lähtevä metalliputki vuotaa glykolia pihalle. Täytyy irrotella ja katsella millä saa pitämään vai onko vain uusi tiiviste jäänyt ruttuun. Muuten pysyy aineet sisällä ja moottori käy nätisti säätöön nähden.

Teknisesti siis isoimpia puuttuvia ahtoputkien viimeistely, kardaani, pakoputkiston rakentelu ja polttoainetankki välisäiliöineen. Viimeisimpään suunitteilla kiinasta tilattu 2L alusäiliö johon vakiotankilta siirtopumpulla pumpataan bensa ja siitä pääpumppu jatkaa, nippojakin riittäämmin vaikka laittaa toinen 044 pumppu kylkeen jos todetaan tarpeelliseksi.

Kardaania ei oo vielä soviteltu milläänlailla, mutta jos jollain vakio kardaaneista pnp ratkaisu tuon zf lootan jatkeeksi on niin kiitollisena otan vastaan.

Jatketaan, jos vaikka koeajonkin vois vielä tälle kesälle suorittaa pahimpaan ajovimmaan.

 

Ateho  Elekma