Autodiagnoosi  Carcom Oy

Valkoinen valtamerilava-245/87

  • 1 Vastauksia
  • 2136 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Valkoinen valtamerilava-245/87
« : 09.12.2010, 18:19:24 »
Vanhalta puolelta tärkeimmät

Suunniteltu kokoonpano

Lohko  b230
Kanget 13mm
Männät 9.3 puristeiset b230f koneesta
Kansi 530 (toivottavasti 531 tai 405 kevääseen mennessä)
Nokka A
Pukinsarvi-imusarja, suunnitelmissa muuttaa se 65mm kaasuläpälle ja jatkaa vähän runnereita niin että kokoonpano mahtuu ahtimen kanssa moottoritilaan.
Osat on jyrsitty muotoonsa ja imusarja hiekkapuhallettu, alumiinihitsausta ja vinkua vaille valmis.

Ahdin roots tyyppinen, eli eatonin tuottella mennään, m90 mallia.

Ahtimen kiinnikkeet ja ahtoputkiston alku on tehtynä. Tänään plaanattiin kiinnityslevyn tasoa suoraksi, Joku innokas hitsasi sitä liian kovalla virralla ja lämpö väänsi 8mm levyn reilut 3mm kuperaksi.
Ahtoputkiston alku on kolme tuumasta samoin kun kaasuläpän liittimen ulkomitta ja välijäähdyttimen liittimet. Kehtaako sen noin reippaasta tavarasta tehdä?

Moottorinohjaus tulee olemaan megasquirtin voimin, hukkakipinäpuola on hyllyssä bosch -407 kopio. Puolan ohjaukseen on tarkoitus laittaa BU941ZP coil driverit. Ongelmana on mm se että BU vaatii avautuakseen noin kymmenen amppeerin virroilla ohjauspuolelle 250mA ja megasquirtin feteistä ei saa niin paljon ulos. Esim VB921 vaatii muistaakseni tasoa 5-20mA virran avautuakseen. Eikä tuo lähtö tule kestämään niitä virtoja mitä BU vaatisi. Jotain fettiä olisi tarkoitus laitella sinne väliin, kun vaan apujoukot saavat oikeat osat valittua ja homman testikuntoon.

Pakopuolelle tulee 4-1 sarja, sisämitaltaan putki on 43mm. Pakoputkeksi tulee 3" ja 2,5" vaimentimella tai parilla tarpeen mukaan.
Pakosarjaa olen suunnitellut pahvi/rautalanka/vaha mallina vielä toistaiseksi. Koriin sopivaa ei ole vielä saatu aikaan

Voimansiirtoon joutuu hommaamaan Aislin Warnerin tuotteita jos turbiinilukollisen löytäisi niin hyvä jos ei niin samapa se, näin pysytään edes jotenkin budjetissa. M90+bmw hilut jää vielä märkiin uniin.

Imupuolen muutokset alkaa olla hyvässä mallissa

Hitsasin kaasuläpän siirtoputkelle kiinnityslaipan siistin reikää vähän jyrsimellä.

Tein runnereille jatkot ja hitsasin paikalleen, lisäksi hipasin jyrsimellä reiät vähän sinneppäin, jäi vielä pari millin pykälää liitospintoihin.

Hitsaus onnistu alkuun hyvin, ongelmia alkoi tulla kun langansyöttö tökki. Tuli loppuun aika rumaa saumaa.

Tein jo aikasemmin kaasuläpälle siirtopalikan 90 asteen kulmasta.

Vielä pitäis jyrsiä liitospinnat suoraksi, siistiä saumat ja tasot, vääntää kierteet, lisätä imuilman lämpöanturin, mapin ja kaasuläpän ja vaijjerin kiinnikkeet.

Tuntuun vingun raspit menevän melkein heti tukkoon pehmeän alumiinin kanssa. Joutuu varmaan seuraavaksi hommaamaan hiontapaperirumpua jolla siistis noi sisäpinnat


Siistittävää on...


Pikkasin sipasin reikiä siistimmäksi.


Testattiin yhden toisen projektin koriin miten osat istuvat paikalleen

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Valkoinen valtamerilava-245/87
« Vastaus #1 : 09.12.2010, 18:32:33 »
Seurasin kun kaveri kasasi sytkäkiven piirilevyn. Samalla epäonnistuttiin kasaamaan nakutusanturin ohjauspiiri. Huomattiin että oltiin saatu väärät vastukset joten toivotaan että ne vaihtamalla homma rokkaa.
Sytkäkiveä voisi testata sunnuntaina.
Samalla noudin matkahuollosta pakosarja jonka sain sen verran edullisesti että ei ollut järkeä alkaa itse tekemään.

Remmin välitykset on sorvattu, kiinnitys reiät pitää vielä porata.

 

Proturbo  Autodiagnoosi