Autoracing  KL-varaosat

T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.

  • 111 Vastauksia
  • 42309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #75 : 07.08.2017, 18:12:35 »
Noista ahtopaineista vielä..
Onkos nuo obd portin kautta otetut lukemat mitenkä päteviä noin yleensä? Omaan s40 t5 asensin lastutuksen jälkeen ahtopainemittarin mikä näyttää 0,6bar max, tyhjäkäynnillä about -0,7bar. Torque taas kertoo ahtoja olevan 1,2-1,3 bar. Ja alipainetta näyttävät tismalleen saman verran kumpikin.

Mittaria vaihtamalla ei lukemat muuttuneet millään lailla, ja mahdolliset vuodot letkuista tarkistettu monta kertaa mutta en ole yhtään vuotoa löytänyt  :idiot2:

Jenkkifoorumeilta joskus muistelen lukeneeni että jollain on näyttänyt tuon obd portin kautta ahtoja stage 1 softalla pitkälti yli 30psi mikä ei pidä mitenkään paikkaansa  :o
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #76 : 07.08.2017, 21:23:51 »
Oho, aika yllättävän iso ero. Mitä olen täältä ja jenkkifoorumeilta lukenut, vakiona maksimiahtopaine pitäisi olla n. 0,62 bar ja lastutettuna sitten enemmän. Minulla BSR:n ohjelma antaa n. 0,91.

Tämän tiedon pohjalta edellisen kysyjän moottori ei välttämättä olekaan lastutettu jos Torque saa OBD-portista noin epätarkkoja arvoja...
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #77 : 08.08.2017, 17:01:44 »
Sekin vielä ihmetyttää, että miten voi stage 1 softalla näyttää ahtopainemittari tuon 0,6bar ahtoja  :idiot2: Luulis kuitenkin jos se jostain vuotaa niin näkyisi tuossa torquessakin, mutta ei. Ja torquen antamat paineet on aina lähes identtisiä eli ne ei heittele esim 0,9 ja 1,3 välillä vaan pysyy täyskaasulla joka kerta samoissa lukemissa.

Ja tosiaan ensin oli bilteman mittari ja siitä oli helppo uskoa että näyttää väärin, niin ostin bsr:n mittarin ja näyttää tismalleen samaa lukemaa. Mekaanisia mittareita siis molemmat.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #78 : 09.08.2017, 13:35:03 »
Mihin kohtaan olet liittänyt ahtopainemittarin letkun? En tiedä paljonko liitoskohta voi vaikuttaa mutta 0,6 bar ahdot ovat alakanttiin jos käytössä on lastutus tms. Kuten sanoin, omassa ilman BSR karttaa ahtaa n. 0,6 ja BSR:llä 0,9. Omassa autossa liitos on tehty venttilikopan muovisuojuksen alla kulkevaan letkuun.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #79 : 09.08.2017, 17:49:35 »
Mihin kohtaan olet liittänyt ahtopainemittarin letkun? En tiedä paljonko liitoskohta voi vaikuttaa mutta 0,6 bar ahdot ovat alakanttiin jos käytössä on lastutus tms. Kuten sanoin, omassa ilman BSR karttaa ahtaa n. 0,6 ja BSR:llä 0,9. Omassa autossa liitos on tehty venttilikopan muovisuojuksen alla kulkevaan letkuun.

Samaan kohtaan on liitos tehty kun sulla. Antaako sulla torque samoja arvoja mittarin kanssa?
Mitenkäs antaako tuo jotain vikakoodia jos on tcv mennyt?
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #80 : 09.08.2017, 22:47:15 »
En ole koskaan testannut Torqueta joten en osaa sanoa. Oma ahtopainemittarini vaikuttaa tarkalta joten olen luottanut siihen sillä ne OBD2 -koodinlukijat joita minulla on eivät näytä ahtopainetta.

Jos TCV on sökö, ainakin yksi vikamoodi on se että ahtopaine nousee liikaa jolloin ECM lyö vikatilan päälle vikakoodeineen.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #81 : 10.08.2017, 06:24:32 »
Mulla torque näyttää välillä 3,7bar ahtopaineita, en usko siihen yhtään. Heti kun kerkeän niin laitan hyllystä oikean mittarin, suosittelen muillekkin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #82 : 10.08.2017, 16:19:00 »
Joo sitten on pakko olla vuoto jossain.. En jaksa mitenkään uskoa että nuo lukemat mitä Celtic Tuning tuolle softalle antoivat tulisi lähellekkään luvattuja lukemia vakioahtopaineilla.. Voi myös olla se, että ero perstuntumassa syntyi vakioon nähden siinä miten äkkiä ahdot nousee ja nopeampaan kaasuun reagointiin. Nyt kun tarkemmin vertaa vakion suoritusarvoihin niin ei ainakaan äkäsemmin lähde esim 80-120kmh  :o

Mittarin letku on vaihdettu useemman kerran ja liimattu nyt mittarin juureen kiinni, kun ennen vuoti mittarin juuresta. Myöskään siitä T-haaran kohdalta en ole vuotoa löytänyt ja siinä on liitokset kiristetty kunnolla letkunkiristimillä.

Ja imuahan tuo näyttää ihan oikein eli tyhjäkäynnillä -0,7bar ympärillä
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #83 : 11.08.2017, 16:05:03 »
Yhden mahdollisen vuodon löysin välijäähdyttimestä turbolle menevässä kumiletkussa. Ihan mukavan kokoinen repeämä, toki niitä voi olla lähempänä turboa vielä lisää. Nyt on paikka-aineet kuivumassa, katsotaan onko tällä vaikutusta ongelmaan.
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #84 : 11.08.2017, 16:06:57 »
Yhden mahdollisen vuodon löysin välijäähdyttimestä turbolle menevässä kumiletkussa. Ihan mukavan kokoinen repeämä, toki niitä voi olla lähempänä turboa vielä lisää. Nyt on paikka-aineet kuivumassa, katsotaan onko tällä vaikutusta ongelmaan.
ei ne paikka-aineet tahdo kestää. Vaihda suosiolla se letku.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #85 : 11.08.2017, 16:17:27 »
ei ne paikka-aineet tahdo kestää. Vaihda suosiolla se letku.

Todennäköisesti eivät kestäkkään, missähän hinnoissa mahtaa sinisellä nuo letkujen hinnat liikkua? Lähinnä koitan paikata siksi että näkee hetkellisesti auttaako tuo yhtään.

Edit: eipä se vuotanutkaan siitä kohtaa.. se halkeama ei ilmeisesti ollut tarpeeksi syvä, mutta nyt se on ainakin paikattu. Kuuntelin myös siitä keulan alta siltä kohtaa eikä kuulunut polettaessa paikallaan mitään vuodon ääniä siltä kohtaa, eikä kyllä mistään muualtakaan  :idiot2:

Tässä vielä näitä aikojen keskiarvoja mitä torquella mittasin: 0-100 noin 7,1s, varttimaili 16,4s. 0-100 taitaa vakiona olla 7,3 automaatilla, mutta tuo varttimailin aika tuntuu kyllä hitaalta, vakionakin jotkut ilmeisesti päässeet alle 16s  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 11.08.2017, 19:10:34 kirjoittanut newlandermeister »
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 504
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #86 : 14.08.2017, 13:59:40 »
Mulla toiminu toi Celtifin softa hyvin, eron huomasi kyllä heti tehoissa ja voimistuneet imuäänet kertoi että myös ahtopaineet oli noussu ;)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa newlandermeister

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #87 : 14.08.2017, 16:40:20 »
Mulla toiminu toi Celtifin softa hyvin, eron huomasi kyllä heti tehoissa ja voimistuneet imuäänet kertoi että myös ahtopaineet oli noussu ;)

Joo parempaan päin tuo on menny ehdottomasti, äkäsemmältähän tuo tuntu kun vakio, mutta saattaa olla että persdyno rekisteröi vaan sen nopeemman kaasun reagoinnin ja nopeemman ahtojen nousun.

Tänään itseasiassa olin celticiin yhteydessä ja sanoivat että 1,3bar pitäisi olla ahtoja. Noista ajoista kuitenkin mitä torquella mittasin niin mennään vakioluokkaa olevilla ahdoilla, ihan kuten mittari näyttääkin. Todennäköisesti on ahtovuoto ollut jo ennen lastutusta  :idiot2:

Torstaina käy auto öljynvaihdossa ja sanoin että koittavat ettiä tuota mahdollista vuotoa samalla  :)
BMW E92 335D M-Sport 2007
Ex BMW E90 320d 2009
Ex:Volvo S40 T5 Geartronic 2004
Ex: BMW E60 520i 2004

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #88 : 14.08.2017, 17:41:48 »
Aika hurjia lupailevat - suhtautuisin hiukan skeptisesti 1,3 bar lukemiin. Paljonko väittävät että tulee tehoja ja vääntöä? BSR stage 1 lupaus on 258 hv / 400 Nm jonka uskon ihan ilman epäilyjä kun ahdot nousevat aikaisemmin ja maksimi n. 50%. Persdynossa tuntuu erittäin selvästi. 1,3 bar tarkoittaisi yli 100% nousua alkuperäisestä...  :)

Alkuperäinen ahdin on suhteellisen pieni eikä pysty ylläpitämään edes 0,92 bar ahtoja kovin paljon yli 5000 rpm mikä näkyy suoraan siinä että maksimiteho ei nouse yhtä paljon kuin maksimivääntö. Sitäpaitsi automaattilaatikolla joutuu rajoittamaan vääntöä ainakin pienemmillä pykälillä ettei laatikon rajat tule vastaan. Niinpä 1,3 bar ahtoa - vaikka sen saisikin irti - ei voi käyttää kuin tietyllä kapealla alueella.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2236
  • Tampere - Pori
Vs: T5 automaatti ja tehojen väliaikainen katoaminen.
« Vastaus #89 : 14.08.2017, 18:01:51 »
Risto puhuu asiaa, Celticin 1,3bar jutut on puppua, ahdin ei tuohon pysty ja jos pystyisikin niin ei kauaa olisi ehjä ja vetää mukavasti laihalle, jolloin odottaa täystuho.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo