Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volgan piitkä startti

  • 8 Vastauksia
  • 1760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Marko heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Volgan piitkä startti
« : 09.06.2017, 18:50:08 »
Volvo  850 2.5 tdi kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta ku o ajanu jonkin aikaa saa sahata sen 5-8 sekuntia.ja vika tuli muutama päivä sitte
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, 18:52:08 kirjoittanut Marko heikkinen »

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #1 : 09.06.2017, 18:52:53 »
Paljonko pumpun hihnalla ajettu, olisko ajotus vähän pielessä? Tai sitten esim. polttoaineen lämpötila-anturi sökö?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Marko heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #2 : 09.06.2017, 19:10:40 »
Hihnalla ajettu noin kymppitonni.misä tämä lämpötila anturi sijaitsee

Poissa Marko heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #3 : 10.06.2017, 22:53:25 »
Näyttää siltä et ku o kylmempi ilma ni auto lähtee käyntiin lämpösenä ihan normisti.eli onko tästä nyt menny se lämpötilaanturi?

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #4 : 11.06.2017, 08:53:07 »
Volgalla tullut ajeltua paljon, toimineet hyvin. :)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Marko heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #5 : 11.06.2017, 11:55:49 »
Kiva tietää.mut ei auta vikaan tuo vastaus

Poissa 2012

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 273
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #6 : 13.06.2017, 20:17:23 »
Pumpun ajoitus kannattaa mun mielestäni tarkistaa ihan ekana. Ei paljoa tarvi heittää ettei pelaa kunnolla.

Poissa Marko heikkinen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #7 : 14.06.2017, 13:46:56 »
Joo pitää vilkasta se pumpun ajoitus

Poissa M1kk0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Volgan piitkä startti
« Vastaus #8 : 14.06.2017, 15:58:03 »
Myös pumpun kuluneisuus tekee tuota. Johtuu siitä että välykset kasvaneet liian suuriksi, jolloin riittävää määrää polttoainetta ei saada siirrettyä/painetta ei saada riittävästi suuttimien aukaisua varten, koska pumpun kierrosnopeus on liian alhainen korvatakseen välyksen kautta ilmenevä ohivuoto. Lämmin diesel menee pienemmästä reijästä kuin kylmä diesel. Jos tästä on kyse, niin pitäisi käynnistyä lämpimänä normaalisti, kun ensin juoksevalla vedellä jäähdyttää pumppua ulkopuolelta. Jäähdyttäminen pienentää toleransseja (kun ulkokuori jäähtyy, sisukset ei) ja jäähdyttää ehkä myös hieman polttoainetta. Jos tällä ei ole vaikutusta, ei ole kuluneisuus aiheuttajana. Tähän ongelmaan ei auta kuin pumpun vaihto. Hämärä muistikuva kertoo että tämä ongelma oli enemmänkin matalapaine-esipumpun ongelma, eikä niinkään painepumpun ongelma. Jossain autossa joskus "fiksattiin" moinen sähköisellä (lisä)esipumpulla.

Jos remmi on ollut tiukalla, eikä ole liian kulunut, tai hammaspyörät eivät ole liian kuluneet, on aika epätodennäköistä että ajoitus olisi itsekseen hypännyt. Jos ajoitus on hypännyt, kannattaa tarkistaa niiden hihnapyörienkin kunto, nekin kuluvat hiljalleen.

Polttoaineen lämpötila-anturin resistanssi kuuluisi olla 10 asteen lämpötilassa yli 4000 ohm, 20 asteessa aika tarkalleen 3000 ohm, 30 asteessa reilu ~1800 ohm. Lämpötila-anturi pitäisi sijaita pumpun yläosassa. En muista miten siihen pääsee käsiksi ja missä sen johdot menee, joku kokeneempi tämän tietänee kertoa. Muistelen että syöttöä lisätään, kun lämpötila kasvaa, koska polttoaineen laajentuessa sen sisältämä energia suhteessa tilavuuteen pienenee.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2017, 16:13:52 kirjoittanut M1kk0 »

 

Samppasport  Futurez