Koska keskeneräisiä projekteja ei ole vielä tarpeeksi, niin piti aloittaa yksi uusi rahaa ja aikaa kuluttava. Alkukeväästä ostin tutulta, koska ei ollut pariin vuoteen päässyt projektissa alkuun. Varustettuna B21AT:lla ja M45:llä, vaihdettu GL:n valot eteen ja taakse, uudemmat puskurit ja kojelauta. Vajaa 130km paluumatka meni aika rauhallisesti, koska veti reilusti laihalle jos yritti yhtään paineille.

Vaihdoin koko alustan eli tukivarret uretaaneilla, 3.54 1031 Truetracilla, 305mm etujarrut, Gazit joka nurkkaan, coilitolpat ja pakoputkiston valkeasta 245:stä. Ja siihen meni samalla kyydillä tästä vanhat. Laitoin STP Black Silveriä takapenkin ja takasivupaneelien alle sekä konttiin hattuhyllyn alapintaan sekä akselin päälle. Korjasin oikean helman, joka oli korjattu vähän miten sattuu. Ajettu joskus alapuolelta ruttuun, laitettu koko helmapelti ja rutattu uudestaan. Pintapellin irrotus oli aika helppo operaatio, koska alakantti ei ollut kiinni oikein kuin päistä. Kyljen ja helman sisällä oli lisää hitsaamattomuuksia. Uusi puolipinta oli yllättävän pienellä mitoituksella, mutta saa kelvata ainakin toistaiseksi. Ois vaan pitänyt kantata itse
Tuon verran avasin:

Pyrin tekemään kylki- ja helmapellin liitoksen alkuperäistyyppisesti:

Galaxyt laitoin alustanvaihdon yhteydessä ja ihan kohtuullisestihan ne istuu. Tuossa ei vielä tullut ripusteltua puskureita ja listoja paremmin paikoilleen:

Kaasaria rassasin ja sain käynnin normaaliksi ahdoille laihalle menemistä lukuunottamatta. Siitä huolimatta katsastettua tuli loppukeväästä ja sen jälkeen seisoikin pihassa. Koska juhannuksena ei ollut mitään muutakaan tekemistä, niin valmistelin tekniikanvaihtoa vähän etukäteen ja aloitin torstaina töiden jälkeen. Nostin vanhan paketin pois ja kahdella soitolla saikin myytyä kahteen eri osoitteeseen kaiken pois nurkista. Vaihdokin ostin jo alkuvuodesta jenkeistä ja ajattelin alunperin 960:n keulille. Sen jälkeen oli pari muutakin ehdokasta, mutta tähän se nyt päätyi sitten.
Muokkasin tunnelia ja laatikontukipalkkia, tein moottorinjalat, mallasin GM:n Hydroboostia paikoilleen, vaihdoin 700/900 alumiinisen jarrupääsylinterin jossa lähdöt alaspäin, siirsin hammastankoa 1,5cm vasemmalle, jne. aikaavievää. Tämänhetkinen tilanne on siis se, että tekniikka on sovitettu paikoilleen, eikä puutu kuin loput


Kone on -06 Crown Victorian 4,6l poliisiautoversio, jonka perään ostin "Nodular" valuvauhtipyörän ja Ford Performance kytkinpaketin. Laatikko on ~-07 Mustangin TR-3650 jonka ostin samoihin aikoihin koneen kanssa. Kone koki kuljetuksen aikana hieman kovia ja sen jäljiltä oikea bensakisko ja venttiilikoppa on rikki ja jakopääkoppa oli halki siihen kiinnitetyn raudan painettua trukkia tms. päin, jne. pientä. Jakopääkopan käytin aiemmin irti ja hitsautin tutulla, yms. Venakoppa on vielä korjaamatta, uusi alkuperäinen jenkeistä ~87e plus kulut sun muut ei houkuttele

Kaikenlaista muutakin ostettavaa listalla.
Moottorinohjaukseksi tulee englantilaisen vanha MS2 V3, kaveriksi kaksi VAG 4-syl hukkakipinäpuolaa koska yksi moinen jo nurkissa pyörii. Pakosarjojen tilanne on vielä auki muokkaanko alkuperäisiä valusarjoja vai teenkö J-putkista uudet. Luultavasti jälkimmäinen vaihtoehto.
Laitan ehkä poikkeuslupahakemuksen vetämään jossain vaiheessa. Jos menee läpi niin hyvä, jollei niin sitten ajellaan tulevaisuudessa tarroilla se mikä ajellaan.