Kävinpä eilen penkissä toteamassa muutoksen E85:llä. 5 astetta lisää ennakkoa on maksimi. Seitsemällä asteella tilanne ei muutu enää. Tehonlisä on pieni, mutta "havaittava"

Huipputehoa 4-5hv lisää ja vääntöä 13Nm. Nykyiset lukemat 278hv@4680rpm ja 462Nm@3750rpm. Koko alueella vääntö parani 10-15Nm. Aika marginaalisia muutoksia, mutta tehonlisä oli vaan bonusta. Ne halvemmat käyttökulut

Tuntuu, että kulutus työmatka-ajossa kasvoi suhteessa paljon vähemmän kuin vaikka 965:ssä.
Tarkastelin paikat läpi, vaihdoin uuden termarin, laikkasin takakaarien kanteista ylimääräiset pois ja laitoin englantilaisen semisliksit Polariksilla alle. Termarin vaihto vaikutti muuttavan lämpötilan käyttäytymistä eli eiköhän vanha ollut vajaatoiminen. En muistanutkaan, miten painavat Polarikset on noilla semislikseillä. Ero on käsituntumalla aika reilu verrattuna Galaxyyn katurenkailla.
Aamulla ns. ennen heräämistä keula kohti Ahvenistoa ajamaan muutama lenkki samalla kun Tarmo_L käy
omallaan(hukkis jumahti jo parin kierroksen jälkeen

). Omat ajelut meni auton puoleen ongelmitta. Aluksi oli rengaspaine oli lämpimänä 2,7bar ja tuntui hieman liukkaalle. Tiputin 2,4:ään mutta sen jälkeen viimeistään alkoi eturenkaat taipumaan alle. Eli pidettävä vaan lämpimänä 2,7 paikkeilla. Useamman kierroksen jälkeen alkoi roiskimaan tehostinöljyä korkin henkireiästä. Ehkä desi liikaa öljyä ja edelleen puuttuva öljynjäähdytinei auttanut tilannetta. Lisäksi Hydroboostin oma paluu sekä hammastangolle tarkoitettu jatkoliitos yhdistyvät samaan letkuun, joten säilön paluussa on aika kova virtaus.
Racechrono ei jostain syystä joka kerran trigannut lähtöviivalta, saattoi mennä pari kierrosta ennen kuin aloitti ja sen jälkeen ei sitten enää osannut lopettaa. Videosta laskettuna viimeinen nopea kierros oli paras, 1.40,2 päättyen nelipyöräluisuun kun tuli otettua pikku pomppu sisämutkan kanttarista

Oishan tuossa vielä parantamista roimasti ja koko ajan paranikin. Muutamasta mutkasta ois voinut lähteä kakkosella, mutta ei viitsinyt kierrättää "turhaan" eli kolmosella melkein koko rata ja pääsuoralla nelosella. Camberia tarttis radalle lisää reilusti.
Jonkinsortin incar:
https://youtu.be/QwThX5xGxIkLämpöongelmointi ei loppunut termarin vaihdolla, näytti vaan siltä eilisen jälkeen. Melkeinpä meni pahempaan päin vaan, motarilla lämmöt koko ajan 98. Radalla eroa Botniaan ei juuri huomannut, 2-3 nopeaa kerrallaan pystyi ajamaan. Olisin kylmemmän laittanut, mutta US-Partsilla ei ollut hyllyssä kuin 90,5 asteista. Aikani rassasin samalla kun tarkastin paikat ratailun jälkeen. Otin pois kokonaan ja nyt pysyy ajossa hyvin 87 asteessa. Miten lie kierto sekaantuu, mutta pelasi ainakin kotimatkan ja lämppäristäkin antoi lämmintä normaalisti. Aamulla näkee nouseeko lämmöt ollenkaan kun kone on kylmä. Tilattava kylmempi termari samalla jos/kun tilaa Galaxieen koneenosia. Tarkastelun lomassa tulin kokeilleeksi vetokoukun kiinnitystä ja sehän oli löysällä joka kohdasta.
Päivän päätteeksi jynssäsin vielä Galaxyt ja Polarikset. Milloin lie viimeksi tullut pestyä Galaxyjen takapuolia. Englantilaisessa etupyörinä olleissa oli kunnon rasvakerrokset etupyöränlaakereista ennen kuin tein niihin kaulukset estämään rasvan leviämisen.