Ei hätää tässä ohjeet vaihtoon!
Työkaluja tarvitset T-25 ja T-8 torxit. Myös pienehkö talttapää ruuvimeisseli ilmasuulakkeiden poistamiseen.
Vaihdossa menee noin tunti ja on helppo suorittaa vaikka kädessä ei pysyisi kuin ruuvimeisseli ja peukalo keskellä kämmentä!
Aloitetaan homma tilaamalla ratas-setti vaikka Ebaystä tai täällä muutamalla ihmiselläkin niitä myynnissä.
Itselleni rattaat tulivat Englannista n. Viikossa.
Aloitetaan irroittamalla kaksi ruuvia kojelaudan päästä. Suojatulpan alta löytyy yksi ja toinen oven ja kojelaudan perältä.

Seuraavaksi kuskin puolelta kammetaan ilmasuulake pois talttapäisellä meiselillä.
Ylhäältä löytyy yksi T-25 kannalla varustettu torxi.
upload imagesSeuraavaksi voidaan irroittaa ratin yläpuolelta mittariston ylhäältä kaksi ruuvia.
Keskimmäiset ilmasuulakkeet seuraavaksi kevyesti vääntämällä pois paikoiltaan. Löytyy taas kaksi ruuvia.

Seuraavaksi hypätään pelkääjän paikalle ja avataan hansikaslokero, jonka ylälaidasta löytyy 3 ruuvia. Itselläni ei kaikki olleet kiinni.

Lopuksi vielä pelkääjän paikalta kojelaudan toisesta päästä kaksi ruuvia auki, samalla lailla kun aloitettiin purkaminen.
image uploadNyt voidaan irroittaa kojelaudan päällinen lähtee kevyesti vetämällä takakonttiin päin ja samalla nostamalla.
image uploaderSeuraavaksi näemmekin jo itse mittariston.
Avataan kaksi vihreää liitintä liittimistä painamalla ja avaamalla kaksi klipsua.Nosta suoraan ylöspäin.
upload imagesSeuraavaksi voimme kääntää mittariston ylösalaisin pöydälle ja ottaa T-8 torxin ja avata muistaakseni 9 kpl ruuveja mittariston ulkokehältä.

Seuraavaksi irroitetaan kolme ruuvia jotka pitävät kiinni trippimittariston moottoria

Irroitin vielä ajotietokoneen kun tarttisi sekin vaihtaa siitä lisää juttua kun saan uuden käsiini.

(Itse irroitin mittaristosta melkein kaikki ruuvit)
Tämän jälkeen voidaan kammeta lasi pois paikoiltaan(muovi)

upload picAlta paljastuukin jo kilometri ja trippimittari.
Irroitetaan varovasti trippimittari liittimestään ja näemmekin päässä kaksi ristipääruuvia jotka otamme auki.


"Kannen" alta jo huomaamme rikkinäisen pienen rattaan. Itselläni oli yksi hammas rikki.
image uploaderMyös tuo isompi hammasratas kannattaa vaihtaa, itselläni se oli hyvässä kunnossa. Myös tuntui olevan kovasti kiinni joten en ottanut riskiä että se hajoaa.
Tässä myös vielä kuvaa ajaotietokoneen koko erosta kello ja ulkolämpötila vastaan kulutusmittarilla varustettu ajotietokone.
upload pic
image uploaderKasaus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.