KL-varaosat  Race.fi

740 B230F huohotus

  • 8 Vastauksia
  • 3480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
740 B230F huohotus
« : 27.08.2011, 23:27:14 »
Kuinkas tommosessa 740:ssä oleva B230F huohottaa. Onko siellä joku pönttö jossain, kuten olen jossain topicissa ohimennen huomannu vai miten? Ja kuinka se tarkistetaan / putsaillaan tarvittaessa?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #1 : 28.08.2011, 00:03:45 »
Imusarjan välistä kun tiiraat, siellä näkyy sellainen musta pönttö. Siitä lähteeki
semmonen peukalonpaksunen musta letku, nousee joko 2. ja 3. tahi 3. ja 4. sylinterien imuputkien
välistä ylös, sit 90* mutka ja jonnekki päin imuputkea menee, n. puoleenväliin.

Puhistus menee niin että otat sen letkun irti siitä imusarjan päästä, lähtee vetämällä.
Sitten siitä itse mustasta pömpelistä mihin se letku tulee löytyy
liekkisuoja siitä heti letkulähön alta.

On viahtoehtoja joko ostaa uus, putsata vanhaa tai sit heittää kokonaan pois ja letku vaan paikoilleen.
Tee niinkun ite tykkäät, noista on monta mielipidettä että kannattaako
sitä liekkisuojaa pitää vai ei.
Ite boksi ei taida hajota, kun sellasessa paikassakin ettei mistään työkaluista vahingossa iskua saa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #2 : 28.08.2011, 08:53:41 »
Huohotinjärjestelmässä on kyllä "useampia letkuja" ja ne tulisi putsata kaikki. Samoin kaasuläppä edestä ja takaa. Se on paksussa möhnässä useimmassa tapauksessa. Yleensä en suosittele autotehtaassa asennetun osan poistamista. Riski on tässä tapauksessa tosin pienehkö. Auto käy hienosti jopa sillä vanhemman version metalliverkollakin jos se on kaikin puolin kunnossa. Monissa turbomalleissa se taitaa olla tehtaalla jätetty asentamatta ::)?

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #3 : 28.08.2011, 15:40:26 »
Joo-o, otin sen ohasen ja yläletkun irti ja ainakin ne oli auki. Mitenkäs kun siellä on semmonen muovikappale, joka menee sinne pönttöön. Onko se de facto, että sen saa rikki, kun rupeaa sitä pönttöä hoonaamaan tarkemmin? Mä en nyt siihen sen kummemmin koskenu, kun se oli sen verran piilossa, etten viittiny.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5837
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #4 : 28.08.2011, 15:46:56 »
Itse sain otettua sen pöntön irti ehjänä mutta tiukkaa se tekee. On sen verran ahdas väli että seuraavalla kerralla otan imusarjan pois tieltä ::)

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #5 : 28.08.2011, 15:57:08 »
Olisko kellään siitä mitään havainnekuvaa, että minkämoinen systeemi on kyseessä? Helpottaa hajottamista :D
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #6 : 29.08.2011, 07:37:42 »
Kysessä on huohotukseen liittyvä paluukierto takaisin järjestelmään. En oikeastaan näe erityistä tarvetta sen pöntön puhdistukseen, ne letkut ja muut "kylmät osat" + se sihti ovat tärkeimmät. Jokos putsasit kaasuläpän kummaltakin puolelta  ;) - toimii puhtaana paremmin.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #7 : 29.08.2011, 11:21:17 »
no en ku vaan toiselta - tietenkin ;D Liekkilukkoa saa näköjään Motonetista. Muttamutta, mites toi kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen tiiviste. Onko se sitten haettava sininseltä tiskiltä vai tuleeko jossain imusarjan-tiivisteen nimellä kulkevasssa tuotteessa mukana?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B230F huohotus
« Vastaus #8 : 29.08.2011, 13:00:54 »
no en ku vaan toiselta - tietenkin ;D Liekkilukkoa saa näköjään Motonetista. Muttamutta, mites toi kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen tiiviste. Onko se sitten haettava sininseltä tiskiltä vai tuleeko jossain imusarjan-tiivisteen nimellä kulkevasssa tuotteessa mukana?
Vaihe yksi. Jätä se liekkilukko kokonaan pois(se sihti).
Vaihe kaksi. Putsaa se läppäkotelo yksinkertaisesti kääntämällä kaasuläppää auki, saat puhtaaksi molemmat puolet eikä tarvitse tiivistettä uusia.

Mielestäni tuo tiiviste tulee yläpäänsatsin mukana ja on melko helppo tehdä itsekin tiivistepaperista.

 

Carcom Oy  Elekma