Elekma  Autoracing

Jambon "fiksu" käyttis - Amazon B20 '69

  • 43 Vastauksia
  • 5954 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #30 : 12.09.2017, 13:18:17 »
Joo ja oli ne laakeritkin väljät, ei hukkaan mennyt...  :D
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #31 : 18.09.2017, 18:01:43 »
Jostain kumman syystä aloin tähän pientä päivitystä kurillani miettimään. No mm. EVO Lancereissa on etenkin vanhemmissa ihan näpsäkät penkit joten ensimmäisenä mitsu-foorumia selailemaan ja löysin just tuoreen ilmoituksen EVO 4:n Recaroista. Vieläpä erittäin hyvin läheltä ja hyvään hintaan  8)

Viikonloppuna ois tarkotus käydä hakemassa talteen.

Ja nyt voisinkin kysyä, että onko mitään toivoa saada tota keskiverhousta värjättyä muuhun sisustaan sopivaksi, vai annanko olla punaisena? Periaatteessa ei nyt ihan räikein pommi silmille kun onhan auto muutenkin punainen  ???

Ken ei mallia tunne niin siis tämmöset:

Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2817
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #32 : 18.09.2017, 19:37:31 »
Just noita evo4:n Recaroita oon suunnitellut itsekin tuohon kakssataseen, olisivat aika sopiva kompromissi katu/kuppijakkaroiden välistä. Hyvältä näyttää sun projekti muutenkin, jatkakaa  :)
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #33 : 23.04.2018, 02:36:24 »
No mitäs, täällä nyt ei kauhiasti ole muuta tapahtunut kuin kitkalukon pitävyyttä kokeiltu  :D

Noo ei nyt lasketella luikuria.
Painepumppu kuoli tossa maaliskuun puolella ja jätti tankille. Siitä sit sain herkuteltua hallille ja jonnin aikaa tutkittuani ja turhaa työtä tehneenä paikallistin vian bensapumppuun.
Hätäratkaisuna Bilteman 044-pumppu tuli modailtua paikalleen ja rock rock laku taas palamaan.

Samaten öljynpaineista on ollut semmonen 0.3 - 0.5 bar lämpösenä kateissa verrattuna aiempaan. Kokeiltu muutamia eri öljyjä ja suodattimia, täytyy pudottaa varmaan öljypohjaa pois jahka joutaa nosturilla tusaamaan.

Ja kylmän talven yli kun selvittiin niin tuli näppästyä viikko sitten kuskille toinen noista EVO 4:n Recaroista.
Apparille vaihdan penkin jahka saan aikaseks haettua 10x40mm lattaa toisen puoltoista metriä. Penkinlämmitintähän näihin ei nyt tullut mutta turvavyön muistutin on toiminnassa.

Mutta on nää vaan jumalauta hyvät istua ja ajaa  S* S*


Ja vihdoin ja viimein tuli B1:t alle.



Kumeksiksi hain Vannetukusta Nangkangin NS-2, koossa 225/45 ja 245/40. Saishan tolla 10" leveellä olla enemmänkin kumia mutta saapahan mahtumaan. Ihan ei sopinut kuin ajatus...

Briteistä ostin uudet Graystonen mutterit näille, ja taakse tulevia muttereita sai madaltaa pari milliä että sai keskikupit kunnolla. Edestä piti pinnapultteja lyhentää muutama milli...
Edessä nyt siis 30mm lättyä, takana ei yhtään. Pikkusen ainakin edestä rapsuttelee käännettäessä töyssyihin. Takaa varmaan kuormallakin joten kaarista saa kantit pienen käsittelyn ja kuumailmapuhaltimen kanssa muotoilla sisäloksuja.

Eteen tuli vähän valoja ehosteltua, kuskille uus umpion lasi ja apparille koko umpio.

Jarrupäivityskin otti harppauksen eteenpäin kun tilasin noille etuvetosen satuloille kaveriks levyt ja palat eteen ja taakse sekä teräspunosletkut. Otin taas MTEC:ltä Briteistä laikat pinnoitettuna (näyttää sit kivalta maalattujen satuloiden kera Brockin takaa  ::)). Paloiksi Redstuffit.

Josko tälle kesää sais ahdot nostettua reiluun baariin ja säädättäis tämän 668 Dekoille ja 3" IMMulle.
Samaten hakusessa ollut paksumpaa vakaajaa taakse mutta kun ei meinaa edes 19mm vakaajista saada kauppoja että tekis tuplat.

Säädettävä panhardi, ton takahäkin korvaava tukivarsi ja eteen alatukivarren ja raidetangon kulmaa korjaavat palikat olis kanssa ostoslistalla.

Siistin jos haluais niin ylimaalauksenhan tämä vaatis, sitä nyt ei ihan heti tapahdu jos meinaa saada tota 242:stakin edistymään. Kai siitäkin pitäis kunnon topic tehdä...

Miettiny että hommaisko/tekiskö jotkut sopivat pellit tai sit noille Hydrille pyöräyttelis 2 semi slicksiä ja pari olis aina sutimiseen?
Jos tänä kesänä pääsis vähän laskemaan sladissa ja kiertämään tällä rataa  :)
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #34 : 23.04.2018, 21:05:30 »
Edestä nappasin tänään 5mm lätyt pois, nyt siis 25mm keskittävät enää. Samalla sai taas pari milliä lyhentää pinnapultteja.

Vaan enää ei ota ainakaan yksin ajaessa minkäänlaisessa töyssyssä tai käännöksessä kiinni  8)
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #35 : 02.05.2018, 23:46:01 »
Noo paskaahan mä puhuin kun riemuitsin liian aikasin etteikö etuset enää raapis  ::)
Täytyy sisäloksuille ja kanteille antaa sitä hellyyttä joku päivä...

Mutta on sitä jotain tapahtunukkii, helmat tuli hinkattua puhtaaaks, pari paksua kerrosta Normaduria ja päälle kiveniskumassat jotka saa vetää uudestaan  >:(

Taakse tehdä täräytin tuplavakaajille kiinnikkeet 4mm levystä, samalla tuli putsattua/maalattua pari vakaajaa. Nyt on ens alkuun 19x16mm ja tarkoitus vaihtaa toi ohkasempi paksumpaan vielä.

Samaan rytäkkään vaihdoin öljypumpun, pumpulta lähtevään paineputkeen O-renkaat, öljypohjantiiviste (tottakai), öljynsuodattimen siirtojalkaan tiivisteet, ahtimen öljynpaineputken banjon kuparitiivisteet lohkon puoleen, öljykorkin tiivisteen ja vanhan lohkolämppärin vastuksen O-renkaan.

Eipä noista oikeasti vuotanut kuin vastuksen O-rengas kun en kesällä yläkautta saanut sitä muljautettua uudella O-renkaalla kasaan vaan kasasin vanhalla+tiivistemassalla...
Muissa oli vain "hikoilua" havaittavissa. Jos joku päivä innostuisi huohotinpöntön putsaamaan ja vaihtais vielä siihenkin ja öljytikun putkeen O-renkaat varmuuden varuiksi.


Eipä tuo kuva ihmeitä kerro mut ompahan täytteenä
Vanhassa öljypumpussa oli rahtunen liikaa päittäistä, muttei paineet silti nousseet mitenkään merkittävästi, oikeasti kuumana ei enää laske sinne 0.5 bar tienoille tyhjäkäynnillä. Nyt pysyy siinä 0.9-1.0 bar tienoilla. Täytyy varmaan vielä kaiken varmuuden varalle vaihtaa öljynpainemittarille anturi tai mitata ihan mittarille asti tulevat Ohmit  :P

Eipä nuo Autogaugen Electrica-sarjan tuotteet ole enää muutenkaan luottoa herättäneet kun vedenlämpömittarilta on pariin kertaan hukannut taustavalaisun ja jonkun ajan päästä alkanut itsekseen toimimaan, tuo öljynpainemittarikin on jo kerran vaihdettu takuuseen kun itse mittari menetti järkensä...

Ja jarruosista maailmalta on jo takapalat kotiutuneet, loput osat oli pari viikkoa odotelleet pakkaajaansa mutta kun tänään kyselin tilaukseni perään lupasivat viimeistään huomenna postittaa.

Kova olis hinku päästä vaikka sinne Motoparkkiin ajamaan  :)
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #36 : 11.03.2019, 23:48:07 »
No hellurei vaan tännekkin, niin harvoin jaksaa päivitellä tätä.

Mutta juu, ysiä tuli viime vuonna 668cc Dekoilla, 3" IMM:lla ja parilla muulla öysteellä vähän "viritettyä" vielä. Ihan lystikäs öaite oli ~ 1.0 barin paineilla, siitä reilummin oli bulkkilastuilla naku niin inhasti läsnä. Mutta ei se autoa tappanut, toisinkuin eräs Mersu...

Eli kuten osa tietää, marraskuun vikana päivänä otin oikein vapaan töistä että saan ton V40:n käyttää leimalla joka oli ns. myyntiauto. Ostajakin oli jo valmiina, mutta auta armias kun olin hallille menossa autoa vaihtamaan, tuli Mersun maasturi persiiseen.
Olin siis odottamassa liikenneympyrään pääsyä paikallaan kun takaa tullut Mersu ei ihan alamäkeen kesäkumeilla pysähtynytkään, ennen Volvoa siis...




Kuvista vähän huonosti näkee, mutta veti koko takakyljen aalloille, painoi oven raon kiinni, kontti ei ilman rautakankea aukea jne. Eli ei siis kannattanut enää alkaa oikomaan ja vastapuolen vakuutusyhtiöltä rapiat 2.5k€ kertakorvausta ja auto jäi mulle.

Noo, minä sitten jouduin pakon edestä ajelemaan V40:llä talven :buck2:
Tämä olis ehkä se otsikon mainitsema fiksu käyttis, ensimmäinen ja varmaan viimeinen meikäläisellä  :D
Olin siis tämmöisen helmen hakenut marraskuussa pilkkahintaan Vääksystä. Tarkoitus oli tehdä pikkuisen tiliä kun työkaveri lupasi ostaa sen itelleen.


Kyseessä siis 2000-mallin manuaali, 2.0 vapari. Lienee B4204S2 ??? Varusteina nyt ilmastointi, sähkölasit edessä, vakkari ja Calixin lohkis sisähaaralla ainakin. Ilmastointi varmaan vaatisi täytön, apparin etuoven keskuslukko ei pelaa ja nyt on tovin loimottanut ABS:n valo herjaten oikeaa etupyörää. Täytyy anturi vaihtaa jahka tulee Autodocilta ja tuo keskulukon toimimattomuus selvittää.
Ostaessa oli leima kylmä, hylkynä rispaantunut turvavyö ja päästöt. Kehotuksia oli pari polttimoa ja olisko ruosteiset jarrulevyt. No kontissa oli levyt ja palat jarrupokaan, toista käsijarrua sai satulan päästä herkistellä ja vaihdoin turvavyöhön remmin. Öljyt ja suodattimen vaihdoin myös. Aiempi omistaja olikin ihan kohtuu rahalla laitattanut autoa, mm. helmat oli uusittu, joten hitsihommilta vältyttiin.
Kaiken kaikkiaan parilla satasella ja parin illan puuhalla mulla oli ihan kelpokuntoinen ja vasta katsastettu käyttöauto. Hyvät nastarenkaatkin oli oikein alla ostettaessa  :)

Vaan joku prkl kalvoi mieltä etuvetoisella rimpuilusta ja ysin kolarilla juuri talvikauden alkaessa...


« Viimeksi muokattu: 11.03.2019, 23:51:16 kirjoittanut Jambo »
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #37 : 12.03.2019, 00:06:59 »
No ysi on saanut talven seistä mutsin pihassa, pari kertaa käyttänyt sen lämpimäksi ja vähän siirrellyt ettei ihan istahda paikalleen.

Tästä olis tarkoitus siirtää BC:n alusta, tuo kitkalukollinen akseli, jarrut ja meibi jotain varustuksistakin tuohon mun ensimmäiseen autoon, hopeiseen tiilikeulaan joka on mailla seissyt nyt tovin ilman käyvää tekniikkaa.
Nimittäin sitä varten tuli haettua joskus elokuun tienoilla Joensuun suunnilta B6254+M90, ja mukana tuli mm. 3 litrasen nokat, kampi, 850:n kova vauhtis yms. yms.
Näille tarvis ettiä seuraks vielä T6 männät, H-veivit, ahdin + muut oheistarpeet.


Kunhan vain näiltä väliprojekteilta ehditään. Tuo 242:kin on lähinnä seissyt hallissa ilman motivaatiota...


Ja niille jotka ei seiskaa muista niin laitetaan pari kuvaa ajalta jolloin se vielä oli mulla ajossa. Tylsällä B230K:lla ja M47:lla.




Mutta mä taisin puhua jotain väliprojekteista, jotain mikä saattais sopia taas vähän sarkastisesti otsikkoon  ::)
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #38 : 12.03.2019, 01:11:32 »
Nimittäin kun ysistä läpsähti joulukuun alussa korvaukset tilille, kävin koeajamassa paria turbo-ysiä. Toinen oli täys pommi, mutta Raaseporissa katsomani Sandstone Pearl-värinen B230FT+M90 ja ilmeisesti vieläpä Classic oli aika kutkuttavasti mielessä.

Kunnes Facebookin Volvo-ryhmissä eräs kaiffari kyseli entisestä Amazoniaan, ja selvisi että se seisoo Mikkelissä erään autojobbarin pihassa. No välittömäsri soittoa sinne, ja autoa katsomaan.
Hangesta löytyi armeijan vihreällä ylimaalattu '69 Ama, josta oli mätähommat hitsailtu ja pari vuotta sitten viimeksi katsastettu. Ei siis voi olla toivoton!

Noo, autosta puuttui lootan tunneli, sisusta ja yleisilme oli karu.
Mutta vastapainoksi oli lyhyt keppinen vaihteisto (jonka takia tunneli laikattu veks), "rempattu" B20 jossa tehtyä kantta ja nokkaa, paikallaan peltisarja, Misabin pitkä imusarja, 123 Ignitor-jakaja, uudet Jack Wheelerit uusilla nastarenkailla eikä alkuun vaikuttanut olevan juuri muita osapuutteita kuin kaasarit, vähän sytkän osia ynnä muuta pientä. Kaupat tehtiin, myyjä jopa toi seuraavana päivänä auton Heinolaan kun olisi muuten ajanut tyhjällä trailerilla tästä ohi.

Heti sitten innolla kasailemaan autoa käyntikuntoon, kaverilta ostin Dellorton DHLA 40:t, jotka piti olla rempattu ja täydelliset, kuten ne hänelle oli myyty. Noo siinä sitten uskoin että rempattua B20:stä nyt aukomaan tarvi kun kerta lohkossa tuore maalipinta ja uusia tiivisteitä pilkotti joka paikassa. Ama alkoi olla ensimmäistä starttia vaille kun hoksasin että ei kone pyöri suuntaan eikä toiseen. Mitä vit?!?!? Pakko oli uskoa että seisoessa vetänyt jumiin kun ei löpöllä liuottelukaan auttanut. Pata pois keulilta vähän ennen joulua, ja oli ne männänrenkaatkin jumiutuneet sylinterin seinämiin kiinni, mutta niin myös veivistä otti pulttikin lohkoon kiinni. Tässä sitten heräsi epäilys jostain pitkäpotkusta, mutta osat oli muutoin stanu-mitoissa, paitsi männät ja sylinterit oli ylikokoa. Veivit toisinpäin kääntämällä lakkasi ottamasta kiinni ja joulun pyhinä löytyi Hemi Motorsilta hyllystä kaikki männänrenkaista tiivisteisiin ja laakereihin. Iso kiitos taas Mikolle  :)

Noo siinä sitten vedin nokkapyörää momenttiin ja naps! Kierteen juuresta poikki  :tickedoff: Edeltävänä päivänä mulle tarjottiin naapurihallista ilmaista 8-pulttista B20:ää, silloin vielä oli kieltäytynyt kun tässä oli 6-pulttinen alakerta. Noo nokan katkettua se sitten kelpasikin, ja Volvon alkuperäinen nokka kesti vetää momenttiin. Katkennut keppi oli siis mallia kysymysmerkki, ilmeisesti joku hiottu.

Siinä sitten sain koneen kasaan ja pääsin starttailemaan. Ei minkäänlaista lupausta vaikka sytkälle tehtiin mitä. Lopuksi heräsi epäilys itse elektronisesta jakajasta, sen maiden läpi kun ei tullut kuin ~ 3 volttia puolalle. Purin 123:n atomeiksi ja mitään selvää vikaa en löytänyt, edelleen ei riitä 3 volttia kipunaan. Nurkista kärjellinen jakaja koneen kupeeseen kiinni ja heti ekalla startilla hörähti. Tosin vain hörähti ja tulpat märäksi. Noo tässä muutaman tunnin tutkittuani kaasarit levälleen ja sieltähän puuttui suuttimet kaikkineen  >:(
Eipä mitään, ei kaveriakaan viittinyt syyttää kun hänelle tulleet sellaisenaan eikä missään käytössä olleet hänelläkään. Taas vei tie Heikkilään ja Mikon kanssa arvottiin karvalakin vasemman korvaläpän alta sopivia suuttimia sarjat putkineen mulle. Iso kiitos taas Hemille kun  taisi olla enempi Mikon omia arkistoja.

Noo näillähän saatiin Ama jo käyntiin, joskin aika heikosti. Aloin vesiä kaatelemaan koneeseen että kestää enempi käytellä. Noronaan kusi pumpulta lähtevä vesiputki nuppineulan pään kokoisesta reijästä  :buck2:
Siinä sitten tilkittiin vesivuotoja ja tehtiin uudet akun kaapelit, siistittiin konehuonetta vähän kelvollisemmaksi, vedin konttiin vähän ruiskulla Normaduria, hitsailin toisen etuiskarin alalautasen ehjäksi ja aloin sisutaan perehtymään.

Takapenkin vedin mustaksi vinyylimaalilla, etupenkit pistin kiertoon ja tilasin Saksasta uudet retrokupit joille tein lattiaan kiinnikkeet 40mm RHS:stä. Hattuhyllylle ja takasivu-paneeleihin tein kokonaan uudet verhoukset reseptillä alumiinipelti + liimapintainen verhoiluhuopa.
Lootan tunnelin tein kahdesta palasta, itse tunneli ja päätyyn lappu. Lattioiden maalauksen jälkeen verhoilin mustalla huovalla koko lattian, kardaanitunneliin vedin suoraan saman liimapintaisen kuin taaksekin, lattian tein kolmesta palasta joka osittain on listan alla, osittain irrallaan ja kriittisimmät paikat spray-liimalla vedetty lattiaan kiinni.
Sisustaan tuli vielä 3-puolainen Formulingin ratti, jenkakello ja lämpömittari laitettua.

Putkiston tein akselin ylitystä lukuunottamatta täysin suorasta 2" kangesta, toki välissä yksi vaimennin ja lopussa ns. vaimenninpää. Muuten olikin lähinnä sähköjen siistimistä, yleisilmeen parantelua ja säätelyä.
Ja tietenkin vielä alapuolelta vähän maalailua ja massailua, nimittäin vielä toissa viikolla piti vaan tunneli ja penkin kiinnikkeiden paikat maalata ja massata. Mutta mähän sain jonkun mielenvikaisen kohtauksen ja purin vähän lisää rojuja pois edestä, suojasin suurimmat ja hinkkasin pyörän koteloista ja pohjasta paikat puhtaaksi. Sitten vähän uutta maalia ja yhteensä 13 litraa alustamassaa ruiskulla suihkien.
Oli aivan tolkuton homma vaikka nosturilla teinkin, mutta olihan mulla talvilomalla aikaa  ::)

Siitä sitten Amazoni nippuun ja vielä vasemman takajarrusylinterin vaihdoin uuteen ennenkuin maanantaina 11.3. käytin katsastuksessa, kera hyväksytyn leiman ja otin liikennekäyttöön.

Kuvia otin tän projektin aikana aika hintsusti, mutta lisään seuraavaan viestiin muutaman. Lähinnä nykykunnosta...
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #39 : 12.03.2019, 01:25:22 »












Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #40 : 12.03.2019, 01:32:31 »














Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #41 : 12.03.2019, 01:48:06 »
Pahoittelut tästä Ama-projektista, varmasti tuskallista lukea ilman kuvia ja keskellä yötä silmät ristissä kirjoitettua tekstiä. Mutta tästä tosiaan olisi tarkoitus ottaa se seuraava "fiksu" käyttis  :D

Seuraavaksi olisi tarkoitus päästä penkkiin ammattimiehelle säätämään tämä laitos, kaipa tuo kojelauta pitäisi siistiä paremmalla päällisellä, ehkä maalata tuo alaosa uusiksi ja mittaristosta taustavalaisu ja ainakin bensamittari yrittää entrata. Muutenkin tuota voisi vähän yrittää paikkamaalata, alustaa päivittää ja lukko hommata perään mikäli tästä nyt ns. pitolehmä tulee.

Mainitaan nyt sen verran että ennen penkkiajan varailua tarkoitus hommata putsarit tuplille (ei mitään ylivedettäviä sukkia), samaten kabiinissa on jo verhouksien päällä Tokmannin 13 euron kangasmatot  :D Vastoin kaikkia odotuksia sopivat melko hyvin noihin lattioihin.

Huhhuh, olipahan taas savotta kirjoittaa puolen vuoden tapahtumat tiivistetysti. Toivottavasti joku saa ilman migreeniä luettua näitä  :-[
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Slerbahuuli

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3863
Vs: Jambon "fiksu" käyttis
« Vastaus #42 : 12.03.2019, 08:52:06 »
Päätä särkee, täytyy kaivella migreenilääkettä...


...mutta sitä särki jo ennen tämän lukemista. Ama on hieno ja kerrankin joku malttoi nähdä alustan ruosteiden suojauksessa vähän vaivaa.O0
Kouvolan Korottajattm #Jyväskylän alajaosto

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1435
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Jambon "fiksu" käyttis - Amazon B20 '69
« Vastaus #43 : 30.03.2019, 22:52:05 »
Jaa, suattapi olla että huomenna hierotaan Amazonista kauppaa, ei nyt taas pariin viikkoon ole ollut innostusta sille niin nappasin alkuviikosta sen Nettiautoon tyrkylle. Tuli sillä tänään liki 80km ajettua. Eikai tosta muuten olis hinku luopua mutta jos nyt unohtais kaikki väliprojektit ja sais noi 2 muuta edistymään.


Viime sunnuntaina pajan pilkkikisojen jälkeen (kerrankin tuli otettua maltillisesti kun) jo puolilta päivin mrs. Jambo heitti mut hallille ja siivoilin hallin, otin V40:n nosturille kun pakoputki vuotaa rupsutti. Oli mokoma mennyt akselin ylityksen laippaliitoksesta poikki. Laipoista ei ollut mitään hyödynnettävää jäljellä joten tein uudet 6mm levystä ja hitsasin paikalleen. Kivasti tekee pylväsporalla ja reikäsahalla reikiä jos joku pähkii että millä tein 50mm reijät 6mm teräslevyyn  :)
Ja viikolla vaihtelin ABS-anturin ja lakkasi valo palamasta. Onnistumisen riemua.

Tämmönen kuvaton päivitys mutta ompahan kuitenkin. Nyt pari  <Kippis> ja nukkumaan
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92 ja B6284+M90
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

 

KL-varaosat  Carwist