Hejssan alla!
Taas on saatu jotain särjettyä, jotain jopa tehtyäkin...
Etuvanteita en ole vieläkään saanut, nyt olis syyskuulle lupailtu. Eli tuskin on enään tänä vuonna alla muutakuin sovituksessa korkeintaan.
Takavanteet sain sorvarilta ja niitä tulikin mallailtua 5mm lättyjen kanssa.



Alustaa tuli hiukan säädeltyä, etupäätä tuli reilu sentti pudotettua ja säädettyä jäykemmälle.
Koittaa huomenna muistaa lisätä nykykorkeudesta kuvaa...
Ja kuten kuvasta voi päätellä niin voimansiirtoon tehtiin pientä muutosta

Eli M46:sta tehtiin verkonpaino ja tilalle M90, kaverinaan TDIC:n massalevy, SRE763 ja uus sachsilainen painelaakeri.
Skandixilta tilailin lootan tukikumin, kardaanin tukikumin/laakerin (ei ainakaan vielä täristä) ja keppitelineesee/siirtäjään holkit, puslat yms kilkkeet.
Öljyiksi Liqui Molyn tuotetta.

Swäppi vähän viivästyi kun annoin kiireessäni kaverille oman asetelmani kun vielä odottelin kardaaniani ja jäin sitten odottelemaan hänen tilaamaansa missä menikin melkein pari viikkoa.
Ja kytkinkin päätti juuri ennen swäpin aloittamista levitä. Oletinkin että varmaan keskiö/jouset oli kun vanhalla laatikolla surahteli, mutta lopullisesti se hajosi toissa viikon torstaina kun ajoin
NÄTISTI illalla kotiin. Auto kyllä liikkui mutta pykälien päälle saanti oli tuskaisaa. Näky oli kuitenkin tämä kun nappasin asetelman irti

Niin ja yksi takastefakopan pulteista oli varissut irti ja pyörähtänyt jossain välissä

Vauhtiksessa tai muuallakaan ei ollut mitään jälkiä

Ja muutkin pultit oli aika löysässä mutta tämä piruilainen oli hyppinyt irrallaan tuolla kytkinkopan sisällä...


Samalla kun lootan swäppäsin niin vaihtelin (ylläripylläri

) vuotaneen kampuran takastefan ja vauhtis uusilla pulteilla ja lukitteilla kiinni.
Kuvasta huomaa vaikka ehdin paskat ympäriltä putsaamaan että vanha vuotanut...

110mm viemäriputkesta tekee muuten täydellisen asennustyökalun tuolle stefalle

Kardaanin liuku oli aivan järkyttävän tiukka saada uppoamaan pohjaan. Sai ihan oikeasti vasaralla paukuttaa laipasta sitä pohjaan vaikka booreissa ei mitään vikaa. Kaverin Volvossa oli ihan sama juttu vaikka se pois tuli ihan nykäsemällä

Samaten vaihteensiirron rakentelu tuotti vähän harmaita hiuksia kun tuo keppitelineeni olikin kokenut kovia ja perästään oli se korvake murtunut mistä se koriin pultataan.
No tämän sain rakenneltua 58mm pakoputkiklemmarista ja 50mm latasta. Mutta edelleen pykälät oli aivan tunnottomat eikä esim 3. pysynyt päällä mitenkään.
Tämä ratkesi kun pistin paskan sitten tulille ja pukkien päällä kokeilin vaihteita.
Tuloksena että loota vuotaa öljyä siirtäjätangon kohdilta laatikon kyljestä.
No sieltäpä puuttui se 8mm kuula ja jousi jotka pitävät pykälän päällä. Töihin pilkkomaan pari laakeria kun en sunnuntaina muualtakaan saanut sopivaa kuulaa. Sopivan jousen kanssa nippuun ja taas pellaa!


Mutta nyt paketti pelaa ja ei voi kuin olla tyytyväinen

Mishimoton 16" sähköflektin laitoin imemään syylärin läpi ilmaa ja hetin viskolla vesilintua. Nissensin syylärin mukana tullut kierteellinen anturipa ei ollutkaan ehjä joten vielä mennään katkaisijan kautta. Uusi anturi tuli tilattua kuten takapyöränlaakeritkin.
Katkaisija on merkkivalollinen ja valo syttyy nappulaan vaikka flekti lähtisi anturinkin kautta pyörimään, lisää mun mielenrauhaa.
16" puhallin sopi just sopivasti tohon alkuperäiseen tuulitunneliin ja kiinnityksen tein 2mm alumiinipellistä taittamillani listoilla.
Jarrupäivitys eteni kun heitin JuhaU:lta ostamani etusatulat hyllyn perälle ja löysin foorumilta ihan uudet Bilteman satulat. Skandixilta tuli niille jo länkiraudat ja liukutapit.
Seuraavaksi ostella Greenstuffit eteen/taakse, laikat, teräspunosletkut ja nesteet.