Kulkukoira  Proturbo

b230ft käynnistys ongelmat

  • 10 Vastauksia
  • 2829 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
b230ft käynnistys ongelmat
« : 09.07.2017, 00:08:07 »
Elikkäs kyseinen kone ei lupaillut ensin mitään moottorinvaihdoksen jälkeen, YKK anturin vaihdon jälkeen lähti ainakin yhdellä pytyllä lupailemaan ja syyksi osoittautui tämän jälkeen sytytys joka oli aivan pielessä noh tämän säätämisen jälkeen lähti käymään mutta pitäen aivan järjetöntä ääntä aivan kuin ei olisi ollut pakoputkea ollenkaan vaikka kaikki on kyllä kiristetty ja tiivisteet löytyy pakosarjasta ja ahtimen välistä (kova ääni kuului vain yhden pytyn lyödessä.  ??? ) kuulosti heiman että yksi pytty olisi sytyttänyt jotain höyryjä pakosarjassa  :idiot2:

Tänään päivällä olin ensimmäistä testilenkkiä menossa tekemään, sammutin moottorin ja vaihdoin tallivaatteet pois ja koitan startata mutta ei edes lupaa vaan samanlailla ennenkuin tuli vaihdettua ykk anturi. Voiko intermotorin laatu näissä antureissa olla näin huono vai onko mahdollisesti jokin virtapiikki sen rikkonut en tiedä, en ole vielä kerinnyt testaamaan anturia että antaako mitään ohmeja.

Tuohon aikaisempaan paukkumiseen palaten tuli tehtyä tuo komponenttien aktivointi ja ei 4 pytyn suutin naksuta ollenkaan joten huomenna testaan lasikantapolttimolla tämän johto.

Immusta virrat testattu ja oli ihan arvoissa, Tulpat vaihdettu ja sen jälkeen kun ei enää käynnistynyt niin tulpat irroitettu ja juurikin tuo 4 pytyn tulppa aivan siisti kuin olisi juuri paketista otettu. Onko tämä 4 pytyn bensan saamattomuus voinut aiheuttaa tuon paukkumisen ?
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 00:12:59 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

The moose

  • Vieras
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #1 : 09.07.2017, 00:12:09 »
Milläs tavoin sitä sytytystä säädettiin. Onko tässä ihan vakio moottorinohjaus poislukien lastu?

Tulpanjohdot oikees järjestyksessä? Itellä kävi vahinko kantta putsates ja johtimet väärin. Oikee järjestys on 4312 pakopuolelta imupuolelle lukien normaalisti ja 1pytty on jakopään puolen eka.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 00:15:41 kirjoittanut The moose »

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #2 : 09.07.2017, 00:15:11 »
Milläs tavoin sitä sytytystä säädettiin. Onko tässä ihan vakio moottorinohjaus poislukien lastu?

Virranjakajan pultti oli aivan löysällä ja näytti olevan pielessä joten otin sen "säätö" palan sieltä pois ja käänsin hieman.
240 GL-88

The moose

  • Vieras
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #3 : 09.07.2017, 00:16:32 »
Ihanko pystyjakaja vai kannen päässä.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #4 : 09.07.2017, 00:17:09 »
lohkossahan tuo
240 GL-88

The moose

  • Vieras
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #5 : 09.07.2017, 00:19:25 »
Jaa ja kone on ft?

Tarkista nyt kuitenkin se tulpanjohtojen järjestys.

Ohjeeni oli päätyjakajalle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #6 : 09.07.2017, 00:33:54 »
Milläs ihmeen ruiskulla tää on jos sytkää säädellään jakajaa kääntämällä? Kannattaa hiukan kertoa lisää mitä tuo tekniikka on syönyt, niin voi vaikka keksiäkin joku ongelman syyn.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #7 : 09.07.2017, 20:45:48 »
lh 2.4  ja tosiaan jakaja lohkossa ja nyt laitettu vaikio säädöille eikä vaikutusta. Kipinää kone antaa jokaiseen tulppaan, mutta bensa ei mene suuttimista eteenpäin.
 
Tuossa komponennttien testitilassa ei nelos suutin naksuta yhtään eikä auta vaikka vaihtaa suuttimien piuhojen järjestystä, suuttimien pinneistä mitattuna antaa jokaisesta samat ohmit  :idiot2: Bensapumpun releestä napsahtaa molemmat pinnit pohjaan kun virrat laittaa päälle

Millä tavalla tuo ykk anturi tulisi mitata kun en itse millään tavalla saa näyttämään oikeita arvoja ellei se sitten ole rikki vaikka onkin käytännössä uusi?

Käynnistys sprayllä kone käy mutta sammuu heti kun lopettaa suihkuttamisen.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 20:50:38 kirjoittanut Afteri »
240 GL-88

The moose

  • Vieras
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #8 : 09.07.2017, 20:53:30 »
Taitaa olla iha ensimmäinen kerta kun on lh2.4 ja lohkojakaja.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #9 : 10.07.2017, 02:46:10 »
Taitaa olla iha ensimmäinen kerta kun on lh2.4 ja lohkojakaja.
Onha niitä 240 aika montaki.

Tarkista bensapumpunreleen tinaukset ja bensapumpun toiminta. Anturi on ehjä jos spraylla käy
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: b230ft käynnistys ongelmat
« Vastaus #10 : 10.07.2017, 18:55:50 »
noniin ongelma ratkaistu  ;D oli bensapumppu tippunut tankkilaitteesta irti ja kellui johdon varassa tankissa  :2funny:
240 GL-88

 

Futurez  Kulkukoira