Eilen ajon aikana päätti lämppärin venttiili oksentaa jäähynesteet koivelle, milloinkas muuten kuin lämpöjen ollessa normaalina. Koipihan siinä tykkäs hyvää.


Joten motonetistä hain uuden ja sen roiskaisin paikalleen. Samalla vaihdoin öljyt, fiksasin flektiä ja tulpatkin meni uusiin. Lämppärin venan yhteydessä pesaisin kuskin maton, siihen oli jonkin verran jäähynestettä päässyt. Alustaakin hiukan huuhtaisin pelkällä vedellä, painepesurilla. Aloitin hammastangon vasemmasta päästä ja hain vasta alotuksen jälkeen puhelimen ja nappasin kuvan.

Melko paljon öljymoskaa lähti pelkällä painevedellä pois.






Kerta öljyt vaihdoin, kurkkasin huohottimeen samalla. Noh, sehän oli tukossa, tarkemmin ottaen ÖP paluu on tukossa.
Hetken tuumauksen jälkeen, tein pikapatentin ja tulppasin ahtimen imupuolen huohotusöljylähdön ja korvasin kyseisen lähdön pullolla. Joku sopiva, ehkä puolen litran muovipullo oli jouten, joten sen korkkiin reikä ja jonkinlainen vesiletkuliitos reiästä läpi ja klemmarilla huohotusputki kiinni.
Eli nyt kaikki huohotusöljy menee pulloon, eikä ahtimeen. Kerta sitä nyt jonkin verran tulee, niin sama laittaa se pulloon ennenkuin työntää ahtimen läpi. Tyhjentelee pulloa tarpeen mukaan. Ei tämä mikään paras ratkaisu ole, mutta onpa nyt jonkinlainen ratkaisu edes. Luulisi pölläyttelyn rauhoittuvan. Ja mikäli rauhoittuu, voi sitten siistiä asennuksia. Eritoten tuota ahtimen imupuolen kötöstystä.




Ö-paineet nousi melko mukaviksi noilla uusilla öljyillä.
Tyhjäkäynti, hiukan viileät öljyt n.4bar (kuva).
Täysin kuumilla öljyillä tyhjäkäynnillä n. 2bar.

"Vedossa" n.6bar. Tässä siis joku sinneppäin kuva. Ahtojen ollessa 1.1bar on paineita enempi.
