
Per....en auto

nimensä veroinen...Paha Karma iski jälleen
Ruuvailtiin ZuluR:n kanssa imusarjan paikalleen edellispäivänä. En laittanut pultteja momenttiin, kun meidän momenttiavainta ei saanut säädettyä tarpeeksi alhaiselle momentille. Menin tänään tyytyväisenä ostamaan pienemmän momenttiavaimen ja tallille mars... Arvot kohdilleen ja kiristämään. Ensin kaikki suurin piirtein tasakireydelle ja sitten hieman alle lopullisen kireyden. Ensimmäinen naksahti oikean kireyden merkiksi...toinen samoin...seuraava korkkasi

samoin sitä seuraava...hirveä miehen elin otsassa imusarja irti. Karu lopputulos, kaikki imusarjan kierteet entiset.
Pultit olivat uudet, jotka jenkkipojat toimittavat "erikoistiivisteen" kanssa. Ne lähti kunnolla kierteelle ja momenttiavain oli uusi sekä säädetty varmasti oikeisiin arvoihin. En piru tiedä, että mikä korkkauksen aiheutti. Onko kierteet väsyneet useammasta irroituksesta johtuen vai toimittiko jenkkipojat tuumakierteisen pultin, joka on lähellä M7 kokoa? Kierteen väsymiseen voi viitata se, että kannessa ylä-osan pulteista on parista kohdasta korkannut kierre samalla lailla. No vastausta ei tiedä, mutta korjata ne pitää...
Ongelma on tuo M7 koko (ainakin Vaasassa)...jostain pitää taikoa M7-helicoil sarja tai tehdä M7 kierteen tilalle M8 kierre. Pitää vissiin nukkua yön yli ja miettiä toimintasuunnitelma loppuun. Millään ei jaksaisi irrottaa kantta eli pitää yrittää saada ongelma kuntoon kun kansi on paikallaan.