Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm

  • 120 Vastauksia
  • 79872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #45 : 04.04.2011, 11:14:00 »

*taavih->

Täytyy kyllä myöntää, että sai huokaista helpotuksesta... muuten olisi ollut vaara, että auto olisi levännyt paikoillaan myös kesän >:(

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #46 : 04.04.2011, 11:20:27 »
Fin-Turbossa haluavat tutkia ahtimen ja tarkistaa tuo mahdollinen ongelma kohta. Tietysti muutoinkin pyrkimyksenä on vähentää/saada minimiin öljyn läpimeno. Tuossa firmassa on muuten loistava asiakaspalvelu!

siltä kuullostaa  :)


 *taavih->

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14940
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #47 : 04.04.2011, 11:21:31 »
Tietysti muutoinkin pyrkimyksenä on vähentää/saada minimiin öljyn läpimeno. Tuossa firmassa on muuten loistava asiakaspalvelu!
Ihan näin OT:nä niin kyllä jätkät on parhaat...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #48 : 04.04.2011, 11:27:14 »
Onko tuota coolerin yläreunaa modattu taaksepäin/matalammaksi?


Edit: eiku, tuohan olikin mallikuva jostakin muualta.
http://www1.garaget.org/archive/2/1640/26504/26504-1266707.jpg
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 11:29:26 kirjoittanut j_tapio »

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #49 : 04.04.2011, 11:37:53 »
... Fin-Turbossa ...... Tuossa firmassa on muuten loistava asiakaspalvelu!

Niin on ;D

Pakko vaan kehua ;)

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #50 : 04.04.2011, 22:14:23 »
Tänään tuli ruuvailtua ahdin irti. Joku ääliö oli laittanut vaan kaikki tarkkaan kiinni erinäisillä pidikkeillä, että sai ruuvata urakalla  :idiot2:. Ahdin vaikutti normi tarkastelun perusteella olevan ok... no huomenna se lähtee fin-turboon samaa kyytiä ZuluR:n ahtimen kanssa. Öljyn jäähdytin löysi paikkansa...mutta pitää tehdä vielä pidikkeet uusiksi, jotta se saadaan asianmukaisesti kiinni. Se tulee siihen keskelle, kuten mallikuvassakin. Huomenna harjoitukset jatkuu...nyt ehtii ruuvaamaan kun kevät loma alkoi.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #51 : 04.04.2011, 22:46:46 »
Niin joo... jotain uutta osaakin on jälleen tilattu ZuluR:n toimesta kummankin autoon:

Uudet lukonnupit


magneettiventtiili


Imusarjan tiiviste, jossa on "eriste"

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #52 : 06.04.2011, 08:51:18 »
Öljyn jäähdytin löysi paikkansa useamman yrityksen jälkeen. Ahdasta on ja tilaa jää syyläri/cooleri/ilmastointi pakettiin alle 1cm.


Kiinnike pultataan kahdella pultilla kiinni palkkiin. Kiinnityksen sai näin sen verran tukevaksi, ettei jäädytin liiku juuri ollenkaan. Pidikkeet ovat tällaiset:

 

Poissa jaagou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #53 : 06.04.2011, 18:09:51 »
Tänään tuli ruuvailtua ahdin irti. Joku ääliö oli laittanut vaan kaikki tarkkaan kiinni erinäisillä pidikkeillä, että sai ruuvata urakalla  :idiot2:. Ahdin vaikutti normi tarkastelun perusteella olevan ok... no huomenna se lähtee fin-turboon samaa kyytiä ZuluR:n ahtimen kanssa.




Kyl mä saan vielä puhuttua ympäri tuon jarrun kans, jos sais vaikka puhaltimen joku päivä..... :2funny:

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #55 : 13.04.2011, 19:01:10 »
heh.. löyty jo  :P
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #56 : 13.04.2011, 21:38:52 »
Dodiin...sitä on tullut pikkuhiljaa puuhasteltua. Öljynjäähdyttäjä on istutettu paikalleen siten, että jäähdyttäjä/cooleri/ilmastoinnin kenno menee ongelmitta paikalleen. Öljynjäähdyttäjälle ja turbon vesiletkut tuli teetettyä teräspunosletkuna.


vesiletkut ahtimelle


öljynjäähdyttimelle letkut

Ahdin on ollut/on fin-turbolla...mitään vikaa ei ole löytynyt, mutta vaihtavat/säätävät erinäisiä tiivisteen virkaa ajavia metallirenkaita. Kuulalaakeriahtimessa on kuulemma ominaisuutena päästää hieman öljyä läpi. Tästä syystä hitsautin alumiinifirmassa coolerin pohjaan tyhjäyspropun paikan. Tähän saakka huohotinletku on ollut ohjatuna pois imuputkesta...pitkän pohdinnan myötä se tullaan ohjaamaan kuitenkin takaisin imuputkeen...tosin väliin varmaan laitetaan tyhjennettävissä oleva keräyssäiliö.

Pikkuhiljaa pitäisi aloittaamyös tekemään uutta bensalinjastoa, osat on suurin piirtein kasassa, uudelle bensanpaineen säätimelle tuli vaan väärät AN6 urosliittimet  >:(. Tänään tuli lähinnä pyöriteltyä Bosch -044 pumppua kädessä ja soviteltua sitä erinäisiin paikkoihin...lopputulokseen en vielä päässyt... pitää varmaan vielä konsultoida peltitöiden pelle pelotonta.
 

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #57 : 13.04.2011, 22:07:46 »
...Kuulalaakeriahtimessa on kuulemma ominaisuutena päästää hieman öljyä läpi. Tästä syystä hitsautin alumiinifirmassa coolerin pohjaan tyhjäyspropun paikan...
Eikös alkuperäisessä coolerissa ollut parin millin reikä alareunassa?
Sopisi kaiketi semmoinen tähänkin kokoonpanoon.
Alimpaan kohtaan pikkupikku kolo, niin eipähän kerääntyisi öljyä.
Tietty jos sen tuunaa tuohon tyhjennysproppuun, niin voisi ohuella letkulla ohjata roiskeet jonnekin sivummalle sotkemasta.

Poissa don

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • Ja siitä se ajatus sitten lähti
    • doninmaailma
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #58 : 13.04.2011, 22:48:40 »
Eikös alkuperäisessä coolerissa ollut parin millin reikä alareunassa?

Tietty jos sen tuunaa tuohon tyhjennysproppuun, niin voisi ohuella letkulla ohjata roiskeet jonnekin sivummalle sotkemasta.

Pitää paikkansa tuo reikä. Nykyinen tyhjennyskohta on suurin piirtein alimalla kohdalla. Alujärvisellä sorvasivat tapin ja sen sisään tehtiin kierteet m8 pultille...ZuluR heitti läpällä (sen coolerille tehtiin sama toimenpide), että laitetaan niihin jokin hana kiinni... pitää miettiä...

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 850 T5-R "Paha Karma" 440hv/579nm
« Vastaus #59 : 14.04.2011, 09:19:12 »
Hmm.
Paineventtiili.
Öljy lentää mäkeen kun ahdot nousee ja ilman ahtoja reikä olisi kiinni  ::)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo