Futurez  Kulkukoira

-01 v70 2.5t käy rikkaalla..... ei käy enää.....

  • 4 Vastauksia
  • 4602 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa make1610

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
joo eli auto on -01 v70 bensa turbo aj 270tkm suomiauto kolariautosta tein ja lampdavalo palaa ei muita vikakoodeja kuin etumainen lampda vein volvo liikkeeseen ja ekaks oli vikakoodi että 1 ja 3 sylinteristä sytytyskatkoksia no vaihdettiin tulpat ja kyseiseisten sylinterien puolat (n, 400€) no valo oli pimeenä n.30 km ajelin kuitenkin n.200km kunnes auto ei ennää jaksanut kunnolla käydä tyhjäkäyntiä (ja savutti mustaa tyhjäkäynniillä) JA HAISI KUN OLIS MATON KIINALAISIA PAUKUTELLU ja kierroksillakin oli nykimistä ihan vähäN. ja takasin volvolle ja ei vika koodeja muutakuin lampda (seuraus ei syy?) uudet tulpat (taas) ja kävi tyhjää n. 2min ja tulpat oli taas aivan mustat asentaja vaihteli b-puolat tilalle ei muutosta ja kun nyppäs 1 suuttimelta liittimen irti alko käydä paremmin joten 1 suutin vaihdettiin b-osa ei muutosta auto jäi volvolle ja asentaja oli kokeillu b- ilmamassaa ja ei muutosta kunnes oli vaihtanut kaikki suuttimet b-osiin niin auto rupes toimiin ja minä onnellisena (300€ köyhempänä) ajaan leimalle kilviykseen ja sainkin kilvitettyä auton ja taas n 30km ja lampda valo sytty ja n. 150km myöhemmin auto ei jaksa käydä tyhjää haisee pahalle sotkee tulpat nyt viikon loppuna olen putsannut ilma massa mittari ja ahtopaine anturin ja viereisen anturin olisko imuilman lämpö tai jotain...... tulpat putsasin ja kävi ehkä minuutin hyvin..... aahtoputkessa oli jonkun verran kovettunutta öljy moska paskaa ja aahtopaineanturissa oli vähän oljyä tai jotain aattelin viedä vielä volvolle pariks tunniks jos ei tule muita hyviä ideoita täältä..... ja sitten viikon loppuna revin irti imusarjan ja kato mitä siellä on ja samalla sen huohottimen pytyn ja kaasuläppän eikös sitäkin voi jotenkin vähän putsailla sanoivat kyllä volvolla että ei tunnu läppä vialta ja ilmamassasta sanoivat että miten on kestänyt näin käuan mun tolla kyseisellä numerolla olevia vaihdettiin jo takuuseen uutena mittailivat sitä ja sanoivat että ei ole ihan oikeat arvot siinä mutta oli kuulemma aamulla kokeillu toista osaa eikä ollu auttanut?? OISKO KELLÄÄN MITÄÄN EHDOTUKSIA RUPEE RAHAT LOPPUUN......... KIITOS JOS JAKSOIT LUKEA TÄTÄ EPÄMÄÄRÄSTÄ SEPUSTUSTA..... 
« Viimeksi muokattu: 07.09.2011, 16:22:56 kirjoittanut make1610 »

Poissa make1610

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: -01 v70 2.5t käy rikkaalla.....
« Vastaus #1 : 28.08.2011, 22:51:11 »
JOO SEN VERTA VIELÄ LISÄISIN ETTÄ ENNEN TOISTA KÄYNTIÄ VOLVOLLÄ OLIN KÄYTTÄNYT EKÄN KERRAN LEIMALLA (KÄYTIN AKUN KENKÄÄ  IRTI ETTÄ SAIN VALON SAMMUUN) NIIN MENI LÄPI LAMPDAT JA MUUT MUTTA CO OLI YLI 2000 KIERR. 80 KUN SALLITTU 30...... JUU JA MITTASIVAT BENSAN PAINEEN NIIN OLI TYHJÄKÄYNNILLÄ 3.8-4.0 VANHEMPI KAVERI JOKA KÄVELI OHI NIIN SANO ETTÄ HÄNEN MIELESTÄÄN ON VÄHÄN KORKEET MUTTA EI MUISTANUT TARKASTI ETTÄ MITÄ PITÄS OLLA....VOISKO TOI PAINE HAJOTTAA SUUTTIME.... :-[

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: -01 v70 2.5t käy rikkaalla.....
« Vastaus #2 : 28.08.2011, 23:02:54 »
Onko pakoputki ja pakosarja kunnossa ennen lambdaa ja lambdan kiinnity kunnossa?

Jos pysyy muutaman kymmenen kilsaa ok ja sitten alkaa oireilemaan, voisi se viitata siihen, että jokin asia vie hiljakseen lambdan mukautus-arvon äärilaitaan.
Onko imuputket ennen ahdinta ja ahtoputket ja cooleri kunnossa, ne kannattaisi tarkastuttaa esim. savukoneella, jolla löytää pienetkin vuodot.


Voisi kyseessä olla vaikka jokin johtosarjavikakin, kun kolariauto on.
1 ja 3 sylinterien sytytyskatkoista vikakoodia... ehkä niitä voisi alkaa tutkimaan enemmän, puolien ohjaus skoopilla ym.    voi olla, että niistä ei ole tullut uudelleen vikakoodia, koska koodin laukeamiskynnys saattaa olla ehkä katkosten kohdalla aika korkea ja katkoslaskurit voi nollautua aina kun auton sammuttaa, en tiedä..

Mikä on polttoaineen paine, josko olisi liian korkea ja moottori saisi sitten liikaa bensaa.


Tuo, että haisi,kuin olisi kiinalaisia paukutellut tulee siitä, että palamaton bensa pääsee katalysaattoriin, se ei tee katalysaattorille ollenkaan hyvää.



Lisäten tuohon, mitä kirjoitukseni aikana olit kirjoittanut, polttoaineen paineen oikea arvo on 3,8bar

Poissa make1610

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: -01 v70 2.5t käy rikkaalla.....
« Vastaus #3 : 28.08.2011, 23:21:21 »
kiitti ideoista täytyy jäädä huomenna töiden jälkeen tutustuun aiheeseen ei se ollu paha kolari vas etu tolpan kohdalle mutta kone loota paketti heilati sen verran että rikko koneenetu (jakopään alla) korvan  :idiot2:

Poissa make1610

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: -01 v70 2.5t käy rikkaalla..... ei käy enää!!!!!!
« Vastaus #4 : 07.09.2011, 16:22:36 »
joo vein 4. kerran volvolle ja sanoin että antaa olla vaikka kuinka kauan pajalla kunhan sitä kerkiää kattoon joku vanhempi asentaja...... niinhän se oli että tämä mittas lambda anturin ja sano että tämä on paskana vaihto uuden ja auto rokkas (tämä sooliolu tuli maksaan mulle 1034€ vaikka työnjohtaja parhaansa mukaan tarkisteli joka välistä hintaa (normisti olis varmaan 1500€))  >:( 

 

Proturbo  Autodiagnoosi