Uskoisin kysyisen asian kuuluvan viritys topicciin kun pinnoittamalla esim mäntien laet saisi paremman hyötysuhteen palo tapahtumasta.
Lainattu Marteliuksen sivulta :
Martelius-Exhaust pisti CBX-palotilapinnoitteen testiin. Nissan Silvian 2-litrainen SR20DET-turbomoottori tuotti ennen pinnoitusta 501 hevosvoimaa ja noin 560 Nm vääntöä 1.6 bar ahtopaineella puristussuhteen ollessa 8.0:1.
Moottorista pinnoitettiin ainoastaan männän laki, ei edes kannen palotilaa tai venttiileitä.
Tällä uskallettiin kohottaa hieman puristussuhdetta ilman pelkoa detonaatiosta pumppubensalla ajettaessa. Puristussuhde asetettiin lukuun 8.4:1. Muutoin moottorin toiminnallisiin osiin tai mekaanisiin asetuksiin ei kajottu.
Pinnoitetuilla männillä ajettiin dynotestit samassa dynamometrissä kuin aiemminkin. Kun polttoainekartat oli korjattu uudelle kokoonpanolle sopiviksi, oli lopputulos muikea: 570 hevosvoimaa ja 655 Nm ahtopaineen laskiessa huippuväännön jälkeen 1.45 bar lukemaan asti. Tämä johtuu siitä, että ahtimen kompressorilta loppuu ilmantuottokyky kesken huimasti parantuneelle moottorille. Tästä voidaan päätellä, että lisääkin voimaa olisi ollut tarjolla mikäli turbo olisi riittänyt vastaamaan haasteeseen.
Linkki marteliuksen sivulle jossa kyseistä asiaa käsitellään enemmän
http://martelius.com/index.php?id=24Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia tästä

Olen saanut sen käsityksen että sopii paremmin enemmän viriteltyihin vehkeisiin... Mutta kuulemma jonkunlaista hyötyä saadaan myös vähän vähemmän viritellyissä.
Haulla en ainakaan löytänyt kyseisestä aiheesta juuri mitään tietoa..