Futurez  Kulkukoira

Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.

  • 9 Vastauksia
  • 3537 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kossi-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« : 29.08.2011, 13:22:42 »
Moro.

 Osaisko joku automaattiseppä kertoa, että mistä lähteä hakemaan vikaa tuohon nykivään vaihtoon, kun kiihdyttää reippaammin? Pintakaasulla ajellessa vaihtaminen on ok, mutta kun kierroksia on koneessa yli 3500kier./min, niin tuntuu siltä, kun joku päästäisi kytkimen ylös yhtään luistattamatta kytkintä. Öljyt on ok, viime vaihdon jälkeen ajettu n.40 000km, mutta varmuutta ei ole mitä öljyä laatikkoon on laitettu. Väri on punainen ja haju ei nenään ota.
 Laatikolla tietysti kilometrejä takana jo 481tkm., mutta muuten pelaa kuin kello.
- Volvo 960 3.0 1997
- Volvo 740 2.0 1989 *MYYTY*
- Ford Cortina MkI

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #1 : 29.08.2011, 13:28:23 »
vanhemmissa mekaanisissa lootissa vaihteiden terävä vaihtuminen on ominaisuus ja jotkut sitä haluaa vielä korostaa laittamalla niihin mäntiin jotka lootan käytöstä ohjailee, tapit ettei ne liiku juuri mitään.

960 lootassa on vissiin sähköosia senverran et voisit lukee sen vikakoodit, joko auton omalla vilkkulootalla  tai sit obd töpsykän kautta.. noin uudessa on kai jo obd ??

ei ne vaihteet sentään veivaa esim 2.->3.->2.->3. kun hakee/tekee vaihtoa
 

Poissa Kossi-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #2 : 29.08.2011, 16:04:37 »
Vaihteissa ei ilmene mitään veivaamista tai luistamista, vaan helvetin terävät vaihdot. Tiedä sitte onko normaalia, mutta ainakin jenkkeihin sielunsa menettänyt veljeni kummasteli tuota terävää vaihtamista, kun tein pari puolikaasu kiihdytystä maantie nopeuksissa. Mutta alotetaan siitä, että koitetaan lukea ne vikakoodit. OBD II tuosta löytyy käsijarrun vierestä.
- Volvo 960 3.0 1997
- Volvo 740 2.0 1989 *MYYTY*
- Ford Cortina MkI

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #3 : 29.08.2011, 17:48:37 »
Vaihteissa ei ilmene mitään veivaamista tai luistamista, vaan helvetin terävät vaihdot. Tiedä sitte onko normaalia, mutta ainakin jenkkeihin sielunsa menettänyt veljeni kummasteli tuota terävää vaihtamista, kun tein pari puolikaasu kiihdytystä maantie nopeuksissa. Mutta alotetaan siitä, että koitetaan lukea ne vikakoodit. OBD II tuosta löytyy käsijarrun vierestä.

onkos näissä jo winter tai sport asento sähkönapilla ??

Poissa Teme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #4 : 29.08.2011, 18:49:53 »
Ainakin mun 960 -96 Tomaattilaatikossa on wintteri ja sprintteri ja sitte se etanaosasto
Mä ajan vain,
Mun Volvollain.

Poissa Kossi-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #5 : 29.08.2011, 18:51:06 »
Jepulis, juuri ne sieltä löytyy.
- Volvo 960 3.0 1997
- Volvo 740 2.0 1989 *MYYTY*
- Ford Cortina MkI

The moose

  • Vieras
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #6 : 29.08.2011, 18:57:29 »
niittenhä pitäis vaikuttaa siihen miten vaihtaa.

joku muu jolla 960 tomaatti vois kertoo noista just ton vuosimallin tyylistä enempi..

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #7 : 29.08.2011, 20:41:48 »
niittenhä pitäis vaikuttaa siihen miten vaihtaa.

joku muu jolla 960 tomaatti vois kertoo noista just ton vuosimallin tyylistä enempi..

Aluksi: Jos joku jenkkimies sanoo että vaihto on terävä, en menisi nyt sen perusteella sanomaan Volvon laitosta rikkinäiseksi.

AW30-4x lootat on täysin sähköllä ohjattuja, laatikkoon menee mekaanisesti ainoastaan P-asentoa varten vipu vaihdekepistä, muutoin magneettiventtiilit hoitee laatikon ohjauksen. Laatikon vaihtopisteet eri moodeilla sekä kaasun asennolla näet tästä.
Sport ei ole "sport" pintakaasulla eikä Econony "economy" kickdownilla, TCM päättää enemmänkin kaasupolkimen asennosta milloin se vaihtaa ja miten.
Sellainen vika noissa lootissa kuitenkin joskus on että turbiinin lukitusventtiili jumii ja aiheuttaa sen että kun öljyt lämpenee niin ei meinaa heittää kakkoselal ajaessa kaasu ylhäällä turbiinilukkoa pois ellei aja ylämäkeen tai jarrulla tarraa kiinni, samalla pikkuvauhdeissa vaihtaa töksäyttäen.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2011, 20:43:45 kirjoittanut Juniku »
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa v90r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #8 : 30.08.2011, 19:32:45 »
sen verran kysyisin että onko -97 tehty vielä 960 volvoja? mulla on -97 volvo ja on kyllä jo v90. vaihdelaatikko toimii kyllä tod.hienosti 10+ ;)
VOLVO V90  3.0 -97
viimeinen aito...

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Volvo 960 -97 automaatin nykivä vaihto.
« Vastaus #9 : 30.08.2011, 20:48:35 »
sen verran kysyisin että onko -97 tehty vielä 960 volvoja? mulla on -97 volvo ja on kyllä jo v90. vaihdelaatikko toimii kyllä tod.hienosti 10+ ;)

-96 viimenen 960
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo