Ei välttämättä kannata laittaa tuollaista cooleria 240-koriin. Siihen on 2 syytä, ensimmäisenä, että cooleri on erimalliseen autoon tarkoitettu.
Toisena syynä vakio-välijäähdyttimen virtausvastus ja jäähdytyskyky. Esim. mallikohtaisella alucoolerilla saat n. 0.1bar lisää painetta ja pidemmässä vedossa vaikka 20 astetta kylmempää ilmaa.
Eräässä mittauksessa oli VW Golf MK4, josta mitattiin 2,85% tehon nousu jokaista 10 astetta kohti imulämmön viilentyessä.
Se, mitä tuollainen vaikuttaa, on ehkä +8% moottoriin lisää tehoa, eikä auto puudu niin pahasti pitkissä vedoissa.
Jos autossa on turbo, joka jaksaa pitää painetta vakiocoolerilla 0,7bar kovilla kierroksilla, modelpassande-alucoolerilla ehkä 0,8bar samassa tilanteessa. Tuo jo itsessään tekee paine-eroa 5,8% (1.7bar vs. 1.8bar, josta ensimmäinen tulee ilmakehän paineesta).